AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Jeg er realfagslærer, og har blitt spurt om å undervise privatister i Kjemi 1 (etter ny læreplan). Jeg har ikke møtt dem ennå, og vet ikke så mye om nivået og ambisjonene deres, men prøver å sette sammen opplegg som er nyttig for dem uansett. Da lurer jeg på hva DU som er eller tenker på å bli privatist ville satt pris på ved en slik type undervisning? Jeg har tenkt å ha gjennomgang av teori, oppgaveløsning, diskusjoner, praktiske ting (vi skal gjøre de viktigste forsøkene), innlæring av begreper, formler og mye målrettet øving til eksamen. Øve på å uttrykke seg presist og vise dybdeforståelse. Dette er første gang jeg underviser privatister, og vi må gjennom kurset på kortere tid enn man gjør i vanlig skole, så jeg føler at jeg må bruke tiden veldig godt. Setter stor pris på innspill! Anonymkode: b16ef...5d4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Eksamenstrening og eksamenstrening. En god del av elevene går nok for 6'ere, så du må være forberedt på det. Anonymkode: 1f129...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er realfagslærer, og har blitt spurt om å undervise privatister i Kjemi 1 (etter ny læreplan). Jeg har ikke møtt dem ennå, og vet ikke så mye om nivået og ambisjonene deres, men prøver å sette sammen opplegg som er nyttig for dem uansett. Da lurer jeg på hva DU som er eller tenker på å bli privatist ville satt pris på ved en slik type undervisning? Jeg har tenkt å ha gjennomgang av teori, oppgaveløsning, diskusjoner, praktiske ting (vi skal gjøre de viktigste forsøkene), innlæring av begreper, formler og mye målrettet øving til eksamen. Øve på å uttrykke seg presist og vise dybdeforståelse. Dette er første gang jeg underviser privatister, og vi må gjennom kurset på kortere tid enn man gjør i vanlig skole, så jeg føler at jeg må bruke tiden veldig godt. Setter stor pris på innspill! Anonymkode: b16ef...5d4 Jeg ville heller spurt sensorer til eksamen, enn elevene. (Elevene vet jo nødvendigvis ikke hva de trenger av kunnskap og forberedelse..) Hilsen en annen kjemilærer, som også er sensor i privatisteksamen i kjemi. Anonymkode: b67d5...65b 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ville heller spurt sensorer til eksamen, enn elevene. (Elevene vet jo nødvendigvis ikke hva de trenger av kunnskap og forberedelse..) Hilsen en annen kjemilærer, som også er sensor i privatisteksamen i kjemi. Anonymkode: b67d5...65b Da håper jeg det er greit at jeg spør deg: Hva bør jeg legge mest vekt på? Hilsen Ts Anonymkode: b16ef...5d4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 For min del ville jeg vært mest interessert i å få utført forsøkene, siden jeg ikke kan få gjort de hjemme. Alt jeg kan lese meg til hjemme hadde jeg ikke ønsket å sløse bort tid hos privatlærer. Anonymkode: 51bef...889 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå