Gå til innhold

Plutselig krøll i syklusen..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt ganske stabil syklus på 26-28 dager. Ble relativt kjapt gravid med første (ca 3-4 måneder etter pilleslutt, men hadde en kjemisk imellom der) etter kjemisk hadde jeg én vanlig mens før jeg ble gravid igjen. 

Nå skulle vi begynne å prøve på nr 2, og jeg sluttet på pillen i desember så kroppen skulle komme seg i syklus før vi skulle begynne å prøve i mai. Derimot opplevde jeg en ny kjemisk i mai, før vi rakk å egentlig sette igang.. det ødela jo hele den måneden og vi fikk ikke prøvd før i juni. Men etter dette så har syklusen vært litt på bærtur. Jeg får sene el tester og tidlig mens.. 

altså, sist fikk jeg positiv el test dag 15 og jeg begynte å spotte dag 25. mensen var ordentlig igang dag 27 så syklusen var på 26 dager. Likevel er jo eggløsningen da litt sen.

Jeg merker heller ikke særlig med symptomer på el lengre, som før. Så jeg er egentlig usikker på om jeg har noe i det hele tatt.. 

Kan denne kjemiske virkelig kødde det til så voldsomt, eller? Jeg var hos gyn i februar og alt var såklart fint da.. hadde hatt el osv.. dette endret seg når jeg opplevde kjemisk (og den opplevde jeg også fordi el var på dag 21/22 plutselig..)

Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: d882c...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med det kan bli krøll på hormonene etter kjemiske graviditeter. Ville dratt til lege mtp at du har såpass kort lutealfase, hvis det faktisk stemmer med 10 dager lutealfase så tror jeg det vil vær såpass kort at det KAN påvirke om du blir gravid eller ikke.. 

Anonymkode: a9fb9...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Regner med det kan bli krøll på hormonene etter kjemiske graviditeter. Ville dratt til lege mtp at du har såpass kort lutealfase, hvis det faktisk stemmer med 10 dager lutealfase så tror jeg det vil vær såpass kort at det KAN påvirke om du blir gravid eller ikke.. 

Anonymkode: a9fb9...39c

Det er iallefall det i forhold til at jeg spotter 2 dager før mens.. 

Driver å jobber meg ned i vekt ogsånn også mens vi prøver, så gidder ikke gå til lege enda, for orker ikke leksjoner om vekta osv. selvom den er relativ lik som den har vært lenge, og var sist graviditet. Jeg vet jo at det også kan spille inn, men det har liksom plutselig blitt sånn.. bare derfor jeg lurer litt

Anonymkode: d882c...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...