Gå til innhold

Forever Living . Så bra som det virker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så bra å jobbe i Forever Living som det virker?

Ei venninne har begynt å jobbe med det og hun tjener mye sier hun. Tjener mer enn i jobben som butikksjef som hun hadde før. 

Anonymkode: 48153...79f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er flink til å utnytte andre mennesker kan det være en god jobb. 

Hvis du spør fordi hun prøver å rekruttere deg, nei. Om hun tjener bra må hun ha klart å etablere et nettverk under seg. Dermed har hun allerede tatt ut mye av potensialet i deres felles omgangskrets. Det er også usikkert om hun gir et helt realistisk bilde av sin inntekt om hun prøver å rekruttere deg, siden hun tjener på de hun rekrutterer. Mange "glemmer" å trekke fra utgifter, og de kan være store.

Forever Living er MLM, en form for pyramidespill. De få på toppen tjener mye, men nederst er mange som taper mye penger.

Anonymkode: f01f8...9ff

• Liker 17
  • Nyttig 12
Skrevet

De som tjener godt er de som er på toppen. Du derimot, vil bidra til at det går enda bedre for dem. Du kommer ikke til å tjene på det. Å de rundt deg kommer til å bli dritt lei maset om produktene før det har gått et par måneder. 

Anonymkode: b45e5...299

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som tjener godt er de som er på toppen. Du derimot, vil bidra til at det går enda bedre for dem. Du kommer ikke til å tjene på det. Å de rundt deg kommer til å bli dritt lei maset om produktene før det har gått et par måneder. 

Så siden hun tjener bra så er hun på toppen? 

• Liker 1
Skrevet

Har du sett bevis på at hun tjener bra?

Anonymkode: 73523...bea

• Liker 9
Skrevet

Det er nærmest en kult. Om man kommer seg opp i systemet og drar på sånne turer og greier, det er helt hallelujastemning.

Produktene er ok minus, men de er ikke så opptatt av å luke ut uønskede stoffer som parabener o.l.

Anonymkode: 4566c...4ed

• Liker 5
Skrevet

Kanskje det bare er noe hun sier for å verve deg som selger under henne?

Forever Living et MLM-selskap med pyramidstruktur hvor man tjener penger på å ha selgere under seg. 

• Liker 6
Skrevet

De tjener penger på teamet sitt/selgerne, ikke produktene. Kjenner flere som har blitt sittende igjen med store varelager de ikke får solgt, og ødelagte relasjoner med store deler av vennekretsen. Mange ønsker de aldri hadde blitt innblandet i det. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Forever Living er et MLM-selskap, og MLM er egentlig et pyramidespill som inkluderer salg av et produkt, som er det som gjør det lovlig: 
https://svenssonnokleby.no/no/aktuelt-artikler/grensen-mellom-mlm-virksomhet-og-ulovlige-pyramider

En undersøkelse av disse selskapene's egne tall viste i 2017 at 99% av de som er involvert i MLM-selskaper taper penger: 

"Most MLM salespeople don’t make a ton of money — a 2017 report by the Consumer Awareness Institute found that 99 percent of MLM sellers actually lose money. The website Magnifymoney recently polled 1,049 MLM sellers across various companies and found that most sellers make less than the equivalent of 70 cents an hour. Nearly 20 percent of those polled never made a sale, and nearly 60 percent earned less than $500 in sales over the past five years."
https://www.vox.com/the-goods/2018/10/15/17971410/lularoe-lipsense-amway-itworks-mary-kay-mlm-multilevel-marketing

De som driver med det ser på andre som inntjeningsmuligheter, og er ofte desperate fordi de ikke blir kvitt de dyre pakkene med produkter de har kjøpt for å selge videre. Jeg blir selv alltid sur når jeg blir kontaktet av gamle og nye venner som jeg ikke har hatt kontakt med på lang tid, og blir forsøkt rekruttert. En jeg ble kjent med på et kurs, forsøkte å rekruttere meg til ett MLM-selskap der, og så et par år senere kontaktet hun meg via fb og skulle rekruttere meg til et annet, som var heeelt annerledes...en del av de som blir hektet på dette lærer visst aldri heller.

https://www.nrk.no/sorlandet/xl/_-nettverkssalg-pavirket-moralen-min-1.13661277

Anonymkode: d7a46...629

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Nesten alle som sier de tjener godt i MLM juger, dessverre. Det er en kult-mentalitet der.

Anonymkode: 6c04a...2b0

• Liker 8
Skrevet

Noen tjener sykt godt. Det er de som er gode på å manipulere, tjene penger på folk rundt seg og hanker inn alt og alle til å selge kun for å tjene penger på at de prøver og som regel feiler. 

Holdt på med flp en stund, og det er virkelig hallelujah-stemning på møtene. Huff 😱 Blir flau når jeg tenker på det. 

Hvis du ønsker å bruke opp de relasjonene du har, og bruke enhver anledning til å reklamere for produktene dine og gi inntrykk av hvor flott liv du lever for å kunne rekruttere... Ja, da begynner du med FLP. 

Anonymkode: 919fa...446

• Liker 4
Skrevet

De pisker og pusher som F og har ofte ikke et fnugg av peiling på at rådene de kommer med i verste fall er helseskadelige. En gang hadde jeg andre til tredje grads forbrenning og klarte med nød og neppe å unngå hudtransplatasjon. To dager senere sto hun på døra og ga seg ikke før jeg hadde kjøpt en tube aloe Vera. Jeg prøvde å forklare at jeg har åpne kjøttsår og to lag bandasjer og sølvplaster for å forebygge infeksjoner. Men nei hun visste bedre enn det konvensjonelle helsevesenet. Naturlig er best og aloe Vera er naturens fantastiske mirakelkur. Jeg fjernet aldri bandasjene slik hun foreslo. Det hadde vært galskap 

Anonymkode: 82af4...404

• Liker 4
Skrevet

image.png.9c9e2a5e3273355608547e27de42e095.png

Dette er tall fra usa, 94% av alle som driver med det tjener 12 dollar i året. 

Altså, noen tjener jo penger, er jo fint å være en av promilleklubben der eks. Men tror jeg at du kommer til å tjene så mye ? nei.

OM du joiner, sett deg en maks sum du ønsker å "investere" i det, og hold NØYE oversikt over utgifter vs inntekter. Er lett å la seg rive med og da bruke mye mer penger en man får inn. 

Anonymkode: cd0f0...975

• Liker 6
Skrevet

Kan ikke få sagt tydelig nok hvor lei jeg er av Forever living…!

Har en tidligere bekjent som plutselig kontaktet meg og lurte på om jeg ville ta en kaffe, det var jo såååå lenge siden vi hadde sett hverandre og det hadde vel vært koselig?

Så hyggelig tenkte jeg.

Før jeg svarte henne, skrev hun at det ville vært en fin mulighet for henne å vise meg mulighetene i Forever living om jeg var interessert. Så hele den hyggelige forespørselen ble med et bare et forretningsmøte for henne. 

Følte meg lurt, så jeg takket høflig nei. Snakk om å smiske. Jeg spyr av sånne folk. 

Anonymkode: 18d25...be1

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

image.png.9c9e2a5e3273355608547e27de42e095.png

Dette er tall fra usa, 94% av alle som driver med det tjener 12 dollar i året. 

Altså, noen tjener jo penger, er jo fint å være en av promilleklubben der eks. Men tror jeg at du kommer til å tjene så mye ? nei.

OM du joiner, sett deg en maks sum du ønsker å "investere" i det, og hold NØYE oversikt over utgifter vs inntekter. Er lett å la seg rive med og da bruke mye mer penger en man får inn. 

Anonymkode: cd0f0...975

Det stemmer ikke helt. Dette er gjennomsnittet, så blant de 94% vet vi jo ikke hvor mange av dem som faktisk tjener penger. Den laveste inntekten blant de 94% er $0 står det, og den høyeste er $841. Så her kan det være en person som tjener alt, mens resten ikke tjener noe. 

Og hvor er de som taper penger? Ingen taper penger i dette selskapet? Dette var en merkelig fremstilling. I følge rapporten til Consumer Awarenesss Institute fra 2017 taper 99% av alle som blir med i MLM-selskaper penger.

Anonymkode: d7a46...629

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så siden hun tjener bra så er hun på toppen? 

Har du noen sinne sett inntekten? Eller er det bare noe hun sier? Mange prøver å få det til å fremstå som noe fantastisk for å kunne verve folk som de kan ha under seg for å tjene mer. 

• Liker 1
Skrevet

Sekt opplegg....livsfarlig. Hold deg unna.

Herbalife er også like ille.

Anonymkode: cea8a...091

• Liker 3
Skrevet

Se serien «On becoming a God in Central Florida», den forklarer veldig godt hvordan det er å jobbe med MLM-selskap a la Herbalife.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hva du har hørt men for meg virker det som forever living er for naive kvinnfolk som tror man faktisk er selvstendig næringsdrivende. Realiteten er at du er en del av ett pyramidespill hvor du i hovedsak tjener på å verve nye medlemmer til å selge de ræva produktene deres.

Anonymkode: ad28a...20c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Realiteten er at du er en del av ett pyramidespill hvor du i hovedsak tjener på å verve nye medlemmer til å selge de ræva produktene deres.

Produktene er faktisk ganske bra da. Jeg er ikke med i selskapet, men kjøper tannkrem og litt diverse av en nabo.

Anonymkode: f5361...4a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...