Gjest Sprite Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Jeg har ikke tenkt over det, for jeg har aldri tenkt at det kan skje men kan man plutselig bare ikke tåle melk mer når man har gjort det hele tiden? Er 36 år. Grunnen for at jeg spør er at jeg som regel tenker at jeg ikke kan drikke iskaffe laget på melk før jobb for jeg blir alltid dårlig i magen. Sånn,diare kaldsvetting og magekramper og hele pakka. Er det sånn det blir når man er allergisk mot melk? Drikker ikke iskaffe på ettermiddag/kveld så har aldri testet teorien men jeg har jo drukket melk på kveldstid til en bit sjokolade feks og ikke reagert sånn...
Jaytee Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Høres ut som laktoseintolerant, ja. Mange tåler noe, men noen reagerer på alt. Høres ut som du tåler noe, men ikke for mye. 1
Gjest Sprite Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 Jaytee skrev (6 minutter siden): Høres ut som laktoseintolerant, ja. Mange tåler noe, men noen reagerer på alt. Høres ut som du tåler noe, men ikke for mye. Ja for jeg spiser jo melkeprodukter feks ost og yoghurt og sånne ting..sjokolade... reagerer ikke på sånne ting..
Violetta Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 Jeg oppdaget det samme som deg, omtrent på samme alder. Jeg er laktoseintolerant. Kan spise det du nevner men det varierer hvor mye.
Gjest Sprite Skrevet 17. august 2022 #5 Skrevet 17. august 2022 Violetta skrev (3 minutter siden): Jeg oppdaget det samme som deg, omtrent på samme alder. Jeg er laktoseintolerant. Kan spise det du nevner men det varierer hvor mye. jeg trodde at når man var laktoseintolerant så kunne man ikke spise noe med melk i?
Violetta Skrevet 17. august 2022 #6 Skrevet 17. august 2022 Sprite skrev (15 minutter siden): jeg trodde at når man var laktoseintolerant så kunne man ikke spise noe med melk i? Jeg kan spise vanlig hvitost (harde oster), laktosefrie produkter og sjokolade. Men jeg er ikke allergisk, jeg er intolerant. Det er en forskjell.
Gjest Sprite Skrevet 17. august 2022 #7 Skrevet 17. august 2022 Violetta skrev (1 minutt siden): Jeg kan spise vanlig hvitost (harde oster), laktosefrie produkter og sjokolade. Men jeg er ikke allergisk, jeg er intolerant. Det er en forskjell. Åja det er det ja..! Jeg aner jo ikke forskjellen
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 Sprite skrev (3 timer siden): Jeg har ikke tenkt over det, for jeg har aldri tenkt at det kan skje men kan man plutselig bare ikke tåle melk mer når man har gjort det hele tiden? Er 36 år. Grunnen for at jeg spør er at jeg som regel tenker at jeg ikke kan drikke iskaffe laget på melk før jobb for jeg blir alltid dårlig i magen. Sånn,diare kaldsvetting og magekramper og hele pakka. Er det sånn det blir når man er allergisk mot melk? Drikker ikke iskaffe på ettermiddag/kveld så har aldri testet teorien men jeg har jo drukket melk på kveldstid til en bit sjokolade feks og ikke reagert sånn... noen kan faktisk bli veldig dårlig hvis de starter dagen med kaffe. Anonymkode: 7c5a5...6a1
Gjest Sprite Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): noen kan faktisk bli veldig dårlig hvis de starter dagen med kaffe. Anonymkode: 7c5a5...6a1 Har ikke noe med kaffen å gjøre for det drikker jeg hver morgen. Med en dæsj melk i
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #10 Skrevet 18. august 2022 Det er helt vanlig at man tåler laktose dårligere og dårligere med alderen. Vanlig melk har lavere laktoseinnhold enn fløte. Om iskaffen du drikker er laget med fløte, kan det føre til den dårlige magen. Jeg får akutt løs mage av å spise is (en vanlige kroneis går bra, en stor skål med is fra isboks går ikke). Jeg kan helt fint drikke et stor glass melk, og spise bløtkake med masse krem laget av fløte, men is blir tydeligvis for mye. Men kjempegreit å ha som magemedisin om jeg er blitt hard i magen 😛 Anonymkode: bc61d...d27
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #11 Skrevet 18. august 2022 Melk er forferdelig mat. Fullt av hormoner, ikke ment for menneskemat i utgangspunktet, og endret til det ugjenkjennelige før vi konsumerer det. Lenge siden jeg tålte det. Anonymkode: 04f43...b81
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #12 Skrevet 18. august 2022 Jeg fikk påvist melkeallergi når jeg var 30 år, reagerte helt plutselig tåler du noe, har du kanskje laktoseintoleranse. tåler du ingeting, kan det være melkeproteinintoleranse. Jeg fikk siste. intoleranse, betyr at du kan reagerer senere. allergi, er når reaksjon kommer innen 15 minutter. Var hvertfall det jeg fikk forklart det. For sammen med melkeproteinintoleranse, fikk jeg også anafylaktisk sjokk reaksjon på en nøtt. Helt ut av det blå ved 30 år.. hurra for meg. Anonymkode: f58f7...eac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå