AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Del Skrevet 17. august 2022 Jeg lurer litt på dette: jeg har en venninne, (tidligere nær, men på grunn av flytting og avstand, ikke lenger en nær person). Hun er utdannet sykepleier, og jobber nå i rusomsorgen. Jeg følger henne på Insta og er venn på FB, og det er ekstremt mange bilder hver helg med festing, drikking (både øl og sprit). Er ikke dette litt urovekkende? Jeg mener, hun har jo ikke lov til å være venn med pasienter på FB og slik, det vet jeg men hva med kollegaer og ikke minst venner av venner osv. For vi bor i en mindre by, og nylig var en kompis av meg innom der hun jobber, og det finnes bilder på mine profiler hvor jeg fester med vedkommende, og pasienten kan jo selvsagt se de siden han er venn med meg, (som nå i ferien). Jeg mener ikke at folk i rusomsorgen ikke skal drikke, fordi de har kontroll, men det blir jo litt spes om ... "oh hey hun jobber der jeg er på avrusning" siden hun kjenner hun som jeg kjenner. Anonymkode: ad550...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #2 Del Skrevet 17. august 2022 Tenker du skal bry deg om eget liv fremfor tidligere venninnes 🙄 hva hun gjør på egen fritid er 100% opp til henne. Alkohol er fullstendig lovlig i Norge så hvis hun vil kose seg med alkohol på fritiden sin så gi gass tenker jeg. Anonymkode: 384f1...724 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 17. august 2022 #3 Del Skrevet 17. august 2022 Fester ofte med fastlegen selv. Er jo bare en fastlege på alle 600 som bor her jeg bor. Helt innanfor så lenge man ikke snakker om jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #4 Del Skrevet 17. august 2022 Selv om man jobber innen rusomsorg, kan man da allikevel være glad i en fest og kose seg med godt drikke? Jeg møtte forøvrig på psykologen min på fest en gang. Han oppførte seg profesjonelt, hilste kun når jeg sa hei, og sa ingenting til noen om hvordan han kjente til meg eller at han visste hvem jeg var. Null problem. Personer som jobber innen omsorg og har taushetsplikt, lever jo også et liv og må nesten få lov til å finne på slike ting på fritiden sin. Anonymkode: bd852...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg synes ikke dette er helt greit jeg da. Anonymkode: 97876...f7f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #6 Del Skrevet 18. august 2022 I et slikt yrke skal en tenke seg litt om. Jeg har selv gått barnevers linja og der ble det sagt ganske tydelig at i jobben som f.eks barnevern så kan en ikke fly på byen hver helg og drikke seg god å brisen, en kan selvfølgelig men det er ikke særlig lurt, spesielt ikke på mindre plasser. Nei det er ikke ulovlig men heller uklokt. Og det er noe med å inneha en viss integritet, fullt og helt også i privatlivet. Nå er barnevern og rusomsorg to forskjellige arbeidsområder, men begge arbeidssektorer handler om nettopp det du er inne på ts. Jeg har selv vært i rusomsorgen, både som pasient og som arbeidstaker (medarbeider med brukererfaring), og nesten alle mine kolleger der drakk alkohol, få var total avholdsmennesker, foruten om to-tre stykker, så det var fester og julebord mm og det viste jeg selv når jeg var pasient på denne plassen men det var spesielt ei som drakk gjerne mer enn de andre og slikt vil bli lagt merke til på en slik arbeidsplass der rus er et transparent tema, og der det var flere enn meg som hadde brukererfaring. En skal selvsagt ikke se spøkelser på høylys dag, alle har rett på en fritid og drikke den alkoholen de ønsker i den tiden. Venninnen din gjør ikke noe ulovlig sånn sett. Og på alle slike arbeidsplasser så snakker en ganske åpent om rus og arbeidstakere har sine regler innad og hva som passer seg og ikke. Kanskje det er helt greit på hennes arbeidsplass å drikke hver helg og poste bilder av det. Anonymkode: f7d7d...318 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. august 2022 #7 Del Skrevet 18. august 2022 Er det mennesker som legger ut festbilder på Face enda?? Det gjorde jeg vel sist for over 10 år siden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 18. august 2022 #8 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg henger meg ikke så opp i at hun jobber i rusfeltet, men syns det er spesielt å dele festbilder hver helg🙈 Men ser man bort i fra det tror jeg ikke det har noe å si for de hun jobber med. Jobber selv innen rus og avhengighet. Ganske sikker på at det ikke kommer som en overraskelse for noen av pasientene at de ansatte tar seg en fest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #9 Del Skrevet 18. august 2022 At hun fester er vel ikke galt, men å dele festbilder på sosiale medier når hun selv jobber i rusomsorg, sender litt motstridende signaler. Anonymkode: d1cb1...2dc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Del Skrevet 19. august 2022 Vet om pen dame som jobber i rusomsorgen. Hun er visst både skinnhellig og drøy. En annen, hun var en barnevernsdame, prøvde å kysse meg på fest drita full, såvidt hun klarte å stå.. Anonymkode: 14207...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå