Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, hva synes dere at jeg kan forvente av lønnstilbud fra et firma i Oslo i finansbransje som har 8 mlrd i omsetning, jeg er regnskapsmedarbeider fra A til Ø, tar ikke årsoppgjør, men tar mnd oppgjør. med 7 år erfaring og bachler i økonomi. ikke autorisert. er 40 år gammel kvine. tjener ekstremt dårlig nå.. 430 000. Kan jeg håpe på 600? Takker. 

Endret av Tatanka
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tatanka skrev (6 minutter siden):

Hei, hva synes dere at jeg kan forvente av lønnstilbud fra et firma i Oslo i finansbransje som har 8 mlrd i omsetning, jeg er regnskapsmedarbeider fra A til Ø, tar ikke årsoppgjør, men tar mnd oppgjør. med 7 år erfaring og bachler i økonomi. ikke autorisert. er 40 år gammel kvine. tjener ekstremt dårlig nå.. 430 000. Kan jeg håpe på 600? Takker. 

Kan du ikke sjekke gjennomsnittslønn for stillingen din og gå ut i fra det?

Anonymkode: 3502d...4e7

Skrevet

ja, det er 600 - 700, men i praktis er det samme?

Skrevet
Tatanka skrev (På 18.8.2022 den 12.45):

Du kan ikke «forvente» 600, nei. 

Det du gjør er å gå til nærmeste leder og argumentere saklig og godt for at du er verdt mer for bedriften. Sier hen «nei, det er vi ikke enige i» (på en noe rundere måte) så har du to valg: 

1. finne deg i det

2. bevise at de tar feil. Altså søke på en ny jobb som lønner deg bedre. Får du ikke ny og bedre betalt jobb? Da har bedriften rett - du er priset riktig.

At «snittet» er lønnet til 600 forteller deg intet. Det er noen i det utvalget som er mye verdt (eller høyt priset) og andre som er målte verdt (eller lavt priset). Ikke alle arbeidere gjør en super jobb. Noen gjør en utmerket jobb, andre en middelmådig.

Anonymkode: e6701...511

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...