Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler arbeidslivet helst vil ha de som roper høyest, men som ikke nødvendigvis er de sterkeste faglig. 

Anonymkode: 08503...afb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler arbeidslivet helst vil ha de som roper høyest, men som ikke nødvendigvis er de sterkeste faglig. 

Kommer jo veldig an på arbeidsplass og yrke.

Endret av nisselue
  • Liker 2
Skrevet

De fleste annonser lister opp toskete egenskaper som "utadvendt" osv. Men i realiteten er 1/3 av befolkningen IKKE utadvendt, og får seg likevel jobb. 

Jeg jobber i it-bransjen, og her er de introverte i flertall. Jeg har måttet gjennomgå personlighetstester i ørten intervjuer, og scort max på introversjon hver gang - og aldri hatt noe problem med å få jobben selv om annonsen ville ha en utadvendt foroverlent person. 

Ikke ta annonsene alvorlig, du kan helt fint søke og få jobb selv om du ikke er frøken munndiaré. 

Anonymkode: 187bd...d29

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er rolig, introvert og jordnær, men har klart å få meg jobb. Jobber på sykehjem. 

Anonymkode: f1541...5ca

Skrevet

Ja, man får absolutt det inntrykket av å lese jobbannonser på Finn og de😅 Men det er ikke slik hos oss. Heldigvis, lett blanding er bra. Jeg liker godt rolige og stødige folk.

Skrevet
1 minutt siden, Pantoten said:

Ja, man får absolutt det inntrykket av å lese jobbannonser på Finn og de😅 Men det er ikke slik hos oss. Heldigvis, lett blanding er bra. Jeg liker godt rolige og stødige folk.

Det er tvert imot fryktelig slitsomt når alle oppfører seg som om de er med i amerikanske reklamer hele tiden.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er rolig, jordnær og var heller ikke sterkest faglig på skolen. Har en kjempefin jobb likevel :)

Anonymkode: 501ba...2b6

Skrevet

Så fint å høre🙏🏼😃 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Man kommer langt med å ikke føle så mye på alt. 

Anonymkode: d1253...9ee

Skrevet

Alle arbeidsplasser trenger en god blanding av introverte og ekstroverte. Disse har ulike styrker og utfyller hverandre.

Anonymkode: d36be...9ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 13.22):

Nei. Nå tenker du på rekrutteringsprosesser fra 5-10 år tilbake. De ansettelsene har vi hatt 5-10 år til å angre på. Nå ansetter vi folk som går stille i gangene. 

Om, altså, du ikke søker jobb i reklamebransjen. De folka der lever av å være usympatiske.

Men folk vil ikke ha folk som «føler» ting. Ingen tar slikt på alvor. Enten kan du anta, mene, slutte deg til eller annet. Føle er sånn du gjør hjemme på privaten. Veldig uprofesjonelt.

Anonymkode: c1f83...e2e

Skrevet

Kommer ann på yrke, vil jeg tru. Skal du selge noe er det fint å være ekstrovert.

Jeg jobber i IT. Alle her er rolige og jordnære typer. Nerder.

Anonymkode: 863d9...461

• Liker 1
Skrevet

Kanskje 🤔

Fikk nettopp en ny kollega. Min leder sa at på intervju var hun morsomt og bydde på seg selv. Høres bra ut tenkte jeg. Hun har jobbet 1 uke og klager allerede på at det er mye å gjøre.  Dette er en rolig periode for oss, Så lurer på hva hun sier når det virkelig blir mye å gjøre 

Anonymkode: 9461b...b6c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...