Gå til innhold

Til deg som er privatist i realfag/kjemi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er realfagslærer, og har blitt spurt om å undervise privatister i Kjemi 1 (etter ny læreplan). Jeg har ikke møtt dem ennå, og vet ikke så mye om nivået og ambisjonene deres, men prøver å sette sammen opplegg som er nyttig for dem uansett.

Da lurer jeg på hva DU som er eller tenker på å bli privatist ville satt pris på ved en slik type undervisning?

Jeg har tenkt å ha gjennomgang av teori, oppgaveløsning, diskusjoner, praktiske ting (vi skal gjøre de viktigste forsøkene), innlæring av begreper, formler og mye målrettet øving til eksamen. Øve på å uttrykke seg presist og vise dybdeforståelse. 

Dette er første gang jeg underviser privatister, og vi må gjennom kurset på kortere tid enn man gjør i vanlig skole, så jeg føler at jeg må bruke tiden veldig godt. Setter stor pris på innspill!

Anonymkode: b16ef...5d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksamenstrening og eksamenstrening. 

En god del av elevene går nok for 6'ere, så du må være forberedt på det.

Anonymkode: 1f129...1b5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er realfagslærer, og har blitt spurt om å undervise privatister i Kjemi 1 (etter ny læreplan). Jeg har ikke møtt dem ennå, og vet ikke så mye om nivået og ambisjonene deres, men prøver å sette sammen opplegg som er nyttig for dem uansett.

Da lurer jeg på hva DU som er eller tenker på å bli privatist ville satt pris på ved en slik type undervisning?

Jeg har tenkt å ha gjennomgang av teori, oppgaveløsning, diskusjoner, praktiske ting (vi skal gjøre de viktigste forsøkene), innlæring av begreper, formler og mye målrettet øving til eksamen. Øve på å uttrykke seg presist og vise dybdeforståelse. 

Dette er første gang jeg underviser privatister, og vi må gjennom kurset på kortere tid enn man gjør i vanlig skole, så jeg føler at jeg må bruke tiden veldig godt. Setter stor pris på innspill!

Jeg ville heller spurt sensorer til eksamen, enn elevene.  (Elevene vet jo nødvendigvis ikke hva de trenger av kunnskap og forberedelse..)

Hilsen en annen kjemilærer, som også er sensor i privatisteksamen i kjemi.

Anonymkode: b67d5...65b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ville heller spurt sensorer til eksamen, enn elevene.  (Elevene vet jo nødvendigvis ikke hva de trenger av kunnskap og forberedelse..)

Hilsen en annen kjemilærer, som også er sensor i privatisteksamen i kjemi.

Anonymkode: b67d5...65b

Da håper jeg det er greit at jeg spør deg:

Hva bør jeg legge mest vekt på?

Hilsen Ts

Skrevet

*dytt*

Skrevet

For min del ville jeg vært mest interessert i å få utført forsøkene, siden jeg ikke kan få gjort de hjemme. Alt jeg kan lese meg til hjemme hadde jeg ikke ønsket å sløse bort tid hos privatlærer.

Anonymkode: 51bef...889

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...