AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Del Skrevet 17. august 2022 Hei jeg har barn fra før med samme mann. Men var da mye tynnere. Har nå en bmi på rett under 30. noen som hr erfaring med å gå ned i vekt om man ble gravid da? Ingen feil hos noen av oss vi er begge sjekket. Anonymkode: b9072...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #2 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg har hørt på en podcast med en fertilltetslege og det ble det sagt at bmi bør være mellom 20 og 25 skal man bli gravid, både bmi over og under vil kunne gjøre at det er vanskeligere å bli gravid. Anonymkode: 5322d...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #3 Del Skrevet 18. august 2022 Det kan bidra positivt ja. Men tenk også på at et svangerskap vil kunne bli lettere og at det er økt risiko for noen komplikasjoner dersom man er overvektig. Anonymkode: d240e...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hørt på en podcast med en fertilltetslege og det ble det sagt at bmi bør være mellom 20 og 25 skal man bli gravid, både bmi over og under vil kunne gjøre at det er vanskeligere å bli gravid. Anonymkode: 5322d...cbe Det kan forklare endel ting da, veide mindre med første barn Anonymkode: b9072...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Del Skrevet 18. august 2022 Ikke gravid ennå.. men slet veldig med lange sykluser og EL som aldri kom. Utredet for PCOS og gynekolog mener jeg ikke har dette. Prøvde etter råd fra lege å forlenge nattfaste, altså spiser nå 2-3 måltider. Har gått ned 6 kg på 3 mnd ca. Har nå fått EL to ganger! Vil anbefale deg å prøve å gå ned i vekt. Men, husk å kontakte lege om tiden går, eks ett år Anonymkode: 35fc5...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #6 Del Skrevet 18. august 2022 Før denne graviditeten hadde jeg en BMI på 30 ca, og hadde ikke noe problem. Var litt lavere før første, men ikke nede i 25. Blitt blitt gravid på første forsøk og uten å forsøke. Skal ikke påstå at vekt ikke har noen innvirkning, men det er ikke ensbetydende med at man sliter med å bli gravid. Vi som er tyngre har kanskje større risiko for diverse plager og svangerskapsdiabetes, så det er jo bare positivt å komme i bedre form før en graviditet😊 Jeg er som sagt tyngre denne gangen, og det blir bare 15 måneder mellom de to, og jeg takler denne graviditeten mye dårligere. Anonymkode: 9cbae...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #7 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke gravid ennå.. men slet veldig med lange sykluser og EL som aldri kom. Utredet for PCOS og gynekolog mener jeg ikke har dette. Prøvde etter råd fra lege å forlenge nattfaste, altså spiser nå 2-3 måltider. Har gått ned 6 kg på 3 mnd ca. Har nå fått EL to ganger! Vil anbefale deg å prøve å gå ned i vekt. Men, husk å kontakte lege om tiden går, eks ett år Anonymkode: 35fc5...fb6 Ja har begynt trene og kutte sukker så håper gå med 10 kg på 10 uker, Anonymkode: b9072...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #8 Del Skrevet 19. august 2022 1 gangen veide jeg 80 kg og der til 1 år bli gravid.. Med nr 2 veide jeg 60 og tok 1 år å bli gravid. Anonymkode: 374e8...a52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #9 Del Skrevet 19. august 2022 Jeg selv har bmi på 29.1, 1.62 høy og 76.5 kg, klinikken sa jeg ikke trengte å gå ned mer, men jeg skal gjennom mitt siste forsøk i oktober og skal gjøre alt for at embryoet skal bli der ❤️ Anonymkode: 171ad...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Del Skrevet 19. august 2022 Jeg ble i hvert fall gravid på første forsøk med 1. mann hvor jeg hadde bmi på mellom 20 og 25. Nå har vi snart prøvd i 1 år og har bmi over 25, men kan være mange andre årsaker til at det ikke lykkes da.. Anonymkode: d60a7...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #11 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 15.05): Jeg ble i hvert fall gravid på første forsøk med 1. mann hvor jeg hadde bmi på mellom 20 og 25. Nå har vi snart prøvd i 1 år og har bmi over 25, men kan være mange andre årsaker til at det ikke lykkes da.. Anonymkode: d60a7...14a Ja føler det er vekten som er problemet, ingen andre feil funnet. Anonymkode: b9072...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #12 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja føler det er vekten som er problemet, ingen andre feil funnet. Anonymkode: b9072...d0f Hvor gammel er du? Sjekket amh og eggkvalitet prøver osv? Anonymkode: 171ad...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå