Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg kjæreste, som er fin på alle måter, og jeg elsker ham virkelig. Det eneste som plager meg er at han er nudist. Jeg er ikke vant med nakenhet på den måten. I sommer inviterte han meg på grilling i bakhagen sin med broren, svigerinna og en onkel. Han sa ingenting om at alle ville vere nakne, men det var de altså. Det var ingen seksuell undertone eller noe slike, de bare liker å vere nakne. Jeg fikk meg ikke til å kle av meg, og jeg klarte ikke å spise noe. Jeg visste jo at han var nudist, men å sitte og spise med en gjeng halvgamle, nakne slektninger ble helt sjukt for meg. 

Vi har det supert sammen, men dette nudistgreiene nermer seg dessverre en dealbreaker for mitt vedkommende. Er det jeg som er prippen?

Anonymkode: ebe5f...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du er litt prippen 😂😇

Anonymkode: f3393...3d8

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Haha! Jeg tror kanskje jeg kunne levd med at han var nudist, men ikke med en så manglende forståelse av at ikke alle andre også er nudister. Å ikke opplyse om at også slekta er nuduster... det er rart. 

Anonymkode: ffca5...985

• Liker 11
Skrevet

Sa han ingenting? Det er veldig merkelig, da hadde jeg tenkt at han ønsket å gjøre meg flau og ukomfortabel. Eller tvinge meg til å bli eksponert for nudisme og håpe at jeg skulle konverteres

Uansett et stort tillitsbrudd og stort rødt flagg.

Anonymkode: 07b8c...79a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Åherregud så kleint!! Hadde gravd meg ned. Spise middag med masse nakne folk uten at du var informert om det...😂😂😂 LØØØP!!

Anonymkode: e4831...ab7

• Liker 4
Skrevet

Om typen hadde vært nudist, og dratt på nudiststrand hadde vært greit for meg. 
Så lenge han hadde respektert at jeg ikke ble med. 

Det å invitere i ett familieselskap uten å informere om nakenhet, DET hadde vært dealbreaker for meg. 

Så det å være nudist er helt greit, men det å prakke denne nakenheten på folk (som appåtil skal spise) uten å informere er fullstendig uakseptabelt for meg. Jeg hadde gått derifra. 

Anonymkode: e557e...ed0

• Liker 5
Gjest Paramount
Skrevet

Enten er dette tull, eller så er typen en tulling. Det er normalt å nevne antrekk eller ikke til en middag. I høyeste grad dersom det er snakk om at en ikke skal ha klær på. Om du er aldri så mye nudist.

Skrevet

Jeg er for naturlighet, men selv urfolka dekker seg til nedentil så jeg ser ikke poenget med å bestrebe full nakenhet i slike nudistsamfunn. De eneste som springer rundt kliss nakne er babyer og småbarn, mens de som er blitt fysisk voksne har et lendeklede i det minste.

Altså, noe vil jeg helst holde for meg selv og helst ikke se andres mest intime kroppsdeler og hår. Det holder mer kjæresten liksom. I tillegg er jeg ganske sikker på at det finnes mange voldsmenn, seksuelle friker og pedofile i nudistsamfunna.

Ville definitivt vært en dealbreaker for meg også.

Anonymkode: bacd2...1a2

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du er litt prippen. Om mannen er flott på alle måter så ville jeg ikke brydd meg. Alle har noe, og dette er hans greie :) det skader ingen.

Anonymkode: 14f40...ec1

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke folk ta egne bestemmelser lenger? Hvis DU mener det er dealbreaker så ER det det for deg, da hjelper det ikke at 100 folk på KG sier at du bør akseptere det.

Hvis jeg sier at alkohol er dealbreaker for meg så spør jeg ikke andre om hva jeg skal mene.

Anonymkode: 40ccb...0a7

• Liker 2
Skrevet

At han var nudist kunne vi sikkert jobbet rundt, alle har ulike interessefelt og omgangskretser.

Men at en fyr mangler så fullstendig sosiale antenner at han introduserer ny kjæreste til naken familie over grillen... det bildet kunne du brukt i en illustrasjonsbok for dealbreakere i datingfasen. 

Anonymkode: c8beb...859

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

At han var nudist kunne vi sikkert jobbet rundt, alle har ulike interessefelt og omgangskretser.

Men at en fyr mangler så fullstendig sosiale antenner at han introduserer ny kjæreste til naken familie over grillen... det bildet kunne du brukt i en illustrasjonsbok for dealbreakere i datingfasen. 

Anonymkode: c8beb...859

Dette er jeg -som gladnaturist- helt enig i.

• Liker 3
Skrevet

Definitivt en dealbreaker for meg. Ikke bare nudismen, men mannen er jo komplett sosialt tilbakestående. Det er det verste her. Hvis det i hans hode er helt greit å invitere deg, der alle er nakne, uten å si fra først, viser om en komplett manglende forståelse for andre. Og en manglende respekt for deg. Hva om dere flytter sammen og du skal invitere din familie og dine venner? Skal han være naken? Veldig merkelig han der....

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring er at de fleste nudister er halvgamle og gamle  menn og kvinner og ikke unge mennesker. 

Anonymkode: 55eeb...431

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har fått meg kjæreste, som er fin på alle måter, og jeg elsker ham virkelig. Det eneste som plager meg er at han er nudist. Jeg er ikke vant med nakenhet på den måten. I sommer inviterte han meg på grilling i bakhagen sin med broren, svigerinna og en onkel. Han sa ingenting om at alle ville vere nakne, men det var de altså. Det var ingen seksuell undertone eller noe slike, de bare liker å vere nakne. Jeg fikk meg ikke til å kle av meg, og jeg klarte ikke å spise noe. Jeg visste jo at han var nudist, men å sitte og spise med en gjeng halvgamle, nakne slektninger ble helt sjukt for meg. 

Vi har det supert sammen, men dette nudistgreiene nermer seg dessverre en dealbreaker for mitt vedkommende. Er det jeg som er prippen?

Anonymkode: ebe5f...61b

Du er prippen ja

Anonymkode: ff5fb...dc1

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

• 4 uker senere...
Skrevet

Er enig med flere her, at han burde forberedt deg på hva som ville skje i det selskapet. Men, jeg synes ikke du skal gi opp med en gang. Naturisme kan være en flott livsstil/aktivitet, også for familier. Jeg foreslår at du setter deg litt inn i dette temaet. Lær deg mest mulig om hva naturisme handler om og snakk med kjæresten din om hvordan du føler dette. Kanskje kan dere finne gode måter å leve med dette på hvor dere begge tar hensyn og respekterer hverandres forhold til naturisme. Kanskje, hvis du lærer mer om dette og etter hvert vender deg til det, kan du også ha glede av dette. Naturisme er ikke for alle, men om det passer for deg, det vet du ikke før du har prøvd.

Gode kilder til mer informasjon er Naked Wanderings og Naturist Living Show. Begge er aktive på sosiale medier, driver blogg, har hjemmeside og lager podcaster på Youtube og mange andre plattformer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...