Gå til innhold

EL-testing for dummies?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, så dette med EL-testing fremstår for meg som en egen vitenskap som jeg rett og slett ikke forstår meg på, men som jeg prøver å skjønne for å få det til selv! Så jeg håper alle dere eksperter her inne kan hjelpe meg? Jeg har følgende spørsmål:

- Når på døgnet er det best å ta en EL-test? Har det noe å si? 
- Er det et mål å ha så konsentrert urin som mulig? Eller vil det få utslag uansett hvor lenge det er siden man tisset sist? 
- Hva funker best, de tynne pinnene man får kjøpt i multipack eller de dyre man kjøper én og én? Og er det noe sted det er billigere å kjøpe enn andre? 
- Når en test er positiv, er det da best å ha samleie så fort som mulig? Eller er det noe sånt som at da er det ca et døgn til egget faktisk slipper sånn at det er best å vente til dagen etter positiv test? 

Takker på forhånd for eventuelle svar❤️

Anonymkode: a666f...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekspert og ekspert... XD

Det er best om ettermiddagen (meine eg).

Konsentrert urin er best.

Dei tynne pinnane er meir enn godt nok. Eg kjøper frå ebay og billege testar sida.

Det er best å ha samleie rett før EL, då kan det vere svømmere som venter på egget. Endelig kjem egget og dei befrukte det. Det er og lurt å ha samleie når du har EL. Egget lever i opp mot 48 timar, så du kan ha samleie dagen etterpå og framleis bli gravid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ok, så dette med EL-testing fremstår for meg som en egen vitenskap som jeg rett og slett ikke forstår meg på, men som jeg prøver å skjønne for å få det til selv! Så jeg håper alle dere eksperter her inne kan hjelpe meg? Jeg har følgende spørsmål:

- Når på døgnet er det best å ta en EL-test? Har det noe å si? 
- Er det et mål å ha så konsentrert urin som mulig? Eller vil det få utslag uansett hvor lenge det er siden man tisset sist? 
- Hva funker best, de tynne pinnene man får kjøpt i multipack eller de dyre man kjøper én og én? Og er det noe sted det er billigere å kjøpe enn andre? 
- Når en test er positiv, er det da best å ha samleie så fort som mulig? Eller er det noe sånt som at da er det ca et døgn til egget faktisk slipper sånn at det er best å vente til dagen etter positiv test? 

Takker på forhånd for eventuelle svar❤️

Anonymkode: a666f...b67

Ingen ekspert, men deler mine erfaringer 😊

- jeg tester på morgenen når jeg står opp, og ettermiddag/kveld. Mange fertilitetsklinikker anbefaler morgenurin. Selv om det står ettermiddag på instruksen til de fleste EL-strimler tror jeg. Men det kan også variere litt. 

- urinen må være litt konsentrert ja. Er urinen helt blank i fargen får du dårlig utslag på testene. Men trenger ikke alltid vente 4 timer heller. Når LH toppen er får jeg positiv test på 2 timers urin også, så lenge man ikke har drukket alt for mye. 

- når det kommer til type test er det litt smak og behag og lommeboka som avgjøre. Jeg er veldig fornøyd med Make Sure EL strimler. Vet mange liker det merket. Jeg bestiller fra farmasiet.no. de har rask levering og ofte tilbud. I tillegg nå bruker jeg CB digital. Men mange like babyplan og bestiller fra billigtester.no fordi det er billig.

- Når en test er positiv burde du ha sex samme dag som positiv test, pluss de 2 neste dagene. EL kan komme alt fra 12-48 timer etter posotiv test. Som regel ca.24 timer senere. Jeg temper i tillegg, så jeg vet f.eks at egget mitt sist syklus først slapp rundt 37-48 timer etter posotiv test. Sperm lever som regel i 2 dager, så det er lurt å ha sperm som ligger klare å venter når egget slipper. Så ingen grunn til å vente når testen er blitt positiv.

Masse lykke til 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...