AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Jeg skal starte i ny jobb om en måned og av ulike grunner blir jeg alene med barn nå fremover. Jeg lurer på om hvordan arbeidsgivere vanligvis er mtp sykdom/fravær i forbindelse med barn i løpet av prøveperioden (dersom det skulle oppstå). Kan fravær i forbindelse med sykdom hos barn bidra til at man ikke får fortsette etter at prøveperioden er over? Hvilke erfaringer er det dere sitter med i forbindelse med en slik situasjon? Anonymkode: 72d3f...1ef
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Jeg er arbeidsgiver. Har opplevd at ansatte må bruke sykt barn første arbeidsdag, og har noen som har måtte bruke sykt barn dager i løpet av prøveperioden. Det går helt fint. Noen av de ansatte har vært veldig lei seg for at det skjedde, men de kan jo ingenting for det. Null stress. I begynnelsen går de uansett "oppå" en annen, så blir ikke så mye ekstraarbeid for andre sånn sett. Men nå har jeg aldri hatt noen som har brukt maaange sykt barn dager de første 6 mnd da. Kanskje jeg hadde reagert annerledes da, men hvem vet? Å avslutte arbeidsforholdet pga barns sykdom kan jeg ikke se for meg at jeg noen gang skulle tillate meg selv å gjøre som arbeidsgiver. Har forlenget en prøveperiode, men dette var pga den ansattes egen sykdom som drøyde ut såpass at vi ikke fikk gitt nok opplæring i den avtalte prøveperioden. Anonymkode: ac2b9...a81 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skal starte i ny jobb om en måned og av ulike grunner blir jeg alene med barn nå fremover. Jeg lurer på om hvordan arbeidsgivere vanligvis er mtp sykdom/fravær i forbindelse med barn i løpet av prøveperioden (dersom det skulle oppstå). Kan fravær i forbindelse med sykdom hos barn bidra til at man ikke får fortsette etter at prøveperioden er over? Hvilke erfaringer er det dere sitter med i forbindelse med en slik situasjon? Anonymkode: 72d3f...1ef Arbeidsgiver har ikke anledning til å gå til oppsigelse på bakgrunn av at du benytter deg av lovfestede sykt barn dager. Anonymkode: a9389...638 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er arbeidsgiver. Har opplevd at ansatte må bruke sykt barn første arbeidsdag, og har noen som har måtte bruke sykt barn dager i løpet av prøveperioden. Det går helt fint. Noen av de ansatte har vært veldig lei seg for at det skjedde, men de kan jo ingenting for det. Null stress. I begynnelsen går de uansett "oppå" en annen, så blir ikke så mye ekstraarbeid for andre sånn sett. Men nå har jeg aldri hatt noen som har brukt maaange sykt barn dager de første 6 mnd da. Kanskje jeg hadde reagert annerledes da, men hvem vet? Å avslutte arbeidsforholdet pga barns sykdom kan jeg ikke se for meg at jeg noen gang skulle tillate meg selv å gjøre som arbeidsgiver. Har forlenget en prøveperiode, men dette var pga den ansattes egen sykdom som drøyde ut såpass at vi ikke fikk gitt nok opplæring i den avtalte prøveperioden. Anonymkode: ac2b9...a81 Blir forhåpentligvis få eller ingen sykt barn dager, men greit å vite Ihvertfall😁 Tusen takk for svar❤️ ts Anonymkode: 72d3f...1ef
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Arbeidsgiver har ikke anledning til å gå til oppsigelse på bakgrunn av at du benytter deg av lovfestede sykt barn dager. Anonymkode: a9389...638 Kjekt å vite😁 ts Anonymkode: 72d3f...1ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå