AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Jeg er for tiden sykemeldt grunnet bekkenvenetrombose (svangerskapsrelatert). Blir trolig sykemeldt frem til jeg går ut i permisjon i slutten av september. Ble nå innkalt på jobbintervju. 1) Er det greit å stille i jobbintervju selv om jeg er sykemeldt? 2) Hvis det er greit å stille i jobbintervju, tenker jeg å be om at det gjennomføres på Teams. Hvordan skal jeg begrunne dette? Er redd jeg ødelegger for meg selv hvis jeg sier at jeg er sykemeldt (og hvorfor). Det samme om jeg opplyser at jeg er gravid. Tips? Anonymkode: c5017...5fa
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Hva slags stilling? Anonymkode: fe89b...aa4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Må du nevne graviditet eller sykmelding da? Du kan evt si du er gravid og kan begynne jobbe x dato. Sykmelding er ikke poeng nevne, tenker jeg. Mange blir jo sykmeldt mens de er gravide Anonymkode: 6d778...c73 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva slags stilling? Anonymkode: fe89b...aa4 Påtalemyndigheten. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må du nevne graviditet eller sykmelding da? Du kan evt si du er gravid og kan begynne jobbe x dato. Sykmelding er ikke poeng nevne, tenker jeg. Mange blir jo sykmeldt mens de er gravide Anonymkode: 6d778...c73 Som nevnt ønsker jeg å be om at intervjuet gjennomføres via Teams. Jeg tenker jeg må begrunne dette på et vis? Jeg sa først ja til å møte til intervju fysisk. Jeg ble vekket av telefonoppringningen, så tenkte ikke helt klart... Anonymkode: c5017...5fa
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Påtalemyndigheten. Som nevnt ønsker jeg å be om at intervjuet gjennomføres via Teams. Jeg tenker jeg må begrunne dette på et vis? Jeg sa først ja til å møte til intervju fysisk. Jeg ble vekket av telefonoppringningen, så tenkte ikke helt klart... Anonymkode: c5017...5fa "Hei. kan vi ta møtet via teams? Takk, snakkes. " Anonymkode: 6d778...c73
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 Det er selvsagt helt ok å gå på jobbintervju selv om du er sykemeldt. Det er også helt ok å ikke si noe om verken sykemelding eller graviditet. Dette er noe du ikke har plikt til å si noe om, og som intervjuerne ikke har lov å spørre om. Du kan bare spørre, uten å gi noen grunn. Eller du kan ta en hvit en og si noe om "Jeg har dessverre forstuet ankelen (e.l.), er det mulig å ta intervjuet på Teams?" Anonymkode: 8200e...738 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 Du kan fint gå på intervju selv om du er sykemeldt, og du er ikke pliktig til å opplyse om at du er verken sykemeldt eller gravid. Jeg ville personlig opplyst om at jeg er gravid og snart går ut i permisjon, for det vil jo bli et tema når du får jobben og ikke kan starte til gitt dato fordi du er i permisjon. Anonymkode: 55a4b...afa 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 Har du tenkt å skjule graviditeten? Er den stillingen ledig og skal besettes om 1 år da? Anonymkode: 4bbc4...4bf 1
missmcbeal Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 Er det lang reisevei til intervjuet? Jeg synest med den erfaringen vi har fått fra pandemien, at det er en uting å bli invitert til fysisk intervju om det er førstegangsintervju og det planlegges flere runder. I mange tilfeller klare man fint å løse ting med digitalt intervju, og det er mindre styr den arbeidssøkende om det kan unnagjøres digitalt og man slipper å bruke halve dagen på et intervju, om det kan gjøres mye kjappere digitalt. Fleksible arbeidsgivere tilpasser seg, og jeg tenker du ikke trenger å utdype så mye mer enn å spørre direkte "Jeg var litt kjapp forleden, og lurte på om det er mulig å ta intervjuet digitalt i stedet". Jeg synest egentlig ikke du trenger å utdype det mer. En fleksibel arbeidsgiver legger til rette, og trenger ikke grunngiving på det er det en ok arbeidsgiver. Så du kan ta det som en slags test. Du trenger ikke å si at du er gravid under intervjuet, men du blir nok muligens spurt om når du evt. kan begynne og da må du jo nesten svare ærlig?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #10 Skrevet 18. august 2022 Jeg jobber med intervjuer, og jeg hadde ikke tenkt over det et øyeblikk om en kandidat hadde spurt om vi kan ta første runde digitalt Bare spør, si det passer litt bedre den dagen hvis du vil ha en god grunn (uten og lyve!) og at du kan komme fysisk selvsagt og hilse på om dere velger gå videre med hverandre. Anonymkode: 1bfd7...4ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå