AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Jeg lurer på om dere syns dette er greit? De legger ut mye bilder av dagen, bursdagsfeiringer, turer osv. Og mye utleverende info om barna. Barnehagen har egen nettside vi kan logge inn, men der legger de ikke ut bilder selv om fungsjonen er der. Jeg føler dette er helt feil, men vet ikke hvem jeg skal henvende meg til. Styrer bryr seg ikke, «det er lettere med facebook» Det er en privat barnehage hvis det er vesentlig. Anonymkode: b2ddc...fb0
Sofakona Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Har de ikke vigilo, mykid eller kidplan? 7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Har de ikke vigilo, mykid eller kidplan? Nei, men tilsvarende. Anonymkode: b2ddc...fb0
Matas Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 (endret) Med bilder av ansiktet til barna? Har dere godtatt at det legges ut bilder av barna på nett? Hvis ikke, kontakt fylkesmannen ettersom styrer ikke vil høre etter. Endret 17. august 2022 av Matas 5 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #5 Skrevet 17. august 2022 Vår gjør også det. Det ser jeg ikke problemet med (og det er vi foreldre som har ønsket det, da det tar mindre tid enn mykid) Anonymkode: c85ca...f2e 1
Sofakona Skrevet 17. august 2022 #6 Skrevet 17. august 2022 Da skal de vel bruke det. De skal ha et sted der dere kan sende melding, skrive fravær/ fri og ha kontakt med barnehagen. Facebook et ikke stedet til der mener jeg 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #7 Skrevet 17. august 2022 De har ikke lov, uten samtykke fra foreldrene. Anonymkode: c20ee...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Da skal de vel bruke det. De skal ha et sted der dere kan sende melding, skrive fravær/ fri og ha kontakt med barnehagen. Facebook et ikke stedet til der mener jeg De bruker det ikke. Spurte styrer i dag hvorfor han ikke hadde svart på meldingen jeg sendte der forrige uke, svaret var at han ikke sjekket der.. Har snakket med flere veninnet som jobber i barnehage og de syns heller ikke facebook er rette stedet. Anonymkode: b2ddc...fb0 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #9 Skrevet 17. august 2022 Matas skrev (2 minutter siden): Med bilder av ansiktet til barna? Har dere godtatt at det legges ut bilder av ansiktet til barna på nett? Hvis ikke, kontakt fylkesmannen ettersom styrer ikke vil høre etter. Vi godtar ikke det nei. Så vi får ingen bilder av vårt barn siden barnehagen kun bruker facebook. Tydlig de andre foreldrene syns det er greit. Vi syns jo det er litt kjedlig vi aldri får se bilder fra dagen til barnet da, siden de ansatte ikke bruker barnehagens egen app. Anonymkode: b2ddc...fb0 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #10 Skrevet 17. august 2022 Er det en kommersiell eller ideell barnehage? Anonymkode: 575e9...954
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #11 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det en kommersiell eller ideell barnehage? Anonymkode: 575e9...954 Vet ikke hva det betyr. Anonymkode: b2ddc...fb0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 Men hvordan er siden organisert da? Om det er en lukket gruppe er jo ikke dette noe problem. Facebook er veldig brukervennlig til dette formålet, så hvorfor ikke? Anonymkode: bc7ed...446 1
Matas Skrevet 17. august 2022 #13 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi godtar ikke det nei. Så vi får ingen bilder av vårt barn siden barnehagen kun bruker facebook. Tydlig de andre foreldrene syns det er greit. Vi syns jo det er litt kjedlig vi aldri får se bilder fra dagen til barnet da, siden de ansatte ikke bruker barnehagens egen app. Anonymkode: b2ddc...fb0 Har du forhørt deg med pedagogisk leder på avdeling om et alternativ til å få bilder av barnet ditt? Jeg jobbet i familiebarnehage tidligere og da sendte jeg bilder av barna via mms til foreldrene, med samtykke, selvsagt. Dette var før Vigilo og den slags opplegg sin tid. 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #14 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvordan er siden organisert da? Om det er en lukket gruppe er jo ikke dette noe problem. Facebook er veldig brukervennlig til dette formålet, så hvorfor ikke? Anonymkode: bc7ed...446 Fordi facebook da eier bildene, for evig og alltid. Vi har null bilder av barnet på noe sosialt medium. Og vi er aldri på facebook, jeg syns ikke viktige beskjeder som turdag osv skal skje på et some. Anonymkode: b2ddc...fb0 14 1
Sofakona Skrevet 17. august 2022 #15 Skrevet 17. august 2022 Får dere ukeplan og etc på Facebook og? Skriver dere på messenger når barnet er sykt el?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #16 Skrevet 17. august 2022 Matas skrev (1 minutt siden): Har du forhørt deg med pedagogisk leder på avdeling om et alternativ til å få bilder av barnet ditt? Jeg jobbet i familiebarnehage tidligere og da sendte jeg bilder av barna via mms til foreldrene, med samtykke, selvsagt. Dette var før Vigilo og den slags opplegg sin tid. Det kan jeg spør om, takk for tips Føler de alerede er irretert på meg pga vi ikke ønsker barnet på facebook, de maser hver dag om samtykke.. Veldig ubehagelig egentlig. Anonymkode: b2ddc...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #17 Skrevet 17. august 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Får dere ukeplan og etc på Facebook og? Skriver dere på messenger når barnet er sykt el? Vi ringer når vi ikke får respons i appen. De andre bruker messenger ja. Anonymkode: b2ddc...fb0
Hensatt Skrevet 17. august 2022 #18 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvordan er siden organisert da? Om det er en lukket gruppe er jo ikke dette noe problem. Facebook er veldig brukervennlig til dette formålet, så hvorfor ikke? Anonymkode: bc7ed...446 Facebook er ikke rette kanal for sensitiv informasjon. Uansett hvor lukket det er. Du mister eierskap til alt du legger ut. 11 6
Matas Skrevet 17. august 2022 #19 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvordan er siden organisert da? Om det er en lukket gruppe er jo ikke dette noe problem. Facebook er veldig brukervennlig til dette formålet, så hvorfor ikke? Anonymkode: bc7ed...446 Det er jo et problem dersom noen av de andre foreldrene deler bildene videre f.eks. Barnehagen eier heller ikke bildene lenger så fort de deles på nett. 4
Hensatt Skrevet 17. august 2022 #20 Skrevet 17. august 2022 Bruker barnehagen Facebook også til fraværsmeldinger m.m. så er dette veldig problematisk mener jeg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå