Gå til innhold

Følelsen av at livet er en test

Anbefalte innlegg

Skrevet

I perioder har jeg tanker om at livet er en test. Litt som i The truman show, om du har sett den filmen? Jeg tenker også at 'ingenting er tilfeldig'. Det vil si: Det at den personen satt seg vedsiden av meg på bussen var ikke tilfeldig, det at jeg gikk forbi den personen på gata var en test, hun var utsendt (har ingen mening om hvor fra men) og jeg føler at jeg blir sett på/overvåket hele tiden. 

Jeg har vert psykotisk en gang før (for en del år siden & da var ikke vrangforestillingene jeg hadde dette). Jeg har oppfølging fra psykiatrien, men har aldri snakket om akkurat dette med noen før. Men sist gang jeg møtte ene kontaktpersonen min i kommune psykiatrien så fortalte jeg henne det og da sa hun at det nok er mange som føler det slik (og at det er normalt). Men jeg fortalte ikke alt det jeg har skrevet over her da, bare helt kort at jeg følte at livet er en test av og til og at jeg egentlig vet at det ikke stemmer, men likevel tenker det i perioder. Jeg bruker også antipsykotika. Er det sikkert at jeg ikke blir psykotisk da?

Anonymkode: 95218...ade

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og er det virkelig vanlig å ha slike tanker?

Anonymkode: 95218...ade

Skrevet

Vet ikke om det er noe av det samme, men jeg kjenner innimellom på uvirkelighetsfølelse, som om jeg beveger meg rundt i et adventurespill fra tidlig 2000-tallet som gjorde sterkt inntrykk på meg visuelt. Dette skjer utelukkende i bymiljø og har nok noe med stemning, noe apokalyptisk med lysforhold, tid på dagen, årstid o.l. Kjenner en merkelig letthet når dette skjer, som om ingenting betyr noe. Må sies at denne stemningsendringen har ingenting å si for hvordan jeg oppfatter mennesker og skjer heller aldri innomhus.

Anonymkode: 8a7d6...642

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...