AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart to år, og vi bor sammen. Vi deler alt av felles utgifter 50/50. Han lever en litt annen livsstil enn meg siden han har MYE mer penger en meg etter utgifter. Så han kjøper seg mye dyrt utstyr og hobby ting og drar på turer med venner. Det kan ikke jeg. Han tar sjeldent og spanderer på meg, og da er det mindre summer som middag ute en gang i blant. Men til bursdagen sin ønsket han seg en spesiell smartklokke som jeg kjøpte til han. Den kostet ca 8500 kr, som er MYE penger for meg. Jeg får minstesats på ufør og han tjener 1,5 mil i året. Så det er en ganske betydelig forskjell. I går var min bursdag og jeg ønsket meg en reise med Kiel fergen med en venninne. Og det hadde ikke blitt 8000 kr. Men det fikk jeg ikke. Jeg fikk et gavekort på hm på 1000 og to par øredobber fra glitter. Og det er en gave jeg hadde blitt ufattelig takknemlig for hadde det kommet fra noen andre. Men når det er fra kjæresten min som har mye mer penger enn meg og som jeg kjøpte dyr gave til ble jeg litt skuffet. Men når jeg nevner sånt at jeg kan bli skuffet, eller at jeg skulle ønske vi kunne finne på ting sammen som han kanskje kunnet ihvertfall spandert på meg halve summen, blir han sur. Og til jul kjøpte jeg en gave til han for 500 kr og da ble han sur for da elsket jeg han ikke nok. Han ga meg «sexy» undertøy, som jeg aldri bruker om han ikke ber meg om det. I disse tilfellene argumenterer han med at jeg får jo gratise penger, og de pengene jeg får i trygd er jo de pengene han betaler i skatt så det burde være nok. Og jeg syns det er sårende. Noen ganger tenker jeg at han egentlig bare er sammen med meg for det er lettvint. Da trenger ikke han løfte en finger hjemme og kan være sur om jeg ikke sørger for det er strøkent. Som er nesten umulig for meg i perioder pga helsen. Er jeg en utakknemlig hurpe, eller har jeg grunn for å være litt skuffet og såret her? Anonymkode: 62d7a...e3b 2 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 18. august 2022 Løp 🚩🚩🚩 Anonymkode: 75ae8...115 48 21
Gjest Athena Catalina Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Forstår skuffelsen, hadde ikke kjøp så dyre gaver til ham i fremtiden som du har gjort om det var meg. Men ofte er det slik at de som tjener godt er også de mest gjerrige.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 Du kjøper aldri så dyr gave til han igjen. All fremtidige gaver til deg fra han er gavekort på HM på 1000 kr og to mansjettknapper fra glitter. Anonymkode: 85478...7b0 38 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Jeg syns du er utakknemlig, og at du gir ham for dyre gaver. Gaver til en tusenlapp er helt fint. Her er det motsatt av hos deg. Min mann tjener veldig godt, og gir meg gaver til tusenvis av kronet. Jeg ble ufør som noen og førtiåring, og gir aldri gaver til over 1000. Det syns jeg hadde vært galskap. Men jeg legger mye omtanke i gaver, og ordner fine bursdagsfeiringer. Anonymkode: a0d98...f2c 2
Anononyma Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 I alle dager, skjønner godt at du ble skuffet! Dessverre ikke så mye du får gjort annet enn å justere gave til han deretter. Til jul gir du han en marsipangris og en pakke sokker! 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 Han oppfører seg som en drittsekk. Jeg hadde slått opp. Anonymkode: 8128d...103 15 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I disse tilfellene argumenterer han med at jeg får jo gratise penger, og de pengene jeg får i trygd er jo de pengene han betaler i skatt så det burde være nok. Og jeg syns det er sårende. Akkurat ja… Anonymkode: b3318...322 3 1
Fjaselina Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 Drittsekk. Men du har to valg: Dump han, eller fortsett som om ingenting har skjedd, men gje han billigere gåver framover. 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #10 Skrevet 18. august 2022 Løp…Mannen min tjener det dobbelte av meg og lar meg ikke betale en skitt. Han spaenderer alltid. Anonymkode: c7905...7e7 8 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #11 Skrevet 18. august 2022 Skjønner godt at du ble skuffet. Dere burde ikke dele utgifter 50/50 heller, men prosentandel etter inntekt. Det blir feil at han sitter igjen med masse penger hver måned og du nesten ingenting. Vurdér om forholdet er verdt det. Anonymkode: 545d3...c29 14 7
Trolltunge Skrevet 18. august 2022 #12 Skrevet 18. august 2022 Gaven er grei den. Du derimot ga altfor dyr gave i forhold til din økonomi. Det han sier generelt og hvordan han behandler deg som hushjelp er derimot ikke ok. 22 4
anon01 Skrevet 18. august 2022 #13 Skrevet 18. august 2022 (endret) Det virker som dere har litt forskjellige verdier og syn på penger. Om dette er mannen du ønsker å være med, så må dere snakke litt om hvorfor han mener du får gratis penger. Du får trygd, det er det vel en grunn til? Forstår typen din dette? OGså kan det være greit å fortelle om ditt syn på gaver. Høres ut som du kanskje setter gaver litt høyt? Hva forventer dere av hverandre? Er det materialistiske ting, eller kanskje oppmerksomhet? Hva er DITT kjærlighetsspråk? Hva er hans? Og hva kan dere begge gjøre for hverandre? Endret 18. august 2022 av anon01 blandet trygd og ufør 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #14 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart to år, og vi bor sammen. Vi deler alt av felles utgifter 50/50. Han lever en litt annen livsstil enn meg siden han har MYE mer penger en meg etter utgifter. Så han kjøper seg mye dyrt utstyr og hobby ting og drar på turer med venner. Det kan ikke jeg. Han tar sjeldent og spanderer på meg, og da er det mindre summer som middag ute en gang i blant. Men til bursdagen sin ønsket han seg en spesiell smartklokke som jeg kjøpte til han. Den kostet ca 8500 kr, som er MYE penger for meg. Jeg får minstesats på ufør og han tjener 1,5 mil i året. Så det er en ganske betydelig forskjell. I går var min bursdag og jeg ønsket meg en reise med Kiel fergen med en venninne. Og det hadde ikke blitt 8000 kr. Men det fikk jeg ikke. Jeg fikk et gavekort på hm på 1000 og to par øredobber fra glitter. Og det er en gave jeg hadde blitt ufattelig takknemlig for hadde det kommet fra noen andre. Men når det er fra kjæresten min som har mye mer penger enn meg og som jeg kjøpte dyr gave til ble jeg litt skuffet. Men når jeg nevner sånt at jeg kan bli skuffet, eller at jeg skulle ønske vi kunne finne på ting sammen som han kanskje kunnet ihvertfall spandert på meg halve summen, blir han sur. Og til jul kjøpte jeg en gave til han for 500 kr og da ble han sur for da elsket jeg han ikke nok. Han ga meg «sexy» undertøy, som jeg aldri bruker om han ikke ber meg om det. I disse tilfellene argumenterer han med at jeg får jo gratise penger, og de pengene jeg får i trygd er jo de pengene han betaler i skatt så det burde være nok. Og jeg syns det er sårende. Noen ganger tenker jeg at han egentlig bare er sammen med meg for det er lettvint. Da trenger ikke han løfte en finger hjemme og kan være sur om jeg ikke sørger for det er strøkent. Som er nesten umulig for meg i perioder pga helsen. Er jeg en utakknemlig hurpe, eller har jeg grunn for å være litt skuffet og såret her? Anonymkode: 62d7a...e3b For en bæsj. Anonymkode: 3a8b4...00a 8 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #15 Skrevet 18. august 2022 Dette forholdet vil ikke funke. Han syns det er helt ok at du som er trygdet bruker masse penger på gave og blir sur om du bruker for lite. Det det er ikke ok. Du forventer å få dyrere gaver/bli spandert oftere på. Jeg forstår forventningen når han tjener mer, samtidig er det litt frekt å forvente. Du har fått sexy undertøy av han. Det bruker du ikke med mindre han ber deg om det. Altså, dere bryr dere ikke så mye om hverandre? Man gjør gjerne litt for partneren i et godt forhold. Han er frekk og mener han betaler din trygd via skatt. Nei, det er bare å gjøre det slutt. Dette er et destruktivt forhold. Jeg forstår meg ikke på folk som orker, og faktisk ikke ser selv at forholdene sine er helt bak mål. Anonymkode: ee0fa...853 15 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #16 Skrevet 18. august 2022 Har du sett lønnslippene hans? Har du sett bankkontoen hans? Er du sikker på at han har så god råd som du tror? Kanskje han bruker kredittkort for å opprettholde en fasade om god inntekt. Anonymkode: de767...8cc 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #17 Skrevet 18. august 2022 Jeg ville ikke likt å vært sammen med en sånn mann. Da jeg tjente mye i mitt liv så var jeg alltid raus og spandabel med min kjæreste. Spanderte ferieturer på oss fordi jeg viste han ikke ville hatt råd ellers. Hva skal man liksom med så mye penger hvis man ikke kan bruke det på dem man er aller mest glad i i hele verden? Slik tenker jeg. Min kjæreste var forøvrig verdens rauseste mann, selv om han tjente kjempelite. Han skulle alltid spandere middag på venner og bekjente, selv om de tjente mye mer enn han. Slike mennesker er gull. Har lagt merke til at mennesker som tjener veldig mye nesten ser ut til å tviholde enda mer på pengene. Jeg vet ikke hvorfor. Men jeg er veldig var på disse trekkene selv, nå som jeg er singel og dater. Jeg skal ALDRI være sammen med en gjerrigknark. Man skal ta vare på hverandre og være rause med hverandre. Og dersom man har veldig ulik inntekt så sier det seg selv at man må gi og ta. Anonymkode: 22daa...e29 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #18 Skrevet 18. august 2022 1000kr på h&m er faen meg elendig, øredobber fra glitter ENDA VERRE, han kunne husket hva han selv fikk en gang. Anonymkode: 1fb11...69c 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #19 Skrevet 18. august 2022 Fytterakkern, dere må snakke økonomi. Ikke greit at han unner seg masse greier mens du lever i fattigdom. Tror en del menn gjerne vil ha mye fattigere damer, da har de bukten og begge endene og gratis sex og hushjelp i tillegg. Dere må fåes bedre ordni g på økonomien, ellers bør du forlatefyrwn Anonymkode: d4b4d...fb7 5 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #20 Skrevet 18. august 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke i hvert fall ga deg summen han brukte på HM/Glitter på gavekort til Kielferga som du spesifikt ønsket deg. Venninnen din kan vel betale for seg selv, så man kommer et stykke å vei med 1200 kr. Når man får ett spesifikt ønske er det litt sært å kjøpe noe helt annet bare på trass (ja, ja, jeg vet at det er ønskeliste, ikke krav, men det er lov å være litt hyggelig). Men da vet du det, når han ønsker seg noe dyrt kjøper du noe helt annet, og til en tidel av prisen. Anonymkode: 27420...ca4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå