Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kanskje ikke riktig å poste den her, men jeg prøver. 

En jeg dater litt skrev i en sammenheng at da blir det en vin-vin situasjon, og jeg er fryktelig dårlig på forkortelser og utrykk som brukes 🤭 Er det noen som er bedre enn meg på det som kan forklare hva han mener med det? 🤨

Endret av anne20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde absolutt gjort seg med en vin vin situasjon nå👌

Anonymkode: 82d6f...963

• Liker 3
Skrevet

Nå er ikke dette en forkortelse da.

Hvis han virkelig skrev vin-vin-situasjon, så tipper jeg han mener en situasjon hvor dere begge drikker vin.

Hvis han faktisk skrev vinn-vinn-situasjon, som er et mye mer brukt uttrykk, så betyr det rett og slett bare et scenario hvor alle er vinnere og ingen er tapere. 

Anonymkode: 8a961...d18

• Liker 5
Skrevet

Vin-vin hadde gjort seg 🙌🏼 🍷

men han mente vel vinn-vinn, som betyr at noe er bra for begge to 

Anonymkode: f7a7a...806

• Liker 1
Skrevet (endret)

En typisk vin-vin situasjon 🥰

malbec_hero-11e65a8.jpg

Endret av Jdz
  • Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vin-vin hadde gjort seg 🙌🏼 🍷

men han mente vel vinn-vinn, som betyr at noe er bra for begge to 

Hadde skjønt det om han skrev vinn-vinn situasjon, men vin-vin har jeg aldri hørt 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde absolutt gjort seg med en vin vin situasjon nå👌

Anonymkode: 82d6f...963

🍷🍷🥂👌

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er ikke dette en forkortelse da.

Hvis han virkelig skrev vin-vin-situasjon, så tipper jeg han mener en situasjon hvor dere begge drikker vin.

Hvis han faktisk skrev vinn-vinn-situasjon, som er et mye mer brukt uttrykk, så betyr det rett og slett bare et scenario hvor alle er vinnere og ingen er tapere. 

Anonymkode: 8a961...d18

Han skrev virkelig vin-vin og ikke vinn-vinn. Vinn-vinn vet jeg godt hva betyr. Med dagens ord og utrykk kunne det for alt jeg vet vært en forkortelse. 🤭

Skrevet

Kjære Anne; gjør livet enklere for deg selv, og spør med det samme du ser, eller hører noe du ikke helt skjønner. Du virker ikke dum av den grunn. Det dumme er kvinner som sitter og grubler, og overtenker mening inn i det utroligste. 

Anonymkode: 2709a...2fd

Skrevet

Han tuller med uttrykk. Det er ikke en skrivefeil ,men han flørter litt. Det er morsomt ment og flørtende. 

Anonymkode: d67ed...85f

• Liker 1
Skrevet
anne20 skrev (4 timer siden):

Han skrev virkelig vin-vin og ikke vinn-vinn. Vinn-vinn vet jeg godt hva betyr. Med dagens ord og utrykk kunne det for alt jeg vet vært en forkortelse. 🤭

Det er virkelig en del kvinner som strever med å forstå seg på humor her.  

Han mente absolutt det han skrev. Det er en skrivefeil med vilje, og spiller selvfølgelig på det velkjente vinn-vinn uttrykket.  

Oversettelse: Han vil ta et glass vin med deg! 

Anonymkode: f3872...cdc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han mente absolutt det han skrev. Det er en skrivefeil med vilje, og spiller selvfølgelig på det velkjente vinn-vinn uttrykket.  

Du vet virkelig hva han sa før denne setningen? Synsk å greier 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette tenker jeg også, men det er jo litt avhengig av samtalen før han skrev det. Alternativ mente han vinn-vinn og er bare en av de som er dårlig på å skrive korrekt norsk. Det er nok av dem også, om det er dysleksi eller andre ting som er årsaken.

Anonymkode: bf0c5...a54

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...