AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Hei. Jeg søkte en jobb for hvor de søkte etter 2 personer. Jeg ble innstilt som nr 3. De 2 før meg takket ja. Nå har en annen person i bedriften sagt opp stillingen sin. Personen som har sagt opp hadde den samme stillingen som de søkte etter da jeg ble innstilt som nr 3. Dermed har de mest sannsynlig behov for en person i denne stillingen. Jeg lurer da på følgende: Hvor lenge varer en innstilling til en jobb i kommunal sektor? Vil da jeg få tilbud om denne stillingen siden jeg ble innstilt som nr 5? Håper at det er noen som kan dette som kan hjelpe meg. Anonymkode: 15799...ef7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Hvis det er en ny stilling som er ledig, så tror jeg at de også må lyse ut denne stillingen, selv om de nettopp har hatt ute en tilsvarende. Anonymkode: 949d3...95f 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Stillingen vil sannsynligvis lyses ut på nytt. Stillingen fu ble innstilt til ble besatt og da gjelder ikke innstillingen lenger. Anonymkode: d1b30...ae6 1
Taluno Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 Innstillingen gjelder for stillingen du ble innstilt for. Den er ikke "gyldig" for andre stillinger. De er pliktig til å lyse ut stillinger i det offentlige. Men du kan kontakte de, si at du fortsatt er svært interessert, og be om at din søknad blir vurdert for den nye stillingen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Husk at selv om du søkte og ble innkalt på intervju, så er ikke det det samme som at de ønsker å ansatte deg. Anonymkode: c54c6...005
Kristin70 Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Husk at selv om du søkte og ble innkalt på intervju, så er ikke det det samme som at de ønsker å ansatte deg. Anonymkode: c54c6...005 Hun ble innstilt, de anser henne som kvalifisert og aktuell, de innstiller ikke de som er uaktuelle. 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Husk at selv om du søkte og ble innkalt på intervju, så er ikke det det samme som at de ønsker å ansatte deg. Anonymkode: c54c6...005 Det vil jo generere masse merarbeid og sløsing av tid og ressurser dersom det du skriver her skulle stemme. Anonymkode: 369aa...095
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husk at selv om du søkte og ble innkalt på intervju, så er ikke det det samme som at de ønsker å ansatte deg. Anonymkode: c54c6...005 Blir man innstilt har man sjanser, men blir man nr. 2 eller lenger ned på listen så er det noen som er akkurat litt bedre enn en selv. Blir man innstilt som nr. 3 eller 5 er man interessant, men man får neppe stillingen siden en ennå litt bedre kvalifisert kandidat er innstilt høyere. Anonymkode: b1796...789
missmcbeal Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 Stillingen må nok lyses ut om det er snakk om fast stilling, du vil ikke automatisk kunne innstilles bare fordi du søkte på den andre utlyste stillingen og ble innstilt som nr. 3, selv om det er samme arbeidsoppgaver. Sånn er det dessverre. Så du må nok søke på nytt, og det vil kunne komme nye søkere som vil kunne stilles inn fremfor deg igjen. Om de derimot skulle finne på å ikke erstatte personen med en fast stilling nå, og feks. heller lyse ut et vikariat som ikke er lenger enn 6 mnd, så har de lov å ikke lyse ut og at da er det ikke umulig at de ser i søknadsbunken fra den forrige. Det er sånn som gjerne kan skje om de har behov til å få inn noen raskt. Men i utgangspunktet så skal vel personen i stillingen erstattes i fast stilling, så jeg tviler egentlig litt på at de tar inn en vikar først.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #10 Skrevet 18. august 2022 missmcbeal skrev (1 time siden): Stillingen må nok lyses ut om det er snakk om fast stilling, du vil ikke automatisk kunne innstilles bare fordi du søkte på den andre utlyste stillingen og ble innstilt som nr. 3, selv om det er samme arbeidsoppgaver. Sånn er det dessverre. Så du må nok søke på nytt, og det vil kunne komme nye søkere som vil kunne stilles inn fremfor deg igjen. Om de derimot skulle finne på å ikke erstatte personen med en fast stilling nå, og feks. heller lyse ut et vikariat som ikke er lenger enn 6 mnd, så har de lov å ikke lyse ut og at da er det ikke umulig at de ser i søknadsbunken fra den forrige. Det er sånn som gjerne kan skje om de har behov til å få inn noen raskt. Men i utgangspunktet så skal vel personen i stillingen erstattes i fast stilling, så jeg tviler egentlig litt på at de tar inn en vikar først. Det er ikke lengre lov å ansette på midlertidige kontrakter om det ikke er en grunn til at stillingen er midlertidig. Anonymkode: b4a28...cf1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 10.26): Hei. Jeg søkte en jobb for hvor de søkte etter 2 personer. Jeg ble innstilt som nr 3. De 2 før meg takket ja. Nå har en annen person i bedriften sagt opp stillingen sin. Personen som har sagt opp hadde den samme stillingen som de søkte etter da jeg ble innstilt som nr 3. Dermed har de mest sannsynlig behov for en person i denne stillingen. Jeg lurer da på følgende: Hvor lenge varer en innstilling til en jobb i kommunal sektor? Vil da jeg få tilbud om denne stillingen siden jeg ble innstilt som nr 5? Håper at det er noen som kan dette som kan hjelpe meg. Anonymkode: 15799...ef7 Innstillingen gjelder ingen periode. Den gjelder den eller de konkret utlyste stillingene. Anonymkode: 970a4...0a4 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 11.12): Det vil jo generere masse merarbeid og sløsing av tid og ressurser dersom det du skriver her skulle stemme. Anonymkode: 369aa...095 Det gjør det nok, men det stemmer. Anonymkode: d87ce...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå