Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hobby som til gutt å være mange nok synes er litt spesiell. Har alltid syntes det var digg med jenter som er kledd i kjole eller skjørt, og har etterhvert kjøpt noen kjoler til meg selv ;)

Kort fortalt føler jeg meg vel når jeg bruker kjole - og det er vel det dette forumet dreier seg om.

Hittil har jeg enten handlet over nettet eller bare kjøpt basert på størrelse, jeg må innrømme at jeg har vært usikker på reaksjonene når jeg da har handlet uten å prøve.

For noen uker siden skulle jeg handle en litt dyrere kjole - og fant ut at jeg ikke kunne ta sjansen på at den ikke passet/satt riktig.

Jeg gikk i en butikk som sett utenfra hadde rikt utvalg av penkjoler, og fortalte ekspeditrisen i kjolebutikken at jeg ville se på kjole - til meg. Hun reagerte tilsynelatende ikke på at jeg var litt annerledes enn gjennomsnittskunden, men spurte bare om farge, type og størrelse. Det beroliget meg.

Da vi hadde funnet et par kjoler ble jeg henvist til prøverommet. Det dukket opp en annen kunde, en dame i midten av 30-åra, som også prøvde kjoler. Jeg var litt skeptisk for hennes reaksjon, men hun var blid og imøtekommende. Siden det var kun en dame som ekspederte måtte vi som kunder vente på tur. Damen (den andre kunden) kommenterte kjolene jeg prøvde på en positiv måte, og foreslo tilbehør jeg kunne bruke. Etter å ha prøvd en del kjoler - flere som kunne være kjøpskandidater - endte jeg opp med en flott ballkjole -som nesten passet perfekt allerede før justeringer. Det var flott å kunne gå ut å handle kjole og få den servicen.

Etter den opplevelsen har jeg endret litt oppfatning - det er kanskje ikke alle som synes at det gjør noe at noen bryter med etablerte normer....

Det var kanskje litt lang innledning, men jeg vil gjerne høre hva dere jenter synes om at en gutt handler og prøver kjoler i butikk. Er det greit, bryr det dere ikke hva andre foretar seg eller synes du det er negativt?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Personlig ville jeg nok sett på det som en kuriositet hvis jeg så en fyr dra med seg mange kjoler i prøverommet (hvertfall hvis ikke damen hans eller en venninne stod der inne og ventet på nye størrelser. Men jeg ville ikke blitt sjokkert og jeg ville ikke synes det var frastøtende.

Men det er sikkert noen som ville tenkt negativt om det. Hvis du vil unngå reaksjoner, er det vel det beste å "skjule" kjolene ved å ta med seg noen bukser og skjorter i tillegg. Evt kan du ta med en venninne som kan være alibi.

Skrevet

Det er 110 % greit for meg iallefall!! Jeg blir glad når jeg møter på mennesker som tør skille seg ut!

Kan ikke se hvorfor det ikke skulle være greit i dag :)

Skrevet
Det er 110 % greit for meg iallefall!! Jeg blir glad når jeg møter på mennesker som tør skille seg ut!

Kan ikke se hvorfor det ikke skulle være greit i dag :)

Enig. Synes du er tøff som tør å være litt "annerledes".

Skrevet

om du vil ha kjoler er nå det din sak. jeg hadde nok kikket litt ekstra, men hadde vært helt greit. hadde jeg ekspedert deg, hadde jeg behandlet deg som enhver annen kunde selvfølgelig.

synes du er tøff jeg!!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ville nok synes det var rart, men ikke negativt.

Skrevet

Enig med de andre. Håper den dyre satt som et skudd da :)

Skrevet

Hei, vi er nok mange transer som har banet vei tidlegere. Var ikke like lett før, noe har forandret seg. Ble veldig glad over hovedinnlegget og alle positive svarene.

Jeg er alltid jente nå når jeg handler så det er ikke problem lenger men husker godt tiden som gutt på kjolebutikk. Har neste alle ganger blitt godt motatt.

Lykke til videre.

Skrevet

Klart det er greit....skulle bare mangle. Lykke til :)

Skrevet

Det er bedre at du er deg selv enn at du skal være noen som ikke er deg selv. Fint at noen tørr å skilve seg ut :klappe::blomst:

Gjest lilletroll
Skrevet
Jeg har en hobby som til gutt å være mange nok synes er litt spesiell. Har alltid syntes det var digg med jenter som er kledd i kjole eller skjørt, og har etterhvert kjøpt noen kjoler til meg selv ;)

Kort fortalt føler jeg meg vel når jeg bruker kjole - og det er vel det dette forumet dreier seg om.

Hittil har jeg enten handlet over nettet eller bare kjøpt basert på størrelse, jeg må innrømme at jeg har vært usikker på reaksjonene når jeg da har handlet uten å prøve.

For noen uker siden skulle jeg handle en litt dyrere kjole - og fant ut at jeg ikke kunne ta sjansen på at den ikke passet/satt riktig.

Jeg gikk i en butikk som sett utenfra hadde rikt utvalg av penkjoler, og fortalte ekspeditrisen i kjolebutikken at jeg ville se på kjole - til meg. Hun reagerte tilsynelatende ikke på at jeg var litt annerledes enn gjennomsnittskunden, men spurte bare om farge, type og størrelse. Det beroliget meg.

Da vi hadde funnet et par kjoler ble jeg henvist til prøverommet. Det dukket opp en annen kunde, en dame i midten av 30-åra, som også prøvde kjoler. Jeg var litt skeptisk for hennes reaksjon, men hun var blid og imøtekommende.  Siden det var kun en dame som ekspederte måtte vi som kunder vente på tur. Damen (den andre kunden) kommenterte kjolene jeg prøvde på en positiv måte, og foreslo tilbehør jeg kunne bruke. Etter å ha prøvd en del kjoler - flere som kunne være kjøpskandidater - endte jeg opp med en flott ballkjole -som nesten passet perfekt allerede før justeringer. Det var flott å kunne gå ut å handle kjole og få den servicen.

Etter den opplevelsen har jeg endret litt oppfatning - det er kanskje ikke alle som synes at det gjør noe at noen bryter med etablerte normer....

Det var kanskje litt lang innledning, men jeg vil gjerne høre hva dere jenter synes om at en gutt handler og prøver kjoler i butikk. Er det greit, bryr det dere ikke hva andre foretar seg eller synes du det er negativt?

Så flott at du hadde en så positiv opplevelse!! Applauderer deg for motet, og damene i butikken for åpenheten!! :klappe:

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldingene - jeg setter pris på det, enda mer fordi dere er så positive. Jeg tar med meg dette neste gang jeg skal handle meg kjole.

Ha ellers full forståelse for at noen synes det er rart eller kuriøst - det er jo litt sjeldent.

Når det gjelder tips om å få med ei venninne på handling - jeg har kjæreste som er inneforstått med min interesse. Det litt paradoksale er at hun er en "buksejente" som har minimal interesse for å kjøpe kjoler :forvirret:

Synes egentlig at det er litt dumt at hun ikke er litt mer opptatt av det, jeg hadde ihvertfall ikke hatt noen problemer med å være med henne på den typen shoppingtur ;)

Skrevet
Takk for alle tilbakemeldingene - jeg setter pris på det, enda mer fordi dere er så positive. Jeg tar med meg dette neste gang jeg skal handle meg kjole.

Ha ellers full forståelse for at noen synes det er rart eller kuriøst - det er jo litt sjeldent.

Når det gjelder tips om å få med ei venninne på handling - jeg har kjæreste som er inneforstått med min interesse. Det litt paradoksale er at hun er en "buksejente" som har minimal interesse for å kjøpe kjoler  :forvirret:

Synes egentlig at det er litt dumt at hun ikke er litt mer opptatt av det, jeg hadde ihvertfall ikke hatt noen problemer med å være med henne på den typen shoppingtur ;)

Du må lære henne å like det da :)

Skrevet
Enig med de andre. Håper den dyre satt som et skudd da :)

:ler: Takk - den gjør det.

Jeg syntes den passet bra allerede da jeg prøvde den på i butikken, viste nesten med en gang jeg tok den på at den må jeg ha. Ekspeditrisen insisterte på at det skulle gjøres noen mindre justeringer slik at den skulle passe perfekt.

Ble litt overrasket at iallefall 3 av kjolene jeg prøvde satt bra uten endringer (forstår det slik at ballkjoler nesten alltid må justeres(?).

Her er forresten kjolen - fra leverandørens hjemmeside (den turkise):

http://legalaprom.com/gallery.asp?oSWF=false&oS=57&oUI=15557

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet

Hm.. jeg må innrømme at det første jeg tenkte var, dette er bare tull, han bare tuller, mens jeg leser på din "avatar" hvor det står: Kjønn : ikke viktig..

Jeg hadde nok tenkt at den kjøpes til kona, til en morsom teatergreie/skuespill eller noe i den duren..

Men kaller du dette for en interesse ? Jeg ville heller kalt det for en levemåte ?

Uansett, jeg finner det noe merkelig, kanskje har det noe med at jeg vil ha disse flotte plaggene for meg selv ; )

Gjest Gjest_zena_*
Skrevet

Turkis er en litt skummel farge....

Enten så passer det kjempebra eller så ser man syk ut. Jeg tilhører "ser syk ut"-kategorien (er jente).

men er du mørk/gyllen i huden er det sikkert veldig fint.

Når har du på deg kjole? Bare hjemme eller ute også?

Jeg forsøker så langt jeg kan å være fordomsfri, men hadde mannen min vist seg i kjole er jeg redd jeg hadde dødd av latter....

Skrevet

Hei, det var en fin kjole. Du har fin figur som får den kjolen til å sitte fint.

Dumt at dama ikke liker kjoler, dere skulle vert sammen i slike fine kjoler begge 2. Har ikke funnet noen dame som aksepterer meg som transe, og har egenlig gitt opp. Ta godt vare på den dama!!!!!

Fortell oss litt mer..

Skrevet
:ler: Takk - den gjør det.

Jeg syntes den passet bra allerede da jeg prøvde den på i butikken, viste nesten med en gang jeg tok den på at den må jeg ha. Ekspeditrisen insisterte på at det skulle gjøres noen mindre justeringer slik at den skulle passe perfekt.

Ble litt overrasket at iallefall 3 av kjolene jeg prøvde satt bra uten endringer (forstår det slik at ballkjoler nesten alltid må justeres(?).

Her er forresten kjolen - fra leverandørens hjemmeside (den turkise):

http://legalaprom.com/gallery.asp?oSWF=false&oS=57&oUI=15557

Åh, den var fin!!!

Skrevet

Lekker kjole, men jeg synes det er rart at en sånn kjole sitter som støpt på en herrekropp? den er jo uten tvil med feminint snitt, krever pupper og hofter slik kvinner har, ikke skyldre slik menn har? Normalt da.

Uansett, jeg ville heller ikke ansett dette som en HOBBY.

Men for all del, du må få gjøre som du vil. som annen kunde ville jeg sikkert kanskje sett litt ekstra på deg, og "tenkt mitt" (om at det var uvanlig, men altså, ikke noe rpoblem) og som ansatt selvsagt behandlet deg som en hvilkensomhelst annen kunde, det har du da rett på. Selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...