Gå til innhold

Bok om å være mor til voksne barn. Tips?

Anbefalte innlegg

Noen som har lest en god bok om det å være mor til voksne barn? Eller om overgangen fra det kjente mamma-barn-forholdet, til det nye mamma-voksent barn-forholdet? Om utfordringer og feilskjær en kan gjøre som mor når man synes det er vanskelig at mammarollen endrer seg?

Jeg ønsker å gi en slik bok til en nær venninne som har utfordringer med dette, og har endt opp med å presse alle barna sine fra seg. Hun sliter med å se at et endret forhold ikke trenger å bety et dårligere forhold, men jeg tror frykten for at det skal bli slik har ført til at det har blitt nettopp slik. Jeg tror dette kan fikses, men jeg tror hun trenger noen råd på veien, samtidig som hun selv blir forstått. 

Tipper det finnes noen slike bøker, men ønsker veldig gjerne råd 🌸

Anonymkode: f5abe...d9d

• Liker 2

Fortsetter under...

Godt spørsmål. Akkurat nå kommer jeg bare på to bøker som skildrer forholdet mellom mor og voksen datter. Et liv forbi av Helga Flatland. Er mor død av Vigdis Hjorth. De passer ikke helt perfekt til det du ønsker. Skal tenke litt og se om jeg kommer på noen bedre titler. Håper du får mange svar i denne tråden for det er et interessant tema. 

Anonymkode: a2fa2...b16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...