mingus Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Jeg trodde jeg hadde lyst å se det, men nå etter algoritmen sender meg masse artikler på FB daglig, og jeg leser kommentarene, tror jeg at jeg heller lar være. Jeg holder på å lese LOTR for tredje gang akkurat nå, og når jeg er ferdig så skal jeg heller finne fram Silmarillion i kjelleren og gi den et nytt forsøk(hadde ikke tålmodigheten sist så jeg kom ikke så langt, men det jeg leste var meget magisk!), enn å se en serie som visstnok ikke klarer å gjengi Tolkiens historie skikkelig. Synes det er merkelig at det skal være så mye mangfold påtvunget her. Det er jo nok å ta av fra før av, alver, dverger, orker osv.. nå skal det være mørkhudede dvergedronninger uten skjegg, pensjonist-alver med politiker-klipp, og jeg håper virkelig det er en spøk at mørkets hersker Sauron skal bli spilt av en androgyn dame med Eminem-sveis. Galadriel ser jo ut som en ung Eowyn i tillegg, ikke noe alvisk ved henne! Kostymene ser ut som noe fra wish og mange ligner på uteliggere. Dette er et allerede perfekt univers som ikke trenger å justeres på og tukles med, greit nok at PJ droppet Bombadil og sendte Haldir og alvene til sin død i Helms Deep, men den visuelle magien ble likevel ivaretatt. Nei takke meg til bok og lese hva som virkelig skjedde. 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Jeg har vært stor Tolkien-fan siden filmene kom ut da jeg var 11-12 år, leste både Ringenes Herre, Hobbiten, Silmarillion og flere av bøkene en gang i året i tenårene. Har fulgt nyheter om serien siden jeg hørte om den - men er litt i tvil om jeg gidder å se den. Likte faktisk Amazons Wheel of Time, men er mye mer skeptisk til serier når de ikke har bokmateriale å forholde seg til. Anonymkode: 89e0c...54e
Leifr Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Meh. Mangfold i casting gjør meg ingenting og mindre enn ingenting. Dette skal være hensatt til en helt annen del av verden i en annen historisk epoke. Númenor var endog en maritim handels- og kolonimakt, da henger det på greip med et litt mer variert utvalg av folk fra diverse verdenshjørner. Men jeg forventer ikke at dette kommer til å bli noe bra i det hele tatt, det virker som lite gjennomtenkt fanfiction uten noe overordnet mål eller visjon, uten kjente talenter. Man kan aldri utelukke mirakler (det finnes jo nok av eksempler i forskjellige kunstarter på ting som ikke burde ha fungert men som likevel overrasket positivt) men jeg kommer ikke til å prioritere å sjekke ut dette med mindre fornuftige kilder gir positive tilbakemeldinger. 4
Anononyma Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 (endret) Skal absolutt ikke se det. Woke skal ikke få ødelegge lotr for meg 😊 Endret 18. august 2022 av Anononyma 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Nei,synes det kunne ha holdt med ringenes herre . Har ikke sett hobbiten heller. Anonymkode: 63aa6...f78
Gjest AprilRyan Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 Jeg tenker at jeg skal se det, men er redd for at jeg kommer til å bli skuffet. Jeg har ikke lest Silmarillion enda, men jeg har lest Hobbiten og Ringenes herre. I tillegg har jeg sett alle filmene. Jeg synes Peter Jackson klarte å beholde magien og autensiteten selv om han også gjorde grep og endringer, men det var ikke ting som ødela historien. Jeg er litt redd for at denne serien har tatt litt for mye hensyn å være 'woke' enn den tar hensyn til historien. I hvert fall de trailerne og bildene jeg har sett gir meg ikke noen følelse av at det er Tolkiens univers. Jeg synes også at Cate Blanchett var perfekt som Galadriel. Det var noe overjordisk ved henne og jeg vet ikke helt om jeg ser det samme ved denne seriens Galadriel.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 Nei, gidder ikke støtte det politisk korrekte woke pisset de tvinger på alt og alle, de kan ha diagnosene sine for seg selv så kan heller likesinnede med samme problemer nyte det. Anonymkode: ceb19...fdf 8 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 Rings of Power er bare en cash grab fra Amazon sin side og jeg har absolutt ingen forhåpninger til at serien lever opp til eller forholder seg til Tolkiens univers og historier. Når de forandrer så mye Tolkien sine verker for at det skall passe med dagens politiske agenda så bruker de kun navnet for å tjene penger og dette woke tullet forhindrer gode historier, dette hadde aldri i verden blitt godtatt hvis Cristopher Tolkien fremdeles var i live og eide rettighetene. Kjenner jeg Amazon rett så kommer det også til å være overdreven bruk av CGI og effekter. Anonymkode: 6a6b9...7de 3 2
mingus Skrevet 18. august 2022 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2022 Leifr skrev (30 minutter siden): Meh. Mangfold i casting gjør meg ingenting og mindre enn ingenting. Dette skal være hensatt til en helt annen del av verden i en annen historisk epoke. Númenor var endog en maritim handels- og kolonimakt, da henger det på greip med et litt mer variert utvalg av folk fra diverse verdenshjørner. Men jeg forventer ikke at dette kommer til å bli noe bra i det hele tatt, det virker som lite gjennomtenkt fanfiction uten noe overordnet mål eller visjon, uten kjente talenter. Man kan aldri utelukke mirakler (det finnes jo nok av eksempler i forskjellige kunstarter på ting som ikke burde ha fungert men som likevel overrasket positivt) men jeg kommer ikke til å prioritere å sjekke ut dette med mindre fornuftige kilder gir positive tilbakemeldinger. Joda ser den, men feks dvergene er et stolt og staut folk, ville de da reist land og strand for å herske i fremmede gruver/la en dame langveis ifra få herske over landet deres? Ja jeg vet Gimli ble med Legolas, men det er jo noe annet igjen. Jeg synes ikke de mørkhudede alvene har alvetrekkene heller dessverre, fresh prince barbercut, ikke han gamle Celebrimbor, eller Elrond heller for den saks skyld!! og hva faen er det med Sauron, han ser ut som en liten guttunge... Han var min store helt da jeg var yngre, han skal være ond og skummel og alvisk... 4
mingus Skrevet 18. august 2022 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2022 AprilRyan skrev (33 minutter siden): Jeg tenker at jeg skal se det, men er redd for at jeg kommer til å bli skuffet. Jeg har ikke lest Silmarillion enda, men jeg har lest Hobbiten og Ringenes herre. I tillegg har jeg sett alle filmene. Jeg synes Peter Jackson klarte å beholde magien og autensiteten selv om han også gjorde grep og endringer, men det var ikke ting som ødela historien. Jeg er litt redd for at denne serien har tatt litt for mye hensyn å være 'woke' enn den tar hensyn til historien. I hvert fall de trailerne og bildene jeg har sett gir meg ikke noen følelse av at det er Tolkiens univers. Jeg synes også at Cate Blanchett var perfekt som Galadriel. Det var noe overjordisk ved henne og jeg vet ikke helt om jeg ser det samme ved denne seriens Galadriel. Jeg og synes Cate var en perfekt Galadriel, hun ser verken gammel eller ung ut.. og var stylet så fint for rollen! Hun er veldig basic hun nye, hun er jo ikke grell, men noen vakker alv et hun altså ikke. Hvis Sauron er trans gir jeg meg ende over, hvordan skal man kunne styre verden med ondskap mens man er i ubalanse av hormoner? 4
mingus Skrevet 18. august 2022 Forfatter #11 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Rings of Power er bare en cash grab fra Amazon sin side og jeg har absolutt ingen forhåpninger til at serien lever opp til eller forholder seg til Tolkiens univers og historier. Når de forandrer så mye Tolkien sine verker for at det skall passe med dagens politiske agenda så bruker de kun navnet for å tjene penger og dette woke tullet forhindrer gode historier, dette hadde aldri i verden blitt godtatt hvis Cristopher Tolkien fremdeles var i live og eide rettighetene. Kjenner jeg Amazon rett så kommer det også til å være overdreven bruk av CGI og effekter. Anonymkode: 6a6b9...7de Enig i alt! Så fint da at premiere er Tolkiens dødsdag.. hån! 3
Entern Skrevet 18. august 2022 #12 Skrevet 18. august 2022 Nei, de jævla filmene var ille nok og en tilstrekkelig voldtekt av professorens verden. 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 18. august 2022 #13 Skrevet 18. august 2022 Har ingen planer om å se det.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #14 Skrevet 18. august 2022 Må få med meg galskapen ja😃 Skal sitte med samboer og et glass vin. En vet jo aldri, vil ikke dømme før jeg har sett 🙂 Anonymkode: dedc0...846
mingus Skrevet 18. august 2022 Forfatter #15 Skrevet 18. august 2022 Entern skrev (41 minutter siden): Nei, de jævla filmene var ille nok og en tilstrekkelig voldtekt av professorens verden. Nei for faen, SÅ ille er de ikke, jeg elsker dem selv om jeg som sagt har lest boka flere ganger, selv om Legolas skater på skjold og stunter og tuller på olifanten! 😄 Det gidder jeg ikke late som jeg ikke gjør en gang. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Må få med meg galskapen ja😃 Skal sitte med samboer og et glass vin. En vet jo aldri, vil ikke dømme før jeg har sett 🙂 Anonymkode: dedc0...846 Ja, hadde jeg lest Silmarillion hadde jeg kanskje prøvd meg, men jeg har lyst å danne mitt eget bilde av dette tidsvervet, enn hva Amazon prøver å si 😄 Jeg bare klarer ikke fatte at dette skal være en alv: Eller dette: Med de jækla sveisene sine!! Og hvis dette er Sauron er det jeg som er the witch king of Angmar altså! 🤣 7 2
Entern Skrevet 18. august 2022 #16 Skrevet 18. august 2022 mingus skrev (3 minutter siden): Nei for faen, SÅ ille er de ikke, jeg elsker dem selv om jeg som sagt har lest boka flere ganger, selv om Legolas skater på skjold og stunter og tuller på olifanten! 😄 Det gidder jeg ikke late som jeg ikke gjør en gang. Ja, hadde jeg lest Silmarillion hadde jeg kanskje prøvd meg, men jeg har lyst å danne mitt eget bilde av dette tidsvervet, enn hva Amazon prøver å si 😄 Jeg bare klarer ikke fatte at dette skal være en alv: Eller dette: Med de jækla sveisene sine!! Og hvis dette er Sauron er det jeg som er the witch king of Angmar altså! 🤣 Herregud de ser helt feil ut og dustete alle sammen jo🤣 Liker forøvrig Hobbit filmene, ja de er køddete og lite trofaste men bra spilt og morsomme og når jeg så dem hadde jeg null forventninger😀 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #17 Skrevet 18. august 2022 mingus skrev (1 time siden): Enig i alt! Så fint da at premiere er Tolkiens dødsdag.. hån! Han snur seg nok dessverre i graven. Jeg har fått nok smakebiter og drypp av beskrivelser og kommentarer til at jeg nok gir faen i dette. Har vært ringenes herre frelst siden jeg kunne lese, sett filmene lest bøkene møtt noen av skuespillerene blablabla den regla, men dette gir jeg altså ikke et sekund av mitt liv. De ofrer en fantastisk mulighet og historie til fordel for woke. Anonymkode: dd5bb...a58 3 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #18 Skrevet 18. august 2022 Ja, hvorfor ikke. Jeg er voksen nok til å ikke la nye ting ødelegge eventuelle eldre ting, og skjønner at det ikke vil være det samme som source materialet. Anonymkode: af8ce...a27 3
Anononyma Skrevet 18. august 2022 #19 Skrevet 18. august 2022 mingus skrev (15 minutter siden): Og hvis dette er Sauron er det jeg som er the witch king of Angmar altså! 🤣 …og jeg er Aragorn! 😂 Har du sett noe så j*vlig?! 😂 4 1
mingus Skrevet 18. august 2022 Forfatter #20 Skrevet 18. august 2022 Anononyma skrev (Akkurat nå): …og jeg er Aragorn! 😂 Har du sett noe så j*vlig?! 😂 Haha nei virkelig ikke, ser ut som han har litt uren hud på gang der også, i tillegg til å ha gått amok med maskinklippen på hodet i tillegg til å ha bleika bryna! Hva skjer her?! Jeg trodde han tok form av en alv som så ut til å stole på! Jeg stoler ikke på den slim shadyen der altså. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå