AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Jenta mi er 5 mnd og har vært ett mareritt fra dag 1. Først ekstremgulp og endeløs skrik i 3 mnd, ble bedre når jeg sluttet med kumelk. Fikk ca 1 mnd hvor hun var okei, gråt ikke konstant men må bæres hele tiden. Jeg har vondt i rygg, kne, arm og hodet. Tinnitusen har blitt 1000 ganger verre etter så mye skrik i øret. Hun tar ikke flaske eller smokk og skal være på puppen ca en gang i timen. Sover aldri mer enn 20 min på dagtid og rundt 3-4 timer i strekk på natt. De siste 2 ukene har hun vært oppe en gang i timen. Jeg får aldri hentet meg inn, hvis noen tar henne for å avlaste så kommer 3 åringen og kaster seg rundt beina mine. Låser meg inne på ett rom og han løper rundt og roper på meg. Han er helt ekstremt mamma-dalt nå. Begge ungene må ut for at jeg får en pause men det går ikke bra når baby skal ha pupp og trøst hele tiden. Jeg orker snart ikke mer, orker ikke leve sånn her. Alle sier det blir bedre men syntes det blir verre og verre nå. Kan ikke klage over det til folk heller fordi andre mener jeg må nyte tiden og skjønner ikke hvor jævlig det er. Jeg valgte jo tross alt dette selv! Kan jo ikke syte da. Hvordan kommer man seg igjennom dette? Eneste jeg vil er å sove og få én kveld til å bare være meg uten å ha noen fysisk på meg som skal bæres, ammes eller lekes med. Akkurat nå virker det som eneste utvei er å dø eller stikke av. Anonymkode: dd512...f1d 1 16
Carrot Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Kjære TS - det hjelper sikkert utrolig lite men du er ikke alene om å ha det slik og det er greit å si at du sliter. Hvor er barnets far oppi alt dette? Hvor er besteforeldre, annen familie? 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 Høres ut som hun burde undersøkes av lege? Har du gjort det? Anonymkode: e2ece...216
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 Hei Om det hjalp å kutte ut kumelk så kan det hende d er lurt å kutte ut soya også. D hjalp veldig hos oss. Hun tålte ingen av delene og hadde d veldig vondt til vi fant ut av det. Etter d ble det faktisk en ny baby og nå er hun super flink til å sove gjennom natten og napper mye på dagen. Er nå 1.5 år og kan fortsatt ikke drikke melk, jordbær soya uten å få mageknip og holde seg oppe hele dagen /natten. Anonymkode: 3b844...0e8
Irja Skrevet 17. august 2022 #5 Skrevet 17. august 2022 (endret) For 5 år siden fikk jeg en sønn med hjerneblødning. Det var operasjoner, lange sykehusinnleggelser og i tillegg til det : kolikk i 7 måneder. Hadde da en datter på 3 1/2 fra før. Jeg holdt på å kjøre inn i en fjellvegg. Virkelig. Jeg så ingen ende på noe. Det var bekmørkt. At jeg levde i et mareritt i 2017 hjelper ikke for deg, men kanskje du føler deg litt mindre alene av å lese om andres håpløshet. Har bare to tips: hvis du ikke har bæresele: kjøp en. Og tips nr to: bruk all tid du har mulighet til på deg selv. Sov med barna, legg deg tidlig. Det er skikkelig kjedelig, men det må til. Ellers holder du ikke ut. La husarbeidet være. Gjør kun det dere MÅ. Og selvom det føles helt jævlig nå, så går det over. Hold ut! Endret 18. august 2022 av Irja 5 7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #6 Skrevet 17. august 2022 Stakkar deg og stakkar baby. Jeg ville tatt med babyen til noen som er gode på baby og kan sjekke for låsninger og stramt tungebånd. Feks en kiropraktor. Det høres ikke ut som baby har det bra. Det er ikke nødvendigvis normalt at en baby skriker mye bare fordi det er en baby. Anonymkode: 56f29...ce1 1
AprilLudgate Skrevet 17. august 2022 #7 Skrevet 17. august 2022 (endret) Det første jeg lurte på var muligheter for (stille) refluks? Jeg hadde glatt betalt en legetime privat for å få prøve medisiner om det går i den alderen. Så tenker jeg også du må vurdere å ta kampen om flaska og forsøke allergimme. Bor pappaen og du sammen? Hva skjer om han gir mat fra kopp, flaske eller tutekopp? Jeg ville holdt en knapp for mulig allergi her og/eller (stille) refluks. Inntil dere finner ut av det: kan noen avlaste avogtil mens 3årkngen er i barnehagen? Og: ørepropper og hørselsvern. Endret 17. august 2022 av DundreMilfin 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 Pappaen gjør så mye han kan. Alt husarbeid, mat, henter og leverer i bhg, leggetid med storebror. Men han får sjeldent til å trøste baby og hun hater vogn og bil. Moren min tar storebror en del på overnatting men hun har fysiske plager så hun får ikke båret baby så mye. har vært hos lege og kiropraktor men ikke funnet noe galt. Bæresele og bæresjal er 50/50 om hun liker, enten sovner hun men våkner når jeg stopper å gå ellers hyler hun til jeg tar henne ut. Hun har selvfølgelig noen glad øyeblikk når hun er våken og pludrer og smiler men da sovner jeg på gulvet mens hun holder på. Dro ut med min mor noen timer en dag og da nektet baby å spise før jeg kom hjem igjen og hun var kjempesulten. Har blitt henvist til barnelege som er god på allergi men venter fortsatt på time, fastlege purret på han i dag. Anonymkode: dd512...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #9 Skrevet 17. august 2022 Jeg har et sykt og i perioder krevende barn, og i perioder har jeg omtrent kjørt meg i grøfta. Jeg begynte hos psykolog, og det hjalp meg til å ta grep rundt situasjonen slik at det ble bedre for meg, selv om situasjonen i seg selv er uendret. Men måtte lære den harde måten. Har du noen som kan ta barna et døgn eller to, så du får kommet deg bort?Eventuelt bare være hjemme, mens barna er borte hos noen? Ikke at det hjelper i lengden, men det kan bidra til at du får hentet det litt inn akkurat nå. Hva sier legen/helsesøster om tilstanden til babyen? Du må fortelle helsesøster eller legen din om hvordan du har det nå, for du og dere trenger hjelp før du går på en skikkelig smell. Og snakk med familie og nær venner, og finn ut hva de kan hjelpe deg med. Masse lykke til❤️ Husk at det er ingen skam å ha det vanskelig, selv om det handler om barna dine. Anonymkode: 11c19...a8e
Carrot Skrevet 17. august 2022 #10 Skrevet 17. august 2022 Har du overskudd til å se noe mønster i når hun har vondt og når hun er fornøyd osv som kanskje kan hjelpe dere? Dersom du ammer, og det å kutte ut melk hjalp, kanskje du også kan prøve laktosefrie produkter en stund? Evt gå over til mme?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #11 Skrevet 17. august 2022 Du har min dypeste medfølelse, høres veldig likt ut som vi hadde det med begge våre. Det går bedre nå, men veien har vært beintøff, og når jeg ser meg tilbake, forstår jeg faktisk ikke at det var mulig å komme seg gjennom det. Jeg angrer på at jeg ikke kjempet hardere for å bli hørt og få utredning i fht stramt tungebånd (ble klippet på den ene rett etter fødsel, men fikk ingen sjekk senere) og stille refluks. Helsesøster osv svarte alltid at "alle unger er urolige", "alle babyer sover lett", "alle småbarnsforeldre er slitne" når jeg prøvde å fortelle hvordan vi hadde det. At den ene ungen var synlig skeiv i kroppen fornektet de og, men etter flere behandlinger hos manuellterapeut (som vi tok kontakt med selv, og som er gratis for barn), fikk vi undersøkelse av fysioterapeut på helsestasjonen og hun var enig i at behandling var nødvendig. Så om dere har ørlite grann overskudd igjen, så bruk det til å kjempe for å bli hørt og for å få hjelp både til den lille og dere selv!! Har dere begynt litt med fast føde? Kan far gi f eks litt smoothie slik at du kan få en liten pause fra amming og baby? Anonymkode: 45839...151 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 Hvorfor forsøker du ikke å introdusere grøt/fast føde? Når ungen trenger pupp én gang i timen er hun SULTEN. Anonymkode: fff45...d05 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #13 Skrevet 17. august 2022 Gi ungen mat! Hu er 5 mnd og høres ut som hu ikke blir mett. Gi MME og grønnsakspure. Prøv pepticate eller annen melkeproteinfri MME hvis det hjalp å kutte melk Anonymkode: e72e0...747 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #14 Skrevet 17. august 2022 Hadde sluttet å amme og kjørt mme/fast føde, tror jeg. Vaskehjelp. Privat barnelege, kiropraktor, manuellterapeut, moon boon, sleepy troll etc etc., om dere har råd. Om ikke noe hjelper, så bare skru av alle forventninger og innfinn deg med å være en torturert slave for en begrenset tid. Det er klisjé, men det går over, MEN det kan ta tid. Synes synd på deg selv, og gi fingeren til alle som ymtet om å nyte. Så klart nyter man ikke et rent helvete, da hadde man vært en psycho sadist 😂 Anonymkode: 1060e...946 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #15 Skrevet 18. august 2022 Høres ganske likt ut som min eldste, og det var helt jævlig Angående skriking: beskytt hørselen din med ørepropper! Virkelig! Man kan faktisk få tinnitus av slikt om man ikke allerede har det, og helsesykepleieren min var klar på at både for hørselen sin del, men ikke minst for mitt eget vet og forstand, så bruk ørepropper eller hørselsvern. Du hører helt fint babyen hyle selv med dette, men det demper lyden og gjør det litt mer utholdelig. Anonymkode: e3913...b02 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #16 Skrevet 18. august 2022 Det var sånn her og. Jeg hadde bare én, men til gjengjeld en mann som stakk, så jeg var helt alene. Jeg vurderte seriøst å stille meg på toglinja og vente på toget. Jeg prøvde medisin mot reflux, MME for å gjøre ham mett, osv., men ingenting hjalp. Han sov en halvtime av gangen hele døgnet, så null søvn. Det ble bare bedre av at han ble eldre. Det går over, jeg lover ❤️ Anonymkode: 5c9d9...0bf 1
tussi84 Skrevet 18. august 2022 #17 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jenta mi er 5 mnd og har vært ett mareritt fra dag 1. Først ekstremgulp og endeløs skrik i 3 mnd, ble bedre når jeg sluttet med kumelk. Fikk ca 1 mnd hvor hun var okei, gråt ikke konstant men må bæres hele tiden. Jeg har vondt i rygg, kne, arm og hodet. Tinnitusen har blitt 1000 ganger verre etter så mye skrik i øret. Hun tar ikke flaske eller smokk og skal være på puppen ca en gang i timen. Sover aldri mer enn 20 min på dagtid og rundt 3-4 timer i strekk på natt. De siste 2 ukene har hun vært oppe en gang i timen. Jeg får aldri hentet meg inn, hvis noen tar henne for å avlaste så kommer 3 åringen og kaster seg rundt beina mine. Låser meg inne på ett rom og han løper rundt og roper på meg. Han er helt ekstremt mamma-dalt nå. Begge ungene må ut for at jeg får en pause men det går ikke bra når baby skal ha pupp og trøst hele tiden. Jeg orker snart ikke mer, orker ikke leve sånn her. Alle sier det blir bedre men syntes det blir verre og verre nå. Kan ikke klage over det til folk heller fordi andre mener jeg må nyte tiden og skjønner ikke hvor jævlig det er. Jeg valgte jo tross alt dette selv! Kan jo ikke syte da. Hvordan kommer man seg igjennom dette? Eneste jeg vil er å sove og få én kveld til å bare være meg uten å ha noen fysisk på meg som skal bæres, ammes eller lekes med. Akkurat nå virker det som eneste utvei er å dø eller stikke av. Anonymkode: dd512...f1d Jeg ville sjekket ut om han kan ha problemer med reflux. Vår har det, og før han fikk medisiner var han omtrent som du beskriver, bortsett fra at han tok mme bare. Han våknet ofte på natta, og skrek og skrek. Tok ofte lang tid å roe, før han sov litt til. Så var det i gang på nytt. Flere ganger hver natt. På dagtid kunne han sove 5 min, våkne, 15 min, våkne, 2 min våkne, 20 min våkne. Det viste seg at han hadde stille reflux, og etter mye om og men så fikk han medisin like før fylte 1 år. Etter det har ting vært helt anderledes.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #18 Skrevet 18. august 2022 ❤️❤️❤️❤️❤️dypeste medfølelse Anonymkode: 4d34f...277 2
Gjest Luksusbia Skrevet 18. august 2022 #19 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jenta mi er 5 mnd og har vært ett mareritt fra dag 1. Først ekstremgulp og endeløs skrik i 3 mnd, ble bedre når jeg sluttet med kumelk. Fikk ca 1 mnd hvor hun var okei, gråt ikke konstant men må bæres hele tiden. Jeg har vondt i rygg, kne, arm og hodet. Tinnitusen har blitt 1000 ganger verre etter så mye skrik i øret. Hun tar ikke flaske eller smokk og skal være på puppen ca en gang i timen. Sover aldri mer enn 20 min på dagtid og rundt 3-4 timer i strekk på natt. De siste 2 ukene har hun vært oppe en gang i timen. Jeg får aldri hentet meg inn, hvis noen tar henne for å avlaste så kommer 3 åringen og kaster seg rundt beina mine. Låser meg inne på ett rom og han løper rundt og roper på meg. Han er helt ekstremt mamma-dalt nå. Begge ungene må ut for at jeg får en pause men det går ikke bra når baby skal ha pupp og trøst hele tiden. Jeg orker snart ikke mer, orker ikke leve sånn her. Alle sier det blir bedre men syntes det blir verre og verre nå. Kan ikke klage over det til folk heller fordi andre mener jeg må nyte tiden og skjønner ikke hvor jævlig det er. Jeg valgte jo tross alt dette selv! Kan jo ikke syte da. Hvordan kommer man seg igjennom dette? Eneste jeg vil er å sove og få én kveld til å bare være meg uten å ha noen fysisk på meg som skal bæres, ammes eller lekes med. Akkurat nå virker det som eneste utvei er å dø eller stikke av. Anonymkode: dd512...f1d Babyer under ett år skal ikke drikke kumelk eller spise honning eller nøtter
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #20 Skrevet 18. august 2022 Luksusbia skrev (1 minutt siden): Babyer under ett år skal ikke drikke kumelk eller spise honning eller nøtter Hun sluttet med kumelk, ikke babyen. Anonymkode: 5c9d9...0bf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå