Gå til innhold

Tannregulering kostnad, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for et par år siden prisoverslag på 40.000+ for regulering for mitt barn. Hen faller under gr B, med 90% moderasjon (gr søskenmoderasjon). Et par melketenner uten voksentenner under. Så de måtte trekkes hos vanlig tannlege. 

Skulle betale ca 11.000,- selv 10%+ ekstra ekstra osv. Det sto også i brevet at det vil bli beregnet ev ekstra kostnad på slutten. I tillegg fikk hen/vi greie på at det var viktig at hen ikke "rotet" med regulering da dette vil gi ekstra kostnad. Vi har således passet på at det ikke skjer. Siden en time gr dette vil være basert på egen "feil". Gjennom disse årene så har det hendt at vel tre-fire ggr at jeg har ringt og bestilt Xtra time, da metall tråden har stukket i kjeven/tannkjøttet og laget sår. Altså ikke egen feil. Først nå etter fjerde gangen ble det sagt at dette kunne vi bare ordnet sånn og sånn selv. Dette fikk vi ikke greie på første gangen, og derfor ikke noe vi rotet med selv, for å ikke "rote" med regulering på egen hånd. Hadde vi visst så hadde vi vært enda forsiktige med timene. 

Både jeg selv og mitt storsøsken har hatt regulering. Vi betalte egenandel i prisoverslag. ALL behandling og "timepris" var inkl og vi fikk ikke en ekstra regning. 

Denne gangen ble dette spesifisert og vi tok det i beregning, at det vil/kan bli noe etterbetaling. 

Vi fikk idag brev om at all behandlingen vi har betalt for er brukt opp, så ALL behandling heretter vil måtte betales i tillegg. Altså ikke bare "noe" etterbetaling, men ALL behandling heretter. 

Spørsmålet mitt er om dette er vanlig pr idag? Hvis ja, hvor mye vil pleier en slik etterbetaling å komme på? Ja, jeg vet det er individuelt, men sånn ca likevel. 

Hvor mye pleier en slik "timepris" være? 

Vil de ekstra timene være "for egen regning ", når den stikkende tråden, like gjerne være legens feil, og ikke eget?

Sist men ikke minst, skal ikke et prisoverslag indikere ca beregning, med noe etterbetaling, og ikke at nå er pengene brukt opp. 

Noen med en slik erfaring? 

Anonymkode: 949c9...937

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er der best å spørre kjeveortopeden om :)

Anonymkode: c665c...b1c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er der best å spørre kjeveortopeden om :)

Anonymkode: c665c...b1c

Det har jeg allerede planer om, men fikk ikke sove gr dette, så det er noen lange timer å vente. 

Anonymkode: 949c9...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...