Gå til innhold

Jeg har problemer med å omgås overdrevent positive folk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så slitsomt. At man skal smile og le av ting som ikke er morsomt. At alt liksom er fint selvom livet er dritt. Det blir så unaturlig for meg.

Anonymkode: 99564...97e

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men da lar du være å omgås de menneskene. 

Anonymkode: 72063...f9b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er en som du sikkert opplever som overdrevent positiv. For meg er det tappende å være med folk som klager på alt

Anonymkode: 6dce9...7fb

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Du ække aleine vi er mange som har det sånn..🎵

Endret av FruR
  • Liker 13
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Samme her! Føler at det blir litt «falskt», men det har sikkert like mye med meg å gjøre. Trives best med de som er åpne og ærlige.

Anonymkode: 8baaa...b26

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis utgangspunktet ditt er at livet er dritt, skal det ikke mye positivitet til for å overgå det. Kan det hende at det er du som er slitsom å omgås, ikke de som mener at livet ihvertfall har noen lyspunkt?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg liker å omgås mennesker som kan gjøre begge deler, altså være seriøse og snakke om dype ting når det trengs, men som også kan le og se ting positivt. Mennesker som bare klager konstant orker jeg ikke å omgås. De er energivampyrer. Men det er også slitsomt hvis folk er overdrevent positive og ikke klarer å sette seg inn i at det ikke bare er "å tenke positivt, så løser alt seg".

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Samme her! Føler at det blir litt «falskt», men det har sikkert like mye med meg å gjøre. Trives best med de som er åpne og ærlige.

Anonymkode: 8baaa...b26

Det et mulig å være åpen, ærlig, fullt inneforstått med at livet har sine nedturer og baksiden,og likevel være positivt. Spøke mye med det som er livet på vrangsiden også, uten at det betyr at man fornekter det. Dette er en menstringsstrategi for mange av oss, og for oss som velger/klarer å møte motgang slik slites vi ut av dem som skal grave seriøst i dritten til stadighet, og som ikke klarer å se positivt på ting, eller spøke angående det seriøse og alvorlige. 

Jeg har heldigvis (og naturligvis) endt opp med en god krets venner som velger/klarer å mestre livet på den måten, og både dem og jeg er tvert gjennom åpne og ærlige, selv om vår måte å takle livet på ikke er å grave seg ned i det, men også alltid velge å se positivt på livet, trossalt. 

Vi kan krasje ned i motløshet vi også, men da buser vi ut med alt vondt og vanskelig, og så finner vi styrke, glede og lyspunkter igjen ved å betrakte ting litt skjevt og ironisk sammen med våre nære, og minne hverandre på det gode og det bra, og så ler vi og går på igjen. 

Jeg kan forstå at mennesker med min måte å takle livet på og måten til dem som ikke har slik mestringsstrategi krasjer veldig, for det viser jo en grunnleggende ulikhet i hvordan vi forholder oss til at livet ikke alltid er enkelt. Jeg synes det er forferdelig slitsomt med slike som bare vil stå og grave i det negative til det er bearbeidet. Jeg forstår også at slike synes jeg er slitsom, og unaturlig. Min strategi er jo unaturlig for dem, som deres er for meg. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg orker ikke de som tror det å tenke positivt er riktig.

Man må jo ikke være negativ for det.

Selv liker jeg realistiske mennesker, som lever i virkeligheten. Den er ikke så veldig positiv.

Anonymkode: b7714...b97

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg orker ikke de som tror det å tenke positivt er riktig.

Man må jo ikke være negativ for det.

Selv liker jeg realistiske mennesker, som lever i virkeligheten. Den er ikke så veldig positiv.

Det realistiske er at det finnes både positive og negative ting i denne verden. Det finnes både muligheter og begrensninger i våre liv. Hva vi velger å fokusere på av dette vil ofte avgjøre hvordan vi har det og hvordan vi fremstår.

Anonymkode: 90dfe...08c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det realistiske er at det finnes både positive og negative ting i denne verden. Det finnes både muligheter og begrensninger i våre liv. Hva vi velger å fokusere på av dette vil ofte avgjøre hvordan vi har det og hvordan vi fremstår.

Anonymkode: 90dfe...08c

Ja, derfor trenger man ikke tenke positivt.

Du trenger heller ikke være negativ.

Skrevet

Da har du problemer i følge peanøtthjerneforbundet
Men du ække aleine, vi er mange som har det sånn. 😅

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Takler du ikke å være med positive folk så er det noe galt med deg.

Folk som er positive med alt er en bra ting, og de har det bra i livet. 

Anonymkode: 18bce...e7e

• Liker 2
Skrevet

Vært borti noen som er slik. Alt er "gøy", alt er "positivt". De skal dra andre med seg. Høylytte. Tar mye plass. Det skal skje noe hele tiden. 

Hadde en kollega som var slik. Slitsomt. Alt var kjekt. Alt skulle prates om. Alt skulle bli ledd av. Alt var positivt. Alle skulle inkluderes (i og for seg bra, men å absolutt inkludere alle i samtalen i lunsjen blir slitsomt når noen bare vil ha litt fred). Denne kollegaen inviterte også alle til innflytningsfest en gang. Ingen kom. Syns selvsagt synd på henne, men jeg tror rett og slett folk syns det holdt å omgås henne på jobb. 

Anonymkode: 3daac...bba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vært borti noen som er slik. Alt er "gøy", alt er "positivt". De skal dra andre med seg. Høylytte. Tar mye plass. Det skal skje noe hele tiden. 

Hadde en kollega som var slik. Slitsomt. Alt var kjekt. Alt skulle prates om. Alt skulle bli ledd av. Alt var positivt. Alle skulle inkluderes (i og for seg bra, men å absolutt inkludere alle i samtalen i lunsjen blir slitsomt når noen bare vil ha litt fred). Denne kollegaen inviterte også alle til innflytningsfest en gang. Ingen kom. Syns selvsagt synd på henne, men jeg tror rett og slett folk syns det holdt å omgås henne på jobb. 

Anonymkode: 3daac...bba

Å nei. så utrolig trist. Stakkars!!!

Anonymkode: e3684...7db

• Liker 9
Skrevet

Enig, dessverre.. Syns det er utrolig slitsomt, for det virker som de forventer at jeg også skal være overdrevent positiv. Fint for dem at alt er en dans på roser og at alt kan fikses med et knips om det oppstår noe, men syns det er slitsomt.

Skrevet

Ja, jeg blir mer negativ av å være med overpositive mennesker. Føler de mangler livserfaring og ikke kan sette seg inn i andres liv. Føler meg veldig alene med dem. Når jeg er med folk som er realistiske som meg, så kan jeg ha det kjempe gøy og le mye, Føler meg i godt selskap og kan slappe av og være meg selv. 

Anonymkode: ed091...dfe

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...