Gå til innhold

Drikke skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk på skolen drakk alle melk bortsett fra to i klassen som fikk juice. Nå ser jeg det er mange valg. Hva er det vanlige å drikke? Pleier alle kjøpe noe? Jeg er helt blank men har en førsteklassing nå! 

Anonymkode: eaea6...e67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen får tydeligvis sjokolademelk hver dag, i følge min datter 😂 Jeg bestilte lettmelk til 3 dager, smoothie 1 dag og sjokolademelk 1 dag. Avsluttet abonnementet etterhvert da ingen av delene var stas lenger. Personlig hadde jeg ikke vært så "kul" at jeg hadde gitt sjokolademelk hver dag, det blir rett og slett for dyrt også. Men helt ærlig så aner jeg ikke hva de andre gjør, fikk inntrykk at det var mange som ikke bestilte gjennom skolemelkordningen også 🤷🏻‍♀️ Går jo an å starte med å bestille til et par dager i uken for å se om det faktisk blir drukket opp?  

Skrevet

Dette varierer jo voldsomt, min hadde vanlig melk første året og innen et halvt år så spurte han meg om han kunne slippe. 😄 De fleste hadde en form for melk i første klasse. Så ville han ha igjen i 3 tror jeg det var, da hadde han vanlig melk 4 dager og fredag var det sånn kakao melk. Men så ble han lei og nå vil han bare ha med noe hjemmefra av og til, da er det som regel smoothie det går i. Nå er det få i klassen som har melk, tror det er 3 stykker eller noe.

Jeg hadde bestilt og så spør du lærer når dere har et treff etter jul eller noe om det blir drukket eller ikke. Veldig lett å avbestille melken så det er ikke stress.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg gikk på skolen drakk alle melk bortsett fra to i klassen som fikk juice. Nå ser jeg det er mange valg. Hva er det vanlige å drikke? Pleier alle kjøpe noe? Jeg er helt blank men har en førsteklassing nå! 

Våre drikke vann. 

Anonymkode: 2aede...bc0

• Liker 2
Skrevet

Hva liker førsteklassingen din? Og hva vil du at han/henne skal drikke? Unødvendig å kjøpe ting som barnet ikke liker eller drikker. Mitt barn drakk vann. Men som du sier, i dag er det flere valg. 

Skrevet

Sitter akkurat på skolelyst.no og skal bestille nå. Hun i 6. trinn ville ha eplejuice 1 dag og lettmelk med kakaosmak 1 dag. Ellers er det vann. Hun på 5. trinn på dødelig fornærmet over at det kun blir to dager med smoothie og epledrikk, evt flere dager med melk. Smoothie koster nesten 15 kroner pr stykk så blir dyrt gjennom året. 

Jobber i en 1. klasse hvor ca 2/3 av klassen har drikke og av de ca 30% melk. 

Anonymkode: eb7da...eba

Skrevet

Min drikker melk og kakaomelk (uten sukker).

Anonymkode: c4c6a...9fa

Skrevet

Her drikker de aller fleste vanlig lettmelk (mine også). Noen få har kakaomelk og noen har med drikke hjemmefra. Drikke hjemmefra ser ut til å være vanligere jo eldre de blir, mens nesten alle førsteklassingene drikker skolemelk. 

Skrevet

Min drikker melk og vann. Det er noe med hvilke vaner man ønsker for barna da, selv om den sjokomelken hver dag ikke hadde gjort noen stor skade her og nå, så vil vi ikke at hun skal bli vant med å drikke sjokomelk hver dag.

Anonymkode: a5862...320

Skrevet

Første året rullerte vi på juice, smoothie, kakaomelk, gulrøtter og drikkeyoghurt. Det gikk en kort stund før bqrnet var lei hver av tingene. Dette året har jeg ikke bestilt noe. 

Anonymkode: 4269f...132

• Liker 1
Skrevet

Hadde med flaske med saft med i sekken, også var det drikkefontene i skolegården. 

Anonymkode: 751e0...c79

Skrevet

Jeg fikk aldri noe ekstra, så var faktisk nødt til å ta med flaske med vann til skolen hver dag. 

Men godt over nitti prosent av de andre elevene drakk selvfølgelig melk til lunsjen... 

Anonymkode: 15802...d98

Skrevet
Lonelily skrev (4 timer siden):

Noen får tydeligvis sjokolademelk hver dag, i følge min datter 😂 Jeg bestilte lettmelk til 3 dager, smoothie 1 dag og sjokolademelk 1 dag. Avsluttet abonnementet etterhvert da ingen av delene var stas lenger. Personlig hadde jeg ikke vært så "kul" at jeg hadde gitt sjokolademelk hver dag, det blir rett og slett for dyrt også. Men helt ærlig så aner jeg ikke hva de andre gjør, fikk inntrykk at det var mange som ikke bestilte gjennom skolemelkordningen også 🤷🏻‍♀️ Går jo an å starte med å bestille til et par dager i uken for å se om det faktisk blir drukket opp?  

Det er da ikke vanlig sjokolademelk 

Anonymkode: cee59...936

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her drikker de fleste vann

Skrevet

Bestilte akkurat til mine tre skolebarn. De har fått velge fritt i år. Eldste liker det enkelt og har valgt lett melk hver dag. De to andre har valgt litt av alt 😅 men ja, det passerte jo 5000 kroner for tre barn, så hvis de slutter å drikke det, så blir det stopp..

Anonymkode: 35270...4ca

Skrevet

Hei trådstarter! 

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...