Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og vårt felles barn flyttet fra eksen etter en tøff tid. Han var imot separasjon men jeg tenkte det var eneste mulighet. Da jeg har ting jeg måtte jobbe med og trengte avstand , og han måtte ta noen tak. Jeg visste jo at det var en risiko for at han bare ville marsjere videre, altså gi opp. Det jeg ikke skjønner er at han tydeligvis har hatt tidenes kjærlighetsorg og nå vil ha en ny start. Altså desperat etter å finne seg noe/ noen å starte med blanke ark. Jeg forstår tanken, men skjønner det samtidig ikke da jeg var villig til å gjøre alt/ gå med på det meste- bare trengte litt tid for å bygge meg opp og lage rutiner for meg/barn. Har så lyst å be han om å heller investere den nye starten i oss. Altså bo fra hverandre for forbedre ting, men vil heller ikke komme krypende. Han får jo ikke en helt ny start da vi har fellesbarn og bolig vi ikke har solgt enda.

Noen som har lignende erfaring eller tips til hvordan jeg skal forholde meg til situasjonen? 

Anonymkode: d1fa9...8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kaller han eks, men vil ikke at han skal gå videre med andre fordi du vil at han skal starte på ny med deg? 🤔

Anonymkode: d8cac...37a

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du kaller han eks, men vil ikke at han skal gå videre med andre fordi du vil at han skal starte på ny med deg? 🤔

Anonymkode: d8cac...37a

Ja blir litt surrete å forklare… 😅 er nok en eks ja… flytta ut for 2-3 mnd siden… men håpte kanskje vi skulle prøve fremdeles- pga barn og hus. 
må gjerne treffe nye om han vil, men sliter kanskje med å forstå det store behovet- når han kunne hatt oss. Om det ga mening? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja blir litt surrete å forklare… 😅 er nok en eks ja… flytta ut for 2-3 mnd siden… men håpte kanskje vi skulle prøve fremdeles- pga barn og hus. 
må gjerne treffe nye om han vil, men sliter kanskje med å forstå det store behovet- når han kunne hatt oss. Om det ga mening? 

Det gir mening, jeg skjønner logikken din. Men det fungerer ikke nødvendigvis sånn. Når han strekker seg lengre enn langt for å oppnå noe med en ny person så kan det være at han tenker at det gir han rett, det gir han den lille oppturen han trenger for å markere overfor deg at han er ikke helt håpløs siden han klarte å finne en ny partner så fort. Eller det kan være at han ble såret og har en syk glede av å poengtere overfor deg at han trenger deg ikke.

Jeg tror ikke du skal tenke så mye på dette, det fungerte ikke mellom dere, nå ser du framover. Og framtida di inneholder ikke han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...