Gå til innhold

Har forskjellige dps forskjellig kapasitet på hvor ofte de kan treffe hver pasient?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer spesielt på når man KUN har vanlig samtaleterapi (altså ikke gruppebehandling da jeg vet at når man går i det får man time flere ganger i uken) er det vanlig å kun få time annenhver uke med samtaleterapi? 

Anonymkode: 42ea3...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk så ofte jeg trengte

2 ganger i uka eller 1 gang i mnd :) 

Anonymkode: 9ce67...06e

Skrevet

Det er ganske vanlig å kun ha time annenhver uke, ja. 

Anonymkode: 91b95...ad6

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg lurer spesielt på når man KUN har vanlig samtaleterapi (altså ikke gruppebehandling da jeg vet at når man går i det får man time flere ganger i uken) er det vanlig å kun få time annenhver uke med samtaleterapi? 

Anonymkode: 42ea3...b71

Jeg går to ganger i uka

Anonymkode: e6669...c18

Skrevet

Ja, såklart har de det? Noen har rekruttert godt, har nok plass i lokalene sine, og har god kapasitet på behandlersiden opp mot antall pasienter. 

Andre steder sliter de med rekrutteringen, har altfor lite plass, og drukner i henvisninger...

Anonymkode: 77efc...78a

Skrevet

Her går det mer etter behov enn kapasitet. Psykologen oppfordrer meg til å ta kontakt en gang for mye enn en gang for lite. Da kan det være en behandlingstime og en telefonsamtale i uken. Går ukentlig hos behandler, og er veldig takknemlig for at jeg blir prioritert. 

Samtidig som jeg av og til kvier meg for å si ifra eller ta kontakt, hvis jeg har det veldig tøft - fordi jeg ønsker ikke at det skal gå utover de andre pasientene. Det er bedre at h*n bruker tid på dem enn meg.

Anonymkode: db729...d9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...