Gå til innhold

Lakkering av hvitevarer


Cathie

Anbefalte innlegg

Vi fikk en oppvaskmaskin av svogeren min i bryllupsgave, nå har vi kjøpt nytt hus hvor hele kjøkkenet må byttes ut... I den sammenheng så har vi tenkt til å kjøpe innebygd ovn og mikro og de jeg har lyst på er svarte, mens oppvaskmaskinen er hvit.

Ettersom dette var en bryllupsgave (svogeren var 17 år og jobbet sikkert i flere måneder med å spare) har jeg ikke tenkt til å bytte ut denne!

Men er det noen som vet om det går ann å lakkere den? Om det er en plass man sende inn fronten til lakkering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det skal gå. Så i Aftenposten søndag at noen spurte om lakkering av et kjøleskap og fikk positivt svar på det. Nå husker jeg ikke hva svaret var siden det ikke var aktuelt for meg, men en seriøs fargehandler vet helt sikkert hva du skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildThing

På 70-80-tallet var lakkering av hvitevarer høyeste mote. Tommelfingelregelen er at alt som tåler lakk, kan lakkeres. Metall er pingleenkelt å lakke og forsegle, det er ikkeno værre enn å lakkere en bil.

Spør rett og slett et karosseriverksted om noen har tid til å ta en slik jobb. Burde ikke være så dyrt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør rett og slett et karosseriverksted om noen har tid til å ta en slik jobb.
Dette er det beste rådet...et dårligere råd er å bruke bengalack eller hammerite.....men det er ikke så holdbart som å få en billakkerer til å gjøre det.

Ble litt rørt har svogeren din jeg...hva med å rosemale hele maskinen og henge den på veggen? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir det en tur til lakker'n ;)

Men vet dere om det går ann å få en matt farge?

Ovnen er nemlig matt i overflaten (er ikke krise da, men hadde ikke gjort noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Det er fint lite en billakkerer ikke kan få til hvis du ber om det, så bare spør du. Matt finish burde være null problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...