Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kjæresten min påstår at jeg er utro, noe som jeg er sterkt uenig med henne. Jeg har 2 barn med min eks, og jeg og min eks drar en gang i året sammen på ferie med ungene. Dette sa jeg ifra om til min nåværende kjæreste før vi ble samboere. Nå sier hun at siden vi bor i samme hytte/leilighet når vi er på ferie, så er jeg utro mot henne?

Anonymkode: 57440...b81

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei, kjæresten min påstår at jeg er utro, noe som jeg er sterkt uenig med henne. Jeg har 2 barn med min eks, og jeg og min eks drar en gang i året sammen på ferie med ungene. Dette sa jeg ifra om til min nåværende kjæreste før vi ble samboere. Nå sier hun at siden vi bor i samme hytte/leilighet når vi er på ferie, så er jeg utro mot henne?

Anonymkode: 57440...b81

Hvorfor kan ikke kjæresten din være med på turen? 

Hvorfor leke familie på ferie en gang i året? Handler ikke om utroskap for min del, men respekt. 

Anonymkode: 9556d...c35

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

nei, du er ikke utro. regner med dere sover på hvert deres rom? hvis du har sex med eksen når dere er på ferie, derimot, så er du utro. du ville ikke vært den første som gjorde det, så er vel kanskje det hun mistenker.

• Liker 9
Skrevet

Å kalle det utroskap vitner om en stor usikkehet hos din kjæreste.

I min bok er utroskap det man ikke kan fortelle partneren om. Det man velger å holde skjult fordi man vet det blir feil.

Så er jo spørsmålet - hvorfor plager det kjæresten din, og hva kan gjøres for å trygge henne, og er du eventuelt villig til å gjøre det som skal til for å trygge henne? 

• Liker 3
Skrevet

Ikke utroskap, men respektløst overfor din kjæreste som tydeligvis misliker dette.

Anonymkode: 9319e...4f3

• Liker 6
Skrevet

Hun kan velge å ikke godta det. Men hun kan ikke nekte deg å dra på hytten på eksen. Så hvis dere ikke blir enige om en løsning som er ok for alle, så står hun helt fritt til å dumpe deg og finne en kjæreste som ikke drar på ferie med eksen.

Anonymkode: 2affe...95f

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor gjør du det mot henne da? 

Anonymkode: 085fa...64c

Skrevet

Hva som er utroskap for dere, i deres forhold, er det i utgangspunktet KUN DERE TO som kan bli enige om.

Jeg ville ikke kalt det utroskap om dette var noe du var åpen om fra starten av. At det sårer henne, at hu synes det er vondt å se at du reiser på ferie og bor i samme feriebolig med eksen, så absolutt.  Utroskap ville ikke jeg kalt det, men som jeg skrev innledningsvis. Det er kun dere to, som er i forholdet, som kan definere hva utroskap er for dere.

Klassiske grenser på utroskap for mange: Noen setter grensen på klåing/kyssing, noen på flørtende kommunikasjon, og noen ved penetrering. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor noen velger å gå inn i et forhold hvor det er barn fra før, når de ikke forstår at partner alltid vil ha to familier. 
En familie med den nye og en med eks og felles barn.

Du er ikke utro.

Partneren din har det jeg betegner som sykelig sjalusi, og bør ikke være i et forhold til noen som har barn fra før om hun ikke klarer å se sin rolle.

Anonymkode: b3a80...e6f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor noen velger å gå inn i et forhold hvor det er barn fra før, når de ikke forstår at partner alltid vil ha to familier. 
En familie med den nye og en med eks og felles barn.

Du er ikke utro.

Partneren din har det jeg betegner som sykelig sjalusi, og bør ikke være i et forhold til noen som har barn fra før om hun ikke klarer å se sin rolle.

Vel, jeg anser ikke eksen min som jeg har barn med som min familie. Er en grunn til at vi skilte oss, vi ønsket ikke å være en familie lengre. 

Mannen min, hans barn og mine barn er min familie nå, det har vi vært i 12 år. Å dra inn ekser er bare tull, skulle en av oss prioritert ferie med eksene våre, tror jeg mange hadde fått seg en solid overraskelse. 

Å samarbeide om felles barn er en selvfølge, men det stopper der for de aller fleste, naturlig nok. Å klare å se sin rolle i et forhold, hallo, lever du på femtitallet? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vel, jeg anser ikke eksen min som jeg har barn med som min familie. Er en grunn til at vi skilte oss, vi ønsket ikke å være en familie lengre. 

Mannen min, hans barn og mine barn er min familie nå, det har vi vært i 12 år. Å dra inn ekser er bare tull, skulle en av oss prioritert ferie med eksene våre, tror jeg mange hadde fått seg en solid overraskelse. 

Å samarbeide om felles barn er en selvfølge, men det stopper der for de aller fleste, naturlig nok. Å klare å se sin rolle i et forhold, hallo, lever du på femtitallet? 

Det er vel nettopp ikke på femtitallet jeg lever. Når en velger et forhold til en med barn så kommer hen med baggasje som en på ingen måte kan forvente skal forsvinne.

For meg er det helt naturlig at jul og andre høytider feires med ekser og respektive barn. 
Ekser er ekser fordi en ikke ønsket et kjærlighetsforhold lengre, men familie vil en alltid være så lenge en har felles barn. Såpass respekt for barna bør alle foreldre og nye partnere ha.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

På et eller annet tidspunkt må man slutte å leke familie på deltid og dra på felles ferier, når det faktisk er slutt, og man har  gått videre fått seg nye partnere.

Du kan ta ungene dine med på ferie selv, evt sammen med samboeren din. Eksen din kan ta ungene med på ferie selv, enten alene eller med den hun måtte være involvert med.

Jeg skjønner godt at den nye partneren din blir sur.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor leke familie på ferie en gang i året? Handler ikke om utroskap for min del, men respekt. 

Nå vet vi jo ikke hvor mange andre ganger hun var sjalu fra før av. Er jo alltid litt av et mysterium for meg hvorfor noen folk vil starte et forhold med noen som har barn fra før av for og så være sjalu og overrasket at kjæresten faktisk hadde barn og et tidligere forhold? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel nettopp ikke på femtitallet jeg lever. Når en velger et forhold til en med barn så kommer hen med baggasje som en på ingen måte kan forvente skal forsvinne.

For meg er det helt naturlig at jul og andre høytider feires med ekser og respektive barn. 
Ekser er ekser fordi en ikke ønsket et kjærlighetsforhold lengre, men familie vil en alltid være så lenge en har felles barn. Såpass respekt for barna bør alle foreldre og nye partnere ha.

Helt enig. Jeg feierer også jul og høytider med ex og felles barn. Kjæresten ser jeg resten av året.

Anonymkode: 50604...75a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Men om nykjæresten er såpass sjalu, så vil det potensielt kunne bli ett helvettes drama på turen med begge kvinnfolkene, noe særlig barna ikke vil være tjent med...  

Jeg anser ikke det som utroskap, og jeg ser heller ikke på det som å "leke familie", jeg ser på det som å sette barna foran, og vise dem at det er mulig ha ett vennskapelig forhold til sin tidligere partner. 
Jeg går ut i fra at de drar på ferie sammen nettopp for barna skyld, og at det handler om at barna ikke skal føle seg splittet mellom "mamma-ferien" og "pappa-ferien". 

Anonymkode: fde69...4fb

Skrevet

Er dette utroskap?

Det avhenger hvor avgrenset man ser på troskap. Det hun vel prøver å si er at hun opplever det som illojalt, og en type avtalebrudd (les utroskap) at du prioriterer å dra på ferie med din eks, år etter år.

Du bør for alle parter slutte med disse feriene. Kan ikke skjønne at det er bra for noen.

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg vil si du er respektløs ovenfor kjæresten din. Ikke utro. 

Skrevet

Har du sex med ekskona de på ferie?

Ellers er du vel ikke utro.

Men skjønner ikke hvorfor du har behov for å dra på ferie med eksen når du har ny dame

Skrevet
Athena Catalina skrev (3 timer siden):

Jeg vil si du er respektløs ovenfor kjæresten din. Ikke utro. 

Hvorfor? Han sa jo ifra om det før de ble samboere, og hun godtok jo tydeligvis siden hun fortsatt ville bli samboer.

Anonymkode: 5da17...13c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...