Gå til innhold

Hvordan få det hjemmekoselig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til å få det hjemmekoselig?

Anonymkode: 83f21...e28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse tekstiler. Mykt, varmt lys. 

Anonymkode: b16cb...9d9

• Liker 1
Skrevet

Blomster, pledd, bilder på veggene, ting du liker og som betyr noe for deg stående fremme.

Anonymkode: 7eb2d...982

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bøker

• Liker 3
Skrevet

For at DU skal synes det er koselig hjemme hos deg selv, må du først og fremst finne ut hva DU liker og trives med å ha rundt deg. Type sofa, type bord, bokhyller ja eller nei, liker du pyntegjenstander og i så fall hva slags?, farge på gardiner? eller ingen gardiner, bare plisségardiner montert inn i vindusrammen? Tepper på gulvet, ja eller nei, eller bare parketten?

Dette er ting du må finne ut av for å sette i stand et hjem du finner koselig og hjemmetrivelig. Men stikkord er ofte tekstiler. Tekstiler gjør det lunt i en stue, for eksempel, og lunhet pleier å bety at det fremstår koseligere.

• Liker 2
Skrevet

Heng opp ting på veggene! 

• Liker 3
Skrevet

Noe som bryter, som ikke får det til å se ut som en interiørkatalog der alt matcher.

Anonymkode: 06e6a...20a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du trenger overraskende lite. Er minimalist, og det jeg har er: to tepper fordelt rundt, stearinlys rundt forbi, en blomsterbukett eller litt grønne blomster rundt. Har ikke haugevis av nips eller tekstiler.

Anonymkode: 37269...89f

• Liker 3
Skrevet

Det kommer vel an på øyet som ser, og hva du legger i hjemmekoselig. For noen betyr det masse skrot, pynt, stor sofa og masse pledd strødd rundt, for andre kan det holde med en god stol og en leselampe. Det finnes ingen fasit. 

Anonymkode: 11a5a...ca6

• Liker 2
Skrevet

Gardiner, puter, pledd, duker,potteplanter og bilder av familien. DET er det jeg legger i hjemmekoslig. 

Anonymkode: 13fc3...1f2

Skrevet

Jeg syns tepper gjør det mye mer hjemmekoselig og varmt, veldig enkelt og greit. 

Anonymkode: c19a3...82e

• Liker 2
Skrevet

For meg er det varme farger, pledd, levende lys. Dempet belysning. Blomster eller grønne planter.

Ellers personlige bilder/kunst (ikke masseprodusert "alle" har), pynteting/dekor jeg har kjøpt/funnet opp gjennom, gjerne blandet av arv og spesielle ting jeg har funnet på reiser. 

Anonymkode: 38087...813

• Liker 3
Skrevet

Bøker, grønne planter og god belysning. Unngå kun spotter i taket/taklamper, det gir et kaldt lys. Ha også stemningsbelysning som bordlamper etc.

Anonymkode: 7356d...eb0

• Liker 2
Skrevet

Hjemmekoselig varierer vel fra person til person ut ifra hva hver enkelt liker. Så når du vet hva du liker, så får du det du synes er hjemmekoselig.

Anonymkode: 6b5a1...dba

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Løfter denne siden enda en spør om akkurat det samme

Gjest CamillaCollett
Skrevet

Jeg føler alltid noe mangler om jeg kommer inn i hjem uten planter. Tekstiler gjør alt lunere. Og ellers noe som får det til å se personlig ut, som bøker, bilder osv.

Gjest Some guy
Skrevet
On 8/17/2022 at 3:04 PM, AnonymBruker said:

Tips til å få det hjemmekoselig?

Anonymkode: 83f21...e28

Før tenkte jeg at ryddig = koselig. Dvs, skap med dører, bord med skuffer, små bokser på hyller, slik at alt kan bli gjemt og ryddig. Men da blir det bare kaldt og depresivt. Ha åpne bokhyller, ting ligende på bordene, etc slik at det ser ut som folk lever der. (Fortsatt ryddig da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...