Gå til innhold

Jeg sliter i forholdet og han sier jeg overdriver

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av våre 7år har vi hatt våre bølger med bra og dårlig. 
Men Nå har det kommet til et punkt hvor jeg er knust og lei av at ting ikke endrer seg på et viktig sted. Han viser lite interesse for meg som partner. 

Det har ikke alltid vært sånn, men så har det blitt et problem de siste to årene. Han har rett og slett ikke noen seksuell interesse for meg. Eller generelt noen interesse.. 

Jeg trenger ikke masse sex, men man merker det jo når kjæresten ikke finner deg tiltrekkende. Når selv en klem er for mye å be om. Han har ikke interesse av å gjøre noe med meg. Forholdet vårt er ganske platonisk blitt. Og jeg er ensom. 

Jeg har hatt flere seriøse samtale med han om dette i sommer. At jeg kan ikke leve sånn her. Jeg har det jo vondt.. han mener at jeg overdriver ting.

Ofte sier han at jeg tar feil valg om jeg gjør det slutt, også er han kald og avvisende like etterpå. 
Vi har fått en syklus hvor jeg da blir lei meg og forsøker å snakke mer med han om dette.
For han vil visst ikke at det skal bli slutt, men han gjør ingenting med problemet.. og er direkte avvisende og kald mot meg mens han sier at jeg overdriver problemene våre. 

Men det ender med at jeg da lar han være. Så senere smyger han seg på for å forsikre seg om at vi fortsatt er kjærester. Men vi er tilbake til samme problemer som før..

Jeg er alene og ensom i forholdet. Jeg ser at han ser på vakre halvnakne modeller på telefonen.. men meg enser han ikke selv når jeg prøver. 

Vi har jo litt flere problemer som også spiller inn, men dette er det som veier tyngst. 

har noen råd til hvordan jeg kommer meg forbi dette?

Anonymkode: 7c0b9...754

Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Du bryter selvsagt med han. Hvorfor skal du være ulykkelig i forholdet? Du har forsøkt, men tapt. Han skal vel bare ha deg der, til han finner ei annen dame. Nei, bare gå og finn lykken som får deg til å blomstre. Ikke kast bort energien på en mann som ikke gidder gjøre en innsats.

Skrevet

Du kan ikke «komme deg forbi dette» uten at du fullstendig utsletter og overser dine egne behov. 

Hater når Kg bare roper dump! Men her er jeg altså. Du trenger og fortjener mer i ett forhold enn dette. Det er ikke deg det er noe galt med her.. 

Anonymkode: 7d1ca...b78

• Liker 5
Skrevet

Bare det at han ikke bryr seg om at du har det vondt er grunn nok til å slå opp. Du fortjener bedre. Han fortjener ikke deg.

Du kommer deg forbi ved å se at han ikke ønsker å endre seg for deg, og ved å gå. Det hjelper ikke å prate med han, du har prøvd det du kan. På tide å ta ansvar, og det er mye bedre å være singel enn i et slikt forhold.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Da hadde jeg sagt, nå kan du bli med meg på ei reise der vi fikser dette intime samlivet vårt sammen, ellers fortsetter vårt seilas framover i to ulike båter.

• Liker 2
Skrevet

Nå går det ikke lang tid før han kommer med et innlegg hvor han er helt i sjokk, siden samboeren hans har forlatt ham, like brått som lyn ifra klar himmel......

Vil du bruke opp livet ditt på å bli oversett og tatt for gitt?

Anonymkode: 24357...8e4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I løpet av våre 7år har vi hatt våre bølger med bra og dårlig. 
Men Nå har det kommet til et punkt hvor jeg er knust og lei av at ting ikke endrer seg på et viktig sted. Han viser lite interesse for meg som partner. 

Det har ikke alltid vært sånn, men så har det blitt et problem de siste to årene. Han har rett og slett ikke noen seksuell interesse for meg. Eller generelt noen interesse.. 

Jeg trenger ikke masse sex, men man merker det jo når kjæresten ikke finner deg tiltrekkende. Når selv en klem er for mye å be om. Han har ikke interesse av å gjøre noe med meg. Forholdet vårt er ganske platonisk blitt. Og jeg er ensom. 

Jeg har hatt flere seriøse samtale med han om dette i sommer. At jeg kan ikke leve sånn her. Jeg har det jo vondt.. han mener at jeg overdriver ting.

Ofte sier han at jeg tar feil valg om jeg gjør det slutt, også er han kald og avvisende like etterpå. 
Vi har fått en syklus hvor jeg da blir lei meg og forsøker å snakke mer med han om dette.
For han vil visst ikke at det skal bli slutt, men han gjør ingenting med problemet.. og er direkte avvisende og kald mot meg mens han sier at jeg overdriver problemene våre. 

Men det ender med at jeg da lar han være. Så senere smyger han seg på for å forsikre seg om at vi fortsatt er kjærester. Men vi er tilbake til samme problemer som før..

Jeg er alene og ensom i forholdet. Jeg ser at han ser på vakre halvnakne modeller på telefonen.. men meg enser han ikke selv når jeg prøver. 

Vi har jo litt flere problemer som også spiller inn, men dette er det som veier tyngst. 

har noen råd til hvordan jeg kommer meg forbi dette?

Anonymkode: 7c0b9...754

Dette kan du nok ikke bare "komme forbi" - her må det ganske hard jobbing til. Fra begge to, men det høres ikke ut som at mannen er åpen for dette? Hvis du virkelig vil gi forholdet en sjanse til, så bestiller du en time hos en parterapeut - dere trenger en tredjepart som får dere begge til å virkelig forstå hva den andre føler og tenker. For det virker som at mannen din stenger veldig av følelsesmessig, du sier han blir kald/avvisende - muligens føler han på skam, sårbarhet m.m, men det kan ikke jeg vite for sikkert. Derfor jeg tenker dere burde snakke med en profesjonell tredjepart, slik at kommunikasjonen blir mer åpen og ærlig fra begge sin side - for det er bare da man virkelig kan jobbe med noe som et par.. 

Så må jo du vurdere hvor langt du vil gå selv, vil ikke mannen din gå i terapi for å redde forholdet - da må du selvfølgelig gå fra han. Du skal ikke være med en mann som ikke virkelig vil være med deg, og jobbe for parforholdet deres. Lykke til 😊

Anonymkode: c9dff...3d9

• Nyttig 1
Skrevet

Hallo, det sier ALLE menn som ikke vil ta ansvar for ting.

Bare så du vet det, om det i det hele tatt er fiksbart, så krever det UTROLIG mye av både deg og han.

Og det forutsetter at han har såpass selvinnsikt at han skjønner problemet. Selvinnsikt kan dessverre ikke tvinges på folk, men du KAN stille ultimatum. Det fungerer bare hvis du følger det opp.

Feks; Sier du at du skal flytte ut i 1 uke for å tenke deg om, så GJØR du det. Uansett om han plutselig blir forvandlet til en sexgud og trykker på alle de rette knappene dine. Om han sier «beklager kjære, jeg skal virkelig skjerpe meg». Eller at han plutselig «skjønner at du er så frustrert». 
Det er INGEN som får selvinnsikt over natta, så alt han kommer med da er bare en quick fix for å avverge en katastrofe.

Skjønner du hva jeg mener? Menn er som barn (eller hunder..). De trenger å se at negativ atferd får konsekvenser, over tid, ellers har de ingenting å vinne på å slutte med det.

• Nyttig 2
Skrevet

Om det er lov her å komme med noe syn fra noen som har vært i samme situasjon. Eller veldig liknende. 
Jeg hadde det likt med min x. Jeg mistet all interesse for han, men ønsket ikke å miste han, slik at når han ble nok lei seg fikk han lillefingeren slik at jeg holdt han tilbake. 
Av egen erfaring har ikke din kjæreste det bra i dette forholdet heller. Det er både vondt å miste interesse, og grusomt for den interessen blir borte for. En veldig vanskelig situasjon, men jeg tenker dere begge fortjener å finne noen som ønsker dere! Her er det vel det beste å gå hver til sitt før det ender opp i ett bittert brudd. Ærlighet varer lengst, og her må en bare se forholdet for det det er, ganske dødt? 

Anonymkode: ca284...66c

• Liker 1
Skrevet

Høres nesten ut som du beskriver forholdet mitt her. Mye som er skremmende likt. Vi har vært sammen i ca. tre år, og jeg merker at han er veldig lite interessert i meg som partner, kjæreste, seksuell person. Jeg er veldig interessert i han, men føler ikke at det blir gjengjeldt. Som din kjæreste, har han sett på, likt og kommentert nakenbilder av andre kvinner. Som du har gjort, har jeg også hatt flere samtaler med han om at dette plager meg. At jeg føler han er for lite interessert i meg.

Føler vi har hatt noen konstruktive samtaler hvor jeg har tenkt at budskapet har nådd frem, men bare dager etterpå kollapser alt igjen.

Det er vondt at den man elsker er så lite interessert og investert. Om vi hadde vært sammen i mange år hadde det kanskje vært lettere, om vi begge hadde blitt mer avslappet og ikke så på. Men når vi har vært sammen i relativt få år, og det er så ensidig føles det veldig vondt og håpløst til tider.

Vi har gode stunder, og har jevnlig sex, men føler at det er jeg som er pådriveren og jeg trenger en kjæreste som virkelig vil ha meg, i ord og handling.

Vet ikke hva som skjer med vårt forhold, og med ditt -du må nesten bare se om det blir noen endring eller ei, og hva som er best for deg om det ikke skjer noen forandring.

Anonymkode: a42e7...335

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...