Gå til innhold

Lipødem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på om jeg kan være Lipødem. Beina mine er svært kraftige i forhold til overkroppen og beina kan i blant bli veldig ømme. Jeg mister fett på overkroppen i mye større grad enn i beina. Beina er liksom så tunge og kraftige. 

DEE277F2-4DFE-4FC9-AFC0-7C478D8A5895.jpeg

Anonymkode: cba1d...70c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, du ser helt normal ut men det er bare legen din som kan svare på hva du evt har av diagnoser eller tilstander.

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke slik ut. Ser ut som du har flotte muskler. 
Men det hadde vært lettere å avgjøre om vi kunne se om overkroppen står totalt i uproporsjon til bena

Anonymkode: 1d0fc...109

Skrevet

Ser ikke sånn ut i det hele tatt. Kanskje du bare trenger trene litt styrke på overkropp? I beina har du god muskulatur. 

Anonymkode: 8a9de...a8d

Skrevet

868F3992-5387-4FE1-B8E3-FA1C1F6EB7B6.thumb.jpeg.99c8d65a402b9e0f17047ad56f6d6944.jpeg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

868F3992-5387-4FE1-B8E3-FA1C1F6EB7B6.thumb.jpeg.99c8d65a402b9e0f17047ad56f6d6944.jpeg

Særdeles flott og normal. Diagnose utelukket

Anonymkode: 1d0fc...109

Skrevet

Du ser helt normal ut spør du meg. Jeg har lipødem selv, og synes ikke du ser uproposjonal ut. Det betyr ikke at fu ikke kan ha det. Ofte er det smertefullt med trykk/berøring samt lett blåmerker. Jeg hadde også ekstremt mye melkesyre ved den minste bevegelse. På de verste dagene hadde jeg også melkesyre når jeg lå i ro. 

Anonymkode: ccac6...2f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du ser helt normal ut spør du meg. Jeg har lipødem selv, og synes ikke du ser uproposjonal ut. Det betyr ikke at fu ikke kan ha det. Ofte er det smertefullt med trykk/berøring samt lett blåmerker. Jeg hadde også ekstremt mye melkesyre ved den minste bevegelse. På de verste dagene hadde jeg også melkesyre når jeg lå i ro. 

Hvordan fikk du stilt diagnosen?

lege eller ble du henvist videre?  
hilsen - ikke trådstarter😅

Anonymkode: ea9dc...540

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du ser kjempefin ut! Du skulle sett mine legger, de er nesten større enn lårene mine, og ingen ankler. Men jeg har ikke smerter, så tror ikke det er lipødem hos meg heller. Jeg har blåmerker da, sånn ca. hundre 🙈

Anonymkode: 7744a...e57

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan fikk du stilt diagnosen?

lege eller ble du henvist videre?  
hilsen - ikke trådstarter😅

Anonymkode: ea9dc...540

Jeg ble først henvist til plastikk-kirurg av min fastlege etter at han hadde konstantert at det var et unormalt tykt fettlag på leggene mine. Lang ventetid der, så fikk time hos fysio som stilte diagnose for å få hjelpemidler. Deretter hos privat lege som konstanterte lipødem og opererte, og nå har jeg også fått diagnose hos offentlig lege. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...