AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Mannen min har HC kort. Det skjedde noe i går..vi gikk sammen til byen (Oslo)for å handle. De fleste vet sikkert at det ikke er så lett med parkering i oslo. Vi fant HC parkering et stykke unna. På vei tilbake sa jeg til mannen min at han kan vente på meg her så kan jeg gå å hente bilen. ( var ca 10 minutter å gå) Når jeg skulle ta ut bilen så var det en annen mann som gikk forbi han var plutselig stygg mot meg. Han var sur og sa at utlendinger som dere misbruker andres HC beviset. Du ser da ikke syk ut i det hele tatt hvordan i *hel*** har du fått dette HC beviset?? Han sa masse annet også. Jeg ble såret inni meg. Ja, dette HC kortet er ikke mitt, jeg er helt frisk på alle mulig måter men den tilhører mannen min som står et stykke unna og har vansker med å gå. Han står å venter på meg, jeg kom hit bare for å hente bilen. Etter at den mannen hadde gått satt jeg i bilen og tenkte at hvis det hadde vært en parkeringsvakt istedenfor denne mannen hvordan hadde parkeringsvakten reagert? Skulle han gi meg bot? Skulle han sjekke HC beviset først? Skulle han godta at jeg virkelig kom hit for å hente bilen for mannen min? 😰 Anonymkode: 5a9a4...219 1
tdm900 Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Det er slike som ikke forstår, at en frisk kan kjøre bilen med HC bevis på, men at det er med en person som har behov for å komme nærme dit de skal. Slike ser kun seg selv, og ikke helheten. Parkeringsvaktene må jo klart sjekke om det er et gyldig HC bevis i frontruta, når du har parkert på en slik plass.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 tdm900 skrev (1 time siden): Det er slike som ikke forstår, at en frisk kan kjøre bilen med HC bevis på, men at det er med en person som har behov for å komme nærme dit de skal. Slike ser kun seg selv, og ikke helheten. Parkeringsvaktene må jo klart sjekke om det er et gyldig HC bevis i frontruta, når du har parkert på en slik plass. Enig!! Ja HC beviset er jo gyldig men den står ikke på meg. Det er mannen som eier den og det er hans bilde på den. Hvordan ville parkeringsvakten reagert? Ts Anonymkode: 5a9a4...219
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 Drit i sånne mennesker. Jeg selv er alvorlig lungesyk, og har fått kommentarer slengt etter meg når jeg har brukt rullestol, men f.eks har reist meg for å gå på do. Jeg fatter ikke at noen er så kunnskapsløse at de tror at bare folk med synlig handikap må bruke hjelpemidler og HC- kort! Sier mest om dem i grunnen🤯 Anonymkode: 14f8b...c71 1
Anonymeeee Skrevet 17. august 2022 #5 Skrevet 17. august 2022 (endret) Red Endret 18. august 2022 av Anonymeeee
tdm900 Skrevet 17. august 2022 #6 Skrevet 17. august 2022 Anonymeeee skrev (7 minutter siden): Jeg har hørt eller sett at det kun er den personen som har parkeringsbeviset som kan parkere på handikap parkering med HC bevis. Så den mannen som kom bort til deg hadde rett, for det er ikke lov å bruke andre sitt HC bevis. Er kun den personen som har fått innvilget HC bevis som kan kjøre og parkere på HC plass. Feil, les denne. 2
Anonymeeee Skrevet 17. august 2022 #7 Skrevet 17. august 2022 (endret) tdm900 skrev (På 17.8.2022 den 18.33): Feil, les denne. red Endret 18. august 2022 av Anonymeeee
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 21 hours ago, Anonymeeee said: Dersom du søker tillatelse som passasjer, gjelder et tilleggsvilkår om at passasjeren må ha behov for regelmessig hjelp av fører utenfor kjøretøyet. Parkeringstillatelsen er personlig og det er forbudt for andre å benytte denne. For at kortet skal være gyldig når man er passasjer, må kortinnehaver selv være med i bilen ved parkering. statens vegvesen Det betyr ikke at personen må sitte i bilen når du kjører ut av plassen. Anonymkode: 1f44a...6ea
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 Har mannen din søkt som passasjer eller fører? Om det er som fører har du ikke lov til p gjøre slik dere gjøre i går. hilsen hun som behandler søknader om HC-kort. Anonymkode: 335f8...a02
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #10 Skrevet 18. august 2022 Slike mennesker hisser seg opp uansett. En type «Karen» som det heter på engelsk. Det er også mange som «ikke ser syk ut», som faktisk selv har fått HV bevis. Mange har usynlige sykdommer. Det betyr at de gjerne har behov for å bruke HC plass. Man skal ikke dømme noen basert på det man kan se, for det kan skjule seg mye under overflaten. Anonymkode: 7fed8...842
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #11 Skrevet 18. august 2022 Anonymeeee skrev (22 timer siden): Jeg har hørt eller sett at det kun er den personen som har parkeringsbeviset som kan parkere på handikap parkering med HC bevis. Så den mannen som kom bort til deg hadde rett, for det er ikke lov å bruke andre sitt HC bevis. Er kun den personen som har fått innvilget HC bevis som kan kjøre og parkere på HC plass. Før du begynner å skrive bullshit, sjekk fakta først. At du har hørt eller sett betyr ikke at det stemmer, blir helt matt. Anonymkode: 0a598...254
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #12 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har mannen din søkt som passasjer eller fører? Om det er som fører har du ikke lov til p gjøre slik dere gjøre i går. hilsen hun som behandler søknader om HC-kort. Anonymkode: 335f8...a02 Jeg har kjørt rundt med handikappede mange ganger og vi parkerer alltid på handikapp og har gjort dette mange ganger. Men det hjelper sikkert at det tydelig er en bil for handikappede. Har aldri søkt om noe som helst. Anonymkode: 0a598...254
tdm900 Skrevet 18. august 2022 #13 Skrevet 18. august 2022 Anonymeeee skrev (22 timer siden): Dersom du søker tillatelse som passasjer, gjelder et tilleggsvilkår om at passasjeren må ha behov for regelmessig hjelp av fører utenfor kjøretøyet. Parkeringstillatelsen er personlig og det er forbudt for andre å benytte denne. For at kortet skal være gyldig når man er passasjer, må kortinnehaver selv være med i bilen ved parkering. statens vegvesen Skjønte du dette selv?
-venter- Skrevet 18. august 2022 #14 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har kjørt rundt med handikappede mange ganger og vi parkerer alltid på handikapp og har gjort dette mange ganger. Men det hjelper sikkert at det tydelig er en bil for handikappede. Har aldri søkt om noe som helst. Anonymkode: 0a598...254 Om man ikke har søkt om HC-kort er dette ikke lov, bil eller ei. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå