Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en søster som er veldig gjerrig. Nå skal vi reise sammen på konsert og sove på hotell. Det er gave fra foreldrene våre, så jeg kan ikke la være å reise. Hun har alltid vert gjerrig, og sist vi var på hotell sammen ble jeg så flau. Hun satt i frokostsalen fra 8-11 for å spise så mye som mulig. Jeg måtte støtte henne tilbake til rommet, og da rett på toalettet. Hun hadde med seg en brødpose i vesken som hun åpenlyst fylte med eggerøre, smårettpølser og bacon, i tillegg til å fylle en brusflaske med kaffefløte, fordi det er så dyrt hjemme! Sånn holder hun på, fordi hun har betalt for det som hun sier.

Jeg har sagt at jeg ikke vil reise med henne om hun skal vere så grådig, men hun ler bare av meg. Noen som har vært i lignende situasjon og kan gi noen råd? 

Anonymkode: ca13e...b90

Endret av Matas
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er en voksen dame og kan ikke normal folkeskikk? Det du beskriver med hamstringen av mat er så krise at jeg ville truet med å varsle betjeningen på hotellet. Hun har betalt for å spise frokost, ikke for å få dekket matbehov for resten av uken.

Anonymkode: 9b816...67e

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet

Sett deg ved et annet bord og nyt frokosten din i fred og ro!

Anonymkode: d6bf7...91c

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet

Vent nå litt: du måtte støtte henne tilbake til rommet for å gå på do, for at hun hadde spist så mye?

Hun høres desperat ut etter mat, kanskje gavekort på matbutikken hadde vært en mer passende gave? Og så ville jeg lurt på om hun var narkoman. Veldig rar oppførsel.

• Liker 9
Skrevet

Er vel ingen regel som sier at du ikke har lov å sitte i frokostsalen i 3 timer. Ei heller smøre seg niste.

Du kan jo bare gå på rommet og vente...

Anonymkode: e0088...894

• Liker 2
Skrevet

Gjerrig eller spiseforstyrrelse..? 

Du trenger uansett ikke å sitte der med henne. 

Anonymkode: c289f...c68

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun kommer aldri til å forandre seg.

Så enten bare kjører du ditt løp om dere er på tur sammen. Hun kan sitte å spise frokost mens du er ute på aktiviteter. La henne sitte alene og så møtes dere siden

Eller du driter i å reise med henne. Spør hun hvorfor sier du som du har sagt før. Og hun kan le så mye hun vil. Det har ikke noe med deg å gjøre. Bare overse det å gjør som du føler for: dropper dra med henne.

Anonymkode: 7eac0...ff4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er vel ingen regel som sier at du ikke har lov å sitte i frokostsalen i 3 timer. Ei heller smøre seg niste.

Du kan jo bare gå på rommet og vente...

Anonymkode: e0088...894

Sitte 3 timer ok- niste belastes ekstra - betalt for det man spiser der- det som tas med uten å betale er tyveri ( høyfjellshotell vet jeg har anmeldt reiseselskap for det samme- når en busslast tar med mat blir svinnet stort!) 

Anonymkode: 11005...14d

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

#tingsomaldriharskjedd...

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

si fra at du setter deg på et eget bord under frokosten og later som du ikke kjenner henne, fordi du synes oppførselen hennes her dårlig.

Anonymkode: 3549a...5d0

• Liker 2
Skrevet

Bestill ditt eget rom da, og så gjør du som en annen foreslo - sitt ved et annet bord og lat som om du ikke kjenner henne!

Hun er voksen, så hun får klare seg selv! Konserten går dere på i lag, og reise sammen må dere vel kanskje? men ellers trenger du ikke å være med henne 

Anonymkode: 3faa5...999

Skrevet

Om dette er sant. Så slutt med tomme ord og ikke reis med henne. 

Anonymkode: 75c20...cfd

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg spurt i første familieselskap om hun har med seg brødpose så hun kan stappe den full med mat så hun har resten av uka. Og så hadde jeg fortalt om oppførselen hennes på hotellet.

Anonymkode: 4d046...f9a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vent nå litt: du måtte støtte henne tilbake til rommet for å gå på do, for at hun hadde spist så mye?

Hun høres desperat ut etter mat, kanskje gavekort på matbutikken hadde vært en mer passende gave? Og så ville jeg lurt på om hun var narkoman. Veldig rar oppførsel.

Narkoman, faktisk. Høres mer ut som at denne kvinnen har en spiseforstyrrelse. 

Ts, du trenger ikke sitte med hun å spise frokost i 3 timer. Du kan spise opp å gå til rommet igjen, eller finne på noe annet. Jeg hadde aldri "støtten min søster opp til toalettet" pga pinlig overspising og hamstring på den måten. Flaut på alle måter, det skal være sikkert. Som sagt, fokuser på deg selv - og når dere skal spise frokost - gjør det du skal, så forlater du hun. Da trenger ikke du se på, eller ta del i den oppførselen - og du viser at du tar avstand fra den type oppførsel. 

Hadde også vært litt bekymret for om hun faktisk har en spiseforstyrrelse? Dette er langt ifra normal oppførsel, så mye mat og hamstring av mat og kalorier. Alvorlig talt, hun har bare betalt for overnatting og et frokost måltid, ingenting mer. Du burde ta en prat med hun, spørre om alt egentlig er bra - og spørre hvorfor hun holder på slik.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk med spiseforstyrrelse holder ikke på slik. Hun er nok bare gjerrig og vil ha valuta for penga. Jeg er en overspiser, og kan love deg at vi er så klar over blikk at vi spiser heller for lite enn for mye ute blant folk. Jeg tror alle tenker «se hun feite der, hun lesser sikkert på», så derfor tar jeg to skiver med sunt pålegg, og så trykker jeg heller i tryne med boller og sjokolade når jeg blir alene. 

Anonymkode: 33e0c...7fc

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er gjenåpnet med endret tittel etter ønske fra TS. 

- Matas, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2022 den 22.33):

Jeg har en søster som er veldig gjerrig. Nå skal vi reise sammen på konsert og sove på hotell. Det er gave fra foreldrene våre, så jeg kan ikke la være å reise. Hun har alltid vert gjerrig, og sist vi var på hotell sammen ble jeg så flau. Hun satt i frokostsalen fra 8-11 for å spise så mye som mulig. Jeg måtte støtte henne tilbake til rommet, og da rett på toalettet. Hun hadde med seg en brødpose i vesken som hun åpenlyst fylte med eggerøre, smårettpølser og bacon, i tillegg til å fylle en brusflaske med kaffefløte, fordi det er så dyrt hjemme! Sånn holder hun på, fordi hun har betalt for det som hun sier.

Jeg har sagt at jeg ikke vil reise med henne om hun skal vere så grådig, men hun ler bare av meg. Noen som har vært i lignende situasjon og kan gi noen råd? 

Anonymkode: ca13e...b90

🤣

• Liker 1
Skrevet

Mange holder nok på sånn, kanskje ikke så ille, men jeg har jobbet på hotell og mange tar litt ekstra av de små syltetøy og kaviar tubene, tar med kaffekapsler og små såper. Man merker jo at det er mer svinn enn man tenker en person ville brukt. Man tar faktisk høyde for det 😄 Men etter min mening så stjeler du dersom du tar med deg. Du kan dusje med all såpen du vil og du kan spise det du vil på buffeten men du tar ikke med deg. 

Anonymkode: 64e54...da1

• Liker 5
Skrevet

Jeg har jobbet på hotell, måtte le litt noen ganger, for enkelte kom straks frokosten åpnet, spiste masse og gikk, og kom tilbake ei stund før vi stengte å spiste enda mer🤣 Skulle tro enkelte ikke var vant til å spise hjemme.

Anonymkode: a3115...1e2

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...