Gå til innhold

Plutselig betatt av samme kjønn, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva som skjer her, og jeg trenger hjelp til å forstå mine egne tanker rett og slett. 

Jeg er en kvinne midt i 30-årene. Jeg har alltid vært tiltrukket av menn, og helst «barske» menn. Jeg har samboer, og vi har barn sammen. To ganger i løpet av de siste par årene har jeg blitt betatt, av to ulike kvinner. Jeg har aldri vært i nærheten av noe slikt før. Felles er at de er rundt 15 år eldre enn meg, og har en slags omsorgsrolle. Først en kvinnelig gynekolog som fulgte meg tett gjennom en tøff prøverørsperiode. Hun var så utrolig snill og omsorgsfull, og jeg ble betatt, tror jeg? Jeg tenkte på henne hele tiden, googlet henne igjen og igjen, og brukte mye tid på å se på bilder av henne. Hadde oppriktig lyst til å være rundt henne og klemme henne. 

Nå har det skjedd igjen, denne gang med en kvinne som jobber i barnehagen til barnet mitt! Hun må være det mest omsorgsfulle og gode mennesket jeg har møtt, støttet oss veldig gjennom tilvenningen, og vi har hatt mange gode samtaler det siste året. Jeg tenker på henne hele tiden, googler henne og ser på bilder av henne, er veldig bevisst på hvor hun er når jeg henter barnet, og merker at jeg pynter meg litt før jeg skal inn å treffe henne. Kribler i magen gjør det også. Jeg kjenner at jeg har lyst til å være sammen med henne, ha henne i livet mitt, klemme henne og kose med henne. MEN, ikke i noen av disse tilfellene føler jeg meg seksuelt tiltrukket. Jeg ønsker ikke å gå til sengs med de, det føles rart. Men skulle gjerne lagt i armkroken og tilbrakt tid sammen. (Dette er to gifte heterofile kvinner da, så det er uansett ikke tema). Derimot kjenner jeg meg seksuelt tiltrukket av robuste menn. Så hva er dette for noe? Hva er det jeg kjenner på, og hva skjer? Hvorfor føler jeg meg så betatt (og besatt!) av akkurat disse to uten å ønske sex? Andre kvinner er ikke i nærheten av å gi meg slike følelser!

Anonymkode: 1f26c...060

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres dette ut som friend crush 😊

Jeg som er skeiv og godt gift har hatt disse friend crushene på damer flere ganger, og følelsene kan ikke sammenlignes med hva jeg føler for kona. Chrushene er hverken seksuelle eller romantiske, heller noe forbi vennskapelig, og i en helt annen retning enn hva man føler for en potensiell kjæreste.

IMG_20220818_002527.thumb.jpg.9736d111800844cab052f61bf3e5574a.jpg

Skrevet
C8H10N4O2 skrev (18 timer siden):

For meg høres dette ut som friend crush 😊

Jeg som er skeiv og godt gift har hatt disse friend crushene på damer flere ganger, og følelsene kan ikke sammenlignes med hva jeg føler for kona. Chrushene er hverken seksuelle eller romantiske, heller noe forbi vennskapelig, og i en helt annen retning enn hva man føler for en potensiell kjæreste.

IMG_20220818_002527.thumb.jpg.9736d111800844cab052f61bf3e5574a.jpg

Ja kanskje det ja. Føles ikke naturlig å tenke seksuelt på henne, men det er betydelig mer enn venninnefølelser! Jeg tenker på henne heeeele tiden, det siste jeg tenker på før jeg sovner og det første jeg tenker på når jeg våkner, så det er veldig rart hele greia. Gjør man det hvis det er friend crush?

Skrevet

Gi det litt tid så kommer nok de seksuelle følelsene snikende også. Hadde det på samme måte for flere år siden, det gikk ikke over kan du si!

Anonymkode: 75151...ce6

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gi det litt tid så kommer nok de seksuelle følelsene snikende også. Hadde det på samme måte for flere år siden, det gikk ikke over kan du si!

Nei, det stemmer virkelig ikke. 

C8H10N4O2 skrev (På 18.8.2022 den 0.32):

Samme her.

Anonymkode: db008...102

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 22.16):

Akkurat nå føles det nesten som det er på vei i den retningen, jeg er helt oppslukt av henne. Men dette er så uvant for meg, og veldig rart! Jeg må nok uansett riste det av meg på et slags vis. Hun er 15 år eldre og gift med en mann, så hun er nok ikke DER, for å si det sånn. Selv om jeg også ser på meg selv som hetero og er sammen med en mann, men oddsen er nok svært lav likevel. 
Lurer på hvor mange damer som i utgangspunktet er heterofile, som likevel kan komme til å falle for en annen dame på et tidspunkt i livet. Er vi alle i stand til det mon tro? 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 0.11):

Jeg forstår ikke helt hva som skjer her, og jeg trenger hjelp til å forstå mine egne tanker rett og slett. 

Jeg er en kvinne midt i 30-årene. Jeg har alltid vært tiltrukket av menn, og helst «barske» menn. Jeg har samboer, og vi har barn sammen. To ganger i løpet av de siste par årene har jeg blitt betatt, av to ulike kvinner. Jeg har aldri vært i nærheten av noe slikt før. Felles er at de er rundt 15 år eldre enn meg, og har en slags omsorgsrolle. Først en kvinnelig gynekolog som fulgte meg tett gjennom en tøff prøverørsperiode. Hun var så utrolig snill og omsorgsfull, og jeg ble betatt, tror jeg? Jeg tenkte på henne hele tiden, googlet henne igjen og igjen, og brukte mye tid på å se på bilder av henne. Hadde oppriktig lyst til å være rundt henne og klemme henne. 

Nå har det skjedd igjen, denne gang med en kvinne som jobber i barnehagen til barnet mitt! Hun må være det mest omsorgsfulle og gode mennesket jeg har møtt, støttet oss veldig gjennom tilvenningen, og vi har hatt mange gode samtaler det siste året. Jeg tenker på henne hele tiden, googler henne og ser på bilder av henne, er veldig bevisst på hvor hun er når jeg henter barnet, og merker at jeg pynter meg litt før jeg skal inn å treffe henne. Kribler i magen gjør det også. Jeg kjenner at jeg har lyst til å være sammen med henne, ha henne i livet mitt, klemme henne og kose med henne. MEN, ikke i noen av disse tilfellene føler jeg meg seksuelt tiltrukket. Jeg ønsker ikke å gå til sengs med de, det føles rart. Men skulle gjerne lagt i armkroken og tilbrakt tid sammen. (Dette er to gifte heterofile kvinner da, så det er uansett ikke tema). Derimot kjenner jeg meg seksuelt tiltrukket av robuste menn. Så hva er dette for noe? Hva er det jeg kjenner på, og hva skjer? Hvorfor føler jeg meg så betatt (og besatt!) av akkurat disse to uten å ønske sex? Andre kvinner er ikke i nærheten av å gi meg slike følelser!

Romantisk kjærlighet er et behov. Omsorg og kjærlighet til omsorgspersoner er også et behov. Kanskje mangler du denne omsorgen? Kanskje du blander behovene dine?  Kanskje savner du en omsorgsfull partner? Ofte ender vi kvinner med en partner vi GIR omsorg og blir en slags mor for, fremfor å bli mottaker av omsorg selv. Mange muligheter annet enn at du plutselig bytter fil. Det er ikke uvanlig det du beskriver; ergo alle "forelsket i legen" trådene her inne. En dame skrev tilogmed en bok om at hun ble forelsket i en behandler hun hadde under tøff kreftsykdom. 

Anonymkode: 64cb1...300

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ble også betatt av ei venninne via gruppetrening, endte opp å ha sex sammen siden hun også ville det. Nå har jeg fått svaret på meg, at jeg kan like å ha sex med ei jente av og til....ikke hver uke....men 1-2 ganger pr mnd. Men kjæreste? nei takk. Der er det menn for min del :) Sex hver uke er også menn....

Så nyter henne skikkelig 1 gang pr mnd nå.

Anonymkode: c0361...b16

• Hjerte 1
Skrevet

Har opplevd det samme, selv om jeg alltid har sett på meg selv som hetero og fortsatt gjør det. Men så var det hun ene som jeg ble helt fortapt i, og jeg skjønte rett og slett ikke hva som skjedde med meg. Tror mange av oss kan oppleve slikt, kanskje flere enn man tror, for mange gjør ingenting med det. 

Skrevet

Er dette så uvanlig egentlig? Jeg mener når man møter mennesker som oppriktig bryr seg og bare er god mot deg? Jeg tror ikke det er uvanlig, ihvertfall ikke for kvinner (det tror jeg må påpekes). Man kan føle at man blir veldig glad i enkelte mennesker mer enn andre, til og med mennesker som man ikke kjenner veldig godt. De fleste man møter er helt "greie" folk ,mens man av og til møter folk man kjenner på en tilknytning til på en annen måte.

Anonymkode: 492cc...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...