Gå til innhold

Jeg fikk tilbud om stilling foran alle kollegene mine!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et vikariat som er på tur til å gå ut og en annen stilling har åpnet opp i samme etat. Jeg søkte selvfølgelig på den og venta respons i disse dager. I dag var det "avdelingsmøte" og leder tilbydde meg stillingen jeg har søkt på - foran alle!

Er ikke det veldig spesielt? Burde ikke slikt bli tatt opp litt mer privat? Jeg skriver "avdelingsmøte" slikt fordi det egentlig er 2 avdelinger med, vi var vel 15-20 stk tilsammen.

Anonymkode: 60a03...03a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! ;) 

• Liker 6
Skrevet

Ville tatt det som en kompliment😃! Gratulerer! 

Anonymkode: 8823f...1b4

• Liker 3
Skrevet

Det var litt spesielt, ja, å tilby deg stillingen på et fellesmøte. Dere burde hatt et møte på tomannshånd først, slik at du hadde fått beskjeden før kollegene dine.

• Liker 7
Gjest Ghostface
Skrevet

Gratulerer, men det var nok litt uprofejonelt å ta det opp med deg foran de andre. Kunne ha drøftet det inne på et kontor i stedet.

Skrevet

Takk for gratulasjoner 😊 Men ja, synes selv det var veldig ubehagelig. Bør vel ta det som et kompliment men synes selv det skulle bli tatt på tomannshånd..

Ts.

• Liker 1
Skrevet

Det var uprofesjonelt. Selv om det er gode nyheter, så er ditt arbeidsforhold en sak mellom deg og sjefen. 

Rødt flagg….

Anonymkode: fd5cd...f13

Skrevet

Kanskje de regnet med du skulle bli glad/si ja, og liksom ville gjøre litt stas på deg?  Typisk noen som kunne fridd fra en scene liksom 🤷‍♀️😅

Anonymkode: 5f831...96b

• Liker 4
Skrevet

Grattis!

Anonymkode: ed0b1...6f5

Skrevet

Gratulerer!

Men ja, veldig spesielt! Jeg har selv vært personalleder og ville aldri falt meg inn p gjøre noe slikt. Selv gledelige nyheter tas alltid på tomannshånd så er det den som er involvert som velger når det deles med de øvrige.

Anonymkode: d9d4d...a8b

• Liker 1
Skrevet

Kleint. Men ja, finnes enormt mange rare ledere i Norges land :P 

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer! 

Enig at dette var en snodig måte å gi en sånn beskjed på.  

Anonymkode: 92c7e...da4

Skrevet
Snurrepurre skrev (4 minutter siden):

Kleint. Men ja, finnes enormt mange rare ledere i Norges land :P 

Det er helt sinnsykt mange rare og fæle folk som blir ledere...

Anonymkode: 69980...220

• Liker 2
Skrevet

Jeg opplevde en gang at en praktikant fikk beskjed på samme måten at hun ikke fikk fortsette. Det var hakket verre, men uprofesjonelt uansett, ja. Selv om man har søkt en jobb, har man jo ingen avtale før man har takket ja til tilbudet. Og det bør helst ikke skje med alle kollegene som vitner. 

Anonymkode: 98968...2c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg opplevde en gang at en praktikant fikk beskjed på samme måten at hun ikke fikk fortsette. Det var hakket verre, men uprofesjonelt uansett, ja. Selv om man har søkt en jobb, har man jo ingen avtale før man har takket ja til tilbudet. Og det bør helst ikke skje med alle kollegene som vitner. 

😳😳

Skrevet

Det kunne fort min leder gjort.

Enig i at det ikke er god skikk.

Anonymkode: 51421...10f

Skrevet

Ja høres spesielt ut dette. Er jo vanlig å forhandle om lønn etter du har fått tilbud om stilling. Håper virkelig ikke lederen din la det frem på en slik måte at du måtte si ja der og da. Merkelig leder det der.

Anonymkode: 2761e...33f

Skrevet

Grattis, det er jo hyggelig med ny jobb. Men enig i at det er veldig spesielt å gjøre det på den måten foran alle. Syntes det er litt uprofesjonelt, en leder bør vite at man tar dette på tomannshånd før man eventuelt sier det til andre. 

Anonymkode: e2212...819

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Åh :( Så dårlig gjort!

Anonymkode: 7378c...93f

Skrevet

Det kunne jo være at du nylig hadde takket ja til fast jobb og måtte da si nei takk foran alle. Enig i at det er veldig dårlig gjort. Virker som om han ville presse deg til å si ja, for hvem kan si nei foran 20 stk?

Anonymkode: 6cbba...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...