Gå til innhold

Var Peppes Pizza bedre på 90-tallet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare mine smaksløker som har utviklet seg?

Anonymkode: 7cfab...7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maten der har jo endret seg flere ganger, jeg synes den er bedre nå. 

Anonymkode: 475e8...ce1

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror bare smaksløkene har utviklet seg. Den gangen hadde vi såvidt prøvd pasta og Grandiosa. 

Ting som kebab, pesto, parmesan, taco, thai/indisk osv var fortsatt helt fremmed. 

Må ha vært en deilig avveksling fra kålstuing og poteter. 

Anonymkode: 9d3f5...266

• Liker 8
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Ting som kebab, pesto, parmesan, taco, thai/indisk osv var fortsatt helt fremmed. 

Taco kom faktisk til Norge i 1965. Og i 1971 kom Old el Paso-produkter til Oslo

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Peppes-restaurantene var i hvert fall finere før! Min lokale byttet interiør for noen år siden. Det har blitt like kaldt og kjølig som et offentlig bad! Om dette gjelder alle restaurantene så er det trist, men det er mulig de forsøker å få folk bort fra restaurantene og elle satse på take-away. Men dette dreier seg jo smak så jeg skal la interiøret ligge. ;)

Anonymkode: 63904...427

• Liker 2
Skrevet

Brukte vel palmeolje før da. Alt smaker bedre med palmeolje enn med alternativene.

Anonymkode: dcc35...b65

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syns Peppes-pizza har blitt bare dårligere med årene. Men kanskje fordi jeg ble frelst på pizza på 80-tallet og det skjedde på Peppe's (den lille over Bowlingen på Solli Plass, og den på Frogner). American Way og The Viking var favorittene mine. Da de forsvant var ikke Peppe's det store for meg lenger. 

Anonymkode: a5c11...3f2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan lages de deigen tro? Hva innholder den?

Anonymkode: 39fe6...de4

Skrevet

Tenker kvaliteten varierer fra restaurant til restaurant. Noen steder får man skikkelig god pizza, andre steder dvask/overstekt/lite fyll. 

Også synd at de ikke bringer tilbake gamle klassikere som New Orleans og pommfri på B&B. 

Bestiller nå kun B&B med ekstra topping. 

Skrevet
newman01 skrev (21 timer siden):

Men ikke inn i mitt hjem på Toten.
Paprika kom på 70-tallet. Toro meksikansk gryte var eksotisk og nytt, middag uten potet? Lørdagspizzaen var tykk, hjemmelaget, med tomatpuré, kjøttdeig og ost. Oliven var det verste vi hadde smakt. 
Peppes pizza og mcDonalds var noe av det beste (den ene MCDonaldsresturanten som fantes åpnet i 1983). 

Anonymkode: 03c75...8dc

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Peppes-restaurantene var i hvert fall finere før! Min lokale byttet interiør for noen år siden. Det har blitt like kaldt og kjølig som et offentlig bad! Om dette gjelder alle restaurantene så er det trist, men det er mulig de forsøker å få folk bort fra restaurantene og elle satse på take-away. Men dette dreier seg jo smak så jeg skal la interiøret ligge. ;)

Anonymkode: 63904...427

Finere kanskje, men du verden så støvete og tungvinte å holde rene med alt det dilldallet som sto og hang overalt i lokalene. Jeg syns den lokale peppes nå er kul, gir meg New York vibes.

Jeg spiste ikke peppes pizza før langt ut på 2000 tallet, rundt 2007 kanskje, og syns pizzaen i dag er helt grei. Blir uansett fort lei.

Anonymkode: 66e5e...c89

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

helt grei. Blir uansett fort lei.

Dette. Å gå på Peppes 3-5 ganger i året er helt greit, men blir fort lei av den. Hadde en periode dilla på Dolly Dimples, men den forsvant etter en stund fra nabolaget her. 

Anonymkode: 63eca...599

Skrevet
newman01 skrev (22 timer siden):

Det er ikke alle som bor i Oslo. Nye ting kom ekstremt tregt dit jeg bodde, det fikk man også lenge bare matservering på hotellene, K-senteret og Domuskafeen.

Anonymkode: 71fa7...942

• Liker 4
Skrevet

Tips hvis man bestiller pizza fra Peppes og skal ta den med hjem. Bestill pizzaen halvstekt og stek den ferdig hjemme i ovn eller airfryer👌🏻Tar maks 7 min og den blir ti ganger bedre enn når man får den levert eller henter selv.  

Anonymkode: ec520...6c4

• Nyttig 1
Skrevet

Even heavyer heven fantes ikke da. Så jeg synes det har blitt bedre. 

Anonymkode: 73d5c...b79

• Liker 1
Skrevet

Dette har vi snakket om i vennegruppen også! Har minner om at peppes var kjempe godt som barn/tenåring på 90-tallet. Men som 19år + fra kanskje ca 2009 og utover så var den ikke noe god. Salt smakløs deig og salt, bitter saus. De har definitivt endret på noe.

Anonymkode: 37108...36b

• Liker 2
Skrevet

Alt var bedre på 90-tallet. 

• Liker 6
Skrevet

Dette er umulig å svare på helt konkret.

Jeg vil tru det var det samme. Vi har bare bedre alternativer nå, og Peppes føles derfor ganske dårlig. Norsk mat har utviklet seg mye de siste 10-20-30 årene. Det blir bare bedre og bedre.

Anonymkode: 9da43...be7

Skrevet
newman01 skrev (På 18.8.2022 den 14.57):

Mulig det fantes, men det var helt fremmed. Taco kom ikke inn i de norske hjemmene før tidlig på nittitallet. 

Anonymkode: 9d3f5...266

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (På 18.8.2022 den 14.57):

Dette vil jeg gjerne se kilde på. :) 

Anonymkode: 2fb47...8c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...