AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Folk er vaksinert. Og de har ikke håndsprit, ikke vasker de mellom kundene heller. De bruker munnbind men det koster ikke 250kr.. Anonymkode: 11da0...0b2 1
Mezzosoprena Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Det synes jeg er i overkant frekt all den tid det ikke er noen spesielle tiltak de blir pålagt lenger. 10
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 Teatrica skrev (25 minutter siden): Det synes jeg er i overkant frekt all den tid det ikke er noen spesielle tiltak de blir pålagt lenger. Ja jeg betalte 390kr for en sjekk på 5min, og så tok de 250kr i hygienetilegg. Ble en del dyrere enn forventet! Anonymkode: 11da0...0b2
Majer Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 (endret) Kjørelærere tar også det. Helt sprøtt. Spriter de motorsyklene mellom hver? Endret 17. august 2022 av Majer
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 De kan det så lenge de opplyser om det. Tannlegen jeg jobbet for tok 125 kr i hygienetillegg for 20 år siden. Sleipt ja, men lovlig så lenge ikke det er hemmelig. Anonymkode: 69eea...8ad
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 17.8.2022 den 19.05): Folk er vaksinert. Og de har ikke håndsprit, ikke vasker de mellom kundene heller. De bruker munnbind men det koster ikke 250kr.. Anonymkode: 11da0...0b2 Jeg er ikke vaksinert, men lurer på hvorfor du blander inn vaksine? Alle smitter og blir smittet. Forøvrig er jeg enig i at hygienetillegg er idiotisk. Anonymkode: 63067...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 tror ikke jeg har betalt det, så ja jeg synes det er rart. Anonymkode: 38ace...493
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 Synes det høres mye ut. Jeg har ikke betalt corona tillegg hos verken tannlege eller frisør. Eller trafikk skole! Kanskje det var flettet inn i prisen, men jeg tror ikke det. Anonymkode: 1962f...a00
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 Er dere virkelig så gnitne? Tiltak som bedrer hygienen er verdt det. Anonymkode: b78cc...c30
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dere virkelig så gnitne? Tiltak som bedrer hygienen er verdt det. Anonymkode: b78cc...c30 Ja det er jeg enig i, men 250 per person? Anonymkode: 1962f...a00 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 17.8.2022 den 19.05): Folk er vaksinert. Og de har ikke håndsprit, ikke vasker de mellom kundene heller. De bruker munnbind men det koster ikke 250kr.. Anonymkode: 11da0...0b2 Og hva med oss som ikke er vaksinert? Er ikke pålagt å si det. Anonymkode: ab3a9...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 Noen må sette en stopper for dette. Det kom fordi der var merarbeid med spriting og utgift til munnbind ig hansker. Nå er det borte og helt urimelig å fremdeles kreve pengene. Veldig frekt. Anonymkode: 1a9e0...408 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #14 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen må sette en stopper for dette. Det kom fordi der var merarbeid med spriting og utgift til munnbind ig hansker. Nå er det borte og helt urimelig å fremdeles kreve pengene. Veldig frekt. Anonymkode: 1a9e0...408 Nå sprites tannlege uniten fortsatt ned slik den alltid har gjort før korona. Anonymkode: 1b388...731
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #15 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen må sette en stopper for dette. Det kom fordi der var merarbeid med spriting og utgift til munnbind ig hansker. Nå er det borte og helt urimelig å fremdeles kreve pengene. Veldig frekt. Anonymkode: 1a9e0...408 Hygienetillegg har alltid eksistert på tannlegekontorer. Dette fordi tannhelsesekretæne jobber på spreng mellom pasientene med å klargjøre for neste pasient med spriting med isopropanol, (noen ganger også kloring) av alle overflater, utskifte av glapack og de materialer som medfølger - minst ett par engangshansker, isopropanol, klor, engangsmekke, drikkekopp og alt annet engangsutstyr. Når du tenker deg litt om, utgjør det til sammen ganske mye materiale og produkter, samt tannhelsesekretæren skal ha lønna si også. Uten hygienetillegg ville det ikke ha vært så gode hygienerutiner, og du ville vel ikke ha risikert smitte fra andre pasienter? Kan være alt fra hepatitt til enda mer alvorligere sykdommer, så jeg syns dere burde betale hygienetillegget med et smil. En tannlege uten tannhelsesekretær ville heller ikke kunne fulgt de retningslinjer som kreves for tilfredsstillende til optimal hygiene og samtidig gjort en god jobb. Det er valgfritt å gå til tannlegen. Tror mange her har misforstått hva hygienetillegg egentlig er. Hilsen tidligere tannhelsesekretær. Anonymkode: f9f05...78d 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #16 Skrevet 19. august 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hygienetillegg har alltid eksistert på tannlegekontorer. Dette fordi tannhelsesekretæne jobber på spreng mellom pasientene med å klargjøre for neste pasient med spriting med isopropanol, (noen ganger også kloring) av alle overflater, utskifte av glapack og de materialer som medfølger - minst ett par engangshansker, isopropanol, klor, engangsmekke, drikkekopp og alt annet engangsutstyr. Når du tenker deg litt om, utgjør det til sammen ganske mye materiale og produkter, samt tannhelsesekretæren skal ha lønna si også. Uten hygienetillegg ville det ikke ha vært så gode hygienerutiner, og du ville vel ikke ha risikert smitte fra andre pasienter? Kan være alt fra hepatitt til enda mer alvorligere sykdommer, så jeg syns dere burde betale hygienetillegget med et smil. En tannlege uten tannhelsesekretær ville heller ikke kunne fulgt de retningslinjer som kreves for tilfredsstillende til optimal hygiene og samtidig gjort en god jobb. Det er valgfritt å gå til tannlegen. Tror mange her har misforstått hva hygienetillegg egentlig er. Hilsen tidligere tannhelsesekretær. Anonymkode: f9f05...78d Men hvorfor er ikke dette hygienetillegget inkludert i prisen? Det virker jo mest som 3r forsøk på å skjule den reelle prisen man må betale etter besøket. Anonymkode: 5d7dd...0e6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #17 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 6.30): Jeg er ikke vaksinert, men lurer på hvorfor du blander inn vaksine? Alle smitter og blir smittet. Forøvrig er jeg enig i at hygienetillegg er idiotisk. Anonymkode: 63067...1e0 Når man snakker om vaksine her vil tanker være at de fleste er vaksinert og dermed på flokknivå bidrar med mindre smitte og mindre sykdom. Så dermed vil samfunnet som helhet ha mindre smitte, og det vil være mindre behov for smitteverntiltak, selv om enkelte ikke ønsker, eller ikke kan vaksinere seg (som er helt legitimt). Anonymkode: d760c...765
Enda en tulling Skrevet 20. august 2022 #18 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 7.24): Men hvorfor er ikke dette hygienetillegget inkludert i prisen? Det virker jo mest som 3r forsøk på å skjule den reelle prisen man må betale etter besøket. Anonymkode: 5d7dd...0e6 Akkurat når det gjelder tannleger syns jeg ikke det er så rart, man får jo gjerne en spesifisert regning siden prisen varierer alt etter hva tannlegen må gjøre, og som denne tannhelsesekretæren beskriver er jo rengjøring av utsyr en del av jobben som blir gjort for hver pasient. Men det blir mer spesielt når de legger til slikt på noe som ellers har en fast pris, som f.eks kjøretimer. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #19 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 9.20): Når man snakker om vaksine her vil tanker være at de fleste er vaksinert og dermed på flokknivå bidrar med mindre smitte og mindre sykdom. Så dermed vil samfunnet som helhet ha mindre smitte, og det vil være mindre behov for smitteverntiltak, selv om enkelte ikke ønsker, eller ikke kan vaksinere seg (som er helt legitimt). Anonymkode: d760c...765 Takk , derfor er det mange steder du kunne gå uten munnbind pga at folk vaksinerer seg og bidro til mindre smitte og smitterisiko! Anonymkode: 11da0...0b2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #20 Skrevet 21. august 2022 Satt i gangen emd døren åpen inn. En person går fra tannlegen og så er det min tur. Ingen vaske av stol eller håndsprit og bruktr samme munnbindene. Så ja jeg syns 250kr er ganske mye i hygiene tilegg da! Strømmen er dyr, mat er dyrt,drivstoff er dyrt, lån er dyrt no og alltid noe skolegreier som dukker opp og må betales for her og der! Når du unner deg å sjekke en litrn ting på 5min hos tannlegen til 390kr og må ut med 250kr oppå der i tilegg syns jeg det er drøyt ja! Og ihvertfall uten å gjøre tiltak der! Anonymkode: 11da0...0b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå