Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 11.23):

Dette stemmer heller ikke. Mesteparten av evt miljøgifter hos mor overføres mens barnet fullammer. Så det toget er gått når barnet er 6 mnd. Derimot vil et barn med god ernæringsstatus (som amming gir i langt større grad enn MME) og variert og solid tarmflora i større grad håndtere miljøgifter. 

Barn nr 2 vil få mindre miljøgifter siden det meste går til barn nr 1, men også mindre næring siden mors lagre tømmes for hvert barn og de færreste spiser bra nok til å fylle opp mellom graviditetene. 

Anonymkode: f489d...422

Dette er jo direkte feilinformering. Miljøgifter kommer i våre kropper 24/7 og avsluttes ikke ved amming av nr 1, eller etter 6 måneder. Kroppen tiltrekker seg så mange skadelige stoffer HELE tiden, hele døgnet - så dette blir overført så lenge barnet blir ammet. Så det er jo en fordel å holde seg til 100% naturlige produkter (produkter man selv bruker på kroppen, spesielt!) når man holder på med dette! Bruker du selv produkter med mye hormonforstyrrende stoffer, så overfører du det til barnet ditt når du ammer f.eks. 

Anonymkode: ff840...f06

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 11.24):

Fokuset burde heller være på å redusere fruktbare kvinners eksponering for miljøgifter, enn å droppe/redusere amming. Hvorfor snakkes det ikke mer om det? 

Anonymkode: f489d...422

Det snakkes ikke så mye om fordi det er milliard-bedrifter som står bak, og de vil selvfølgelig ikke at folk skal slutte å kjøpe produkter. Dette er 100% pga lobbyisme. Anbefaler å se "not so pretty" miniserie på HBO om akkurat dette. 

Anonymkode: ff840...f06

Skrevet

Jeg blir faktisk oppriktig redd av å lese denne tråden. Er det seriøst mennesker som bare ammer andres barn uten at foreldrene samtykker til dette?

Aldri noe barnevakt på meg da. Dette syns jeg var helt grusomt. Føler ikke jeg kan stole på noen nå.

Misforstå meg rett, de som ønsker kryssamming og som samtykker må gjerne gjøre det. Men det er et fullstendig nei fra meg. Hadde ikke syns det var greit og syns det er helt på bærtur at mennesker bare tar seg så til rette. 

Anonymkode: b75b1...c2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...