Gå til innhold

Flere som opplever forskjellsbehandling av sin mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har alltid forskjellsbehandlet meg. Fikk stadig høre at jeg alltid var så heldig/har alltid flax mtp fremgang , arbeid og alt mulig …🤷🏻‍♀️
Hun bruker derfor all energi og tid med de andre og deres barn. Mine barn har ved flere anledninger kommet hjem og vært veldig lei seg fordi de nettopp hadde møtt på mormor med kusiner og fettere og at hun aldri tar dem med ut osv. 

Min mor oppsøker meg kun når hun er deppa eller har havnet i en krangel med noe av de andre. Da kan hun sitte hos meg og synes så synd på seg selv. 

Flere som opplever noe liknende ? 

Anonymkode: 4f3da...725

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Min mor har alltid forskjellsbehandlet meg. Fikk stadig høre at jeg alltid var så heldig/har alltid flax mtp fremgang , arbeid og alt mulig …🤷🏻‍♀️
Hun bruker derfor all energi og tid med de andre og deres barn. Mine barn har ved flere anledninger kommet hjem og vært veldig lei seg fordi de nettopp hadde møtt på mormor med kusiner og fettere og at hun aldri tar dem med ut osv. 

Min mor oppsøker meg kun når hun er deppa eller har havnet i en krangel med noe av de andre. Da kan hun sitte hos meg og synes så synd på seg selv. 

Flere som opplever noe liknende ? 

Her har jeg også med foreldre som ikke bryr seg😳

Anonymkode: 1f6b0...d8d

Skrevet

Ja, har et inntrykk av at min mor liker søsteren min bedre enn meg. Hun skryter alltid av henne og forteller om at hun hjalp min søster til å få bedre selvtillit siden hun hadde så dårlig selvtillit da hun var yngre.

Det var visst ikke like nøye med meg virker det som og det er litt vondt å ikke få høre gode ting om meg selv.

Anonymkode: 09e1a...a7a

Skrevet

Tror dessverre det er veldig vanlig.

Skrevet

Ja, min mor favoriserer flere av mine søsken og mobber meg i form av "spøk", Ingenting jeg har gjort var bra nok, kun når jeg ba henne lytte til egne ønsker og behov, først da begynte hun å skryte litt. Hun manipulerer alle barna sine, og pappa sa hun var sjalu på meg da jeg var liten. Følte aldri at hun var moren min, og drømte engang at mine virkelige foreldre var et ektepar i nabobygda som jeg ikke husker å ha bodd hos (er mulig jeg var satt bort av barnevernet når jeg  var mindre men jeg husker det ikke.)

Jeg har meldt meg ut for jeg orker ikke dette dramaet mer.

Anonymkode: cf2b7...bd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, min mor favoriserer flere av mine søsken og mobber meg i form av "spøk", Ingenting jeg har gjort var bra nok, kun når jeg ba henne lytte til egne ønsker og behov, først da begynte hun å skryte litt. Hun manipulerer alle barna sine, og pappa sa hun var sjalu på meg da jeg var liten. Følte aldri at hun var moren min, og drømte engang at mine virkelige foreldre var et ektepar i nabobygda som jeg ikke husker å ha bodd hos (er mulig jeg var satt bort av barnevernet når jeg  var mindre men jeg husker det ikke.)

Jeg har meldt meg ut for jeg orker ikke dette dramaet mer.

Sikker på at din pappa snakker sant her?

Anonymkode: 73505...763

Skrevet
On 8/18/2022 at 12:12 AM, AnonymBruker said:

Sånn kan mamma gjøre også. Her er det jeg som er favoritten og min søster som alltid får høre at det var flaks når hun gjorde det bra med jobb, bolig, kjæreste, osv.  Noen ganger lurer jeg på om mamma er sjalu på min søster. Min søster ser nå etter enebolig på vestkanten i Oslo. Da mamma fant ut det begynte hun å snakke ned det å bo på vestkanten, bo i enebolig og ta stort boliglån. Dette selv om mamma ønsket å flytte til vestkanten da hun skulle kjøpe bolig, hun ønkset å kjøpe enebolig og hun ønkset å ta så stort boliglån som mulig. Det var bare at mamma og pappa ikk hadde like god økonomi som min søster og hennes mann nå har. 

Anonymkode: 7c796...d97

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sikker på at din pappa snakker sant her?

Anonymkode: 73505...763

Nei det kan jeg aldri bli sikker på, men så var ikke han typen til å slenge ut alt mulig om slikt. Min mor derimot har vært veldig nedlatende mot meg siden jeg var bitteliten, og kun når lærere skrøt av meg på skolen så kunne det komme en dråpe ros fra henne. Der og da. 

Standardfrasen hennes var "Pføy! nå må du slutte å prate tull!" Jeg kunne aldri gå til henne med noe som helst. Og når jeg fikk mensen fikk jeg beskjed om å slutte å lyve fordi jeg ikke var gammel nok. Jeg fikk så mye dritt fra henne at jeg tidlig bestemte meg for å ikke høre på henne eller tro på det hun sa om meg. 

Skrevet

Kjenner meg veldig i det du skriver 😔

Nå i voksen alder , utnytter hun meg bare når HUN har behov. Eks en prat for å få tømt seg.. det vil hun ikke plage de andre barna med. 
Hun finner vegen hjem til meg og mine barn, kun når det er noe som tynger henne og hun ikke vil forstyrre eller plage de andre med såå mye negativitet! 

Jeg gikk igjennom noe veldig tungt for en liten stund siden og jeg satte meg ned for å snakke litt om det med henne som mor 😔
Fikk klar beskjed om at vi har staten som kan hjelpe meg og at det ikke er noe hun vil høre om fordi hun uansett ikke kan/vil hjelpe meg med noe! 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...