AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Jeg dusjer på det kaldeste, betyr det jeg dusjer nesten gratis nå? Eller må det bli litt kaldere først? Anonymkode: 80eb3...f61
C-girl Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Dersom du ikke bruker noe varmtvann vil dusjen være tilnærmet gratis da varmtvannstanken ikke må varme opp noe mer vann.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 Skru av varmtvannstanken? Anonymkode: 74318...297
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Dusj heller raskere og kortere, men unn deg litt varme på vannet. Media har et voldsomt fokus på hva en dusj koster. Men med det nye trinnsystemet for fastledd på strøm, er det mye mer å tjene på å tenke over når strøm brukes. F eks å ikke sette på vaskemaskin og oppvaskemaskin samtidig, ikke sette på kaffetrakter, vannkoker og mikro samtidig. Gjerne utsette strømkrevende gjøremål til kveld og/eller helg. Følg med på ditt strømselskap sin kostnadskurve og bruk strøm når den er "lav" (er jo aldri det, men relativt sett). Anonymkode: 8e153...a6d 3
newman01 Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Men med det nye trinnsystemet for fastledd på strøm, er det mye mer å tjene på å tenke over når strøm brukes. Tja, den nye nettleiemodellen er ikke såååå brutal, ihvertfall ikke for Elvias kunder på østlandet. Det er rundt hundrelappen i hopp i effekttrinnene, så fortsatt er det mye mer penger å spare på å bruke enorme mengder strøm når prisen dupper. Det er tidvis perioder hvor strømprisen faller fra 300 til 30 øre enkelte timer, og klarer man da å lade elbilen på 11kW samtidig som man kjører tørketrommel, vaskemaskin og oppvaskmaskin er det ikke dumt økonomisk
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dusj heller raskere og kortere, men unn deg litt varme på vannet. Media har et voldsomt fokus på hva en dusj koster. Men med det nye trinnsystemet for fastledd på strøm, er det mye mer å tjene på å tenke over når strøm brukes. F eks å ikke sette på vaskemaskin og oppvaskemaskin samtidig, ikke sette på kaffetrakter, vannkoker og mikro samtidig. Gjerne utsette strømkrevende gjøremål til kveld og/eller helg. Følg med på ditt strømselskap sin kostnadskurve og bruk strøm når den er "lav" (er jo aldri det, men relativt sett). Anonymkode: 8e153...a6d Det er en sannhet med modifikasjoner. Selv om nettleie er 10 øre billigere mellom 22 og 06 så er det ikke nødvendigvis billigere å bruke strøm da. Det kommer jo an på strømprisen. I forgårs feks så var den høyeste døgnprisen mellom 00 og 01, da var den ca 200 øre høyere enn resten av dagen. Da hjelper det lite å spare 10 øre på nettleia. Totalt sett for nettleie og strøm ville det vært billigere å sette på vaskemaskinen de timene strømmen var rundt 300 øre den dagen. Da var totalprisen 356 øre, mens på natta var den 546 øre (ca priser husker ikke nøyaktig) Anonymkode: e265e...53f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 Vi er tre voksne i husstanden, oss to foreldre er begge hjemme( ufør) og et barn på 20 år. Vi dusjer to ganger i uka alle tre, ikke samme dag, og jeg vasker to maskiner i uka, samt oppvaskmaskin annenhver dag. Vi har ikke noe oppvarming på, men på de varmeste nettene har vi brukt vifte på soverommet. Vi ligger i snitt på hele 18(!) Kvh daglig?! Leiligheten er på 100 kvm. Er ikke dette hinsides mye? Vi trakter en kanne kaffe om dagen også.. og alle tre har stasjonære pc 'er gående ofte. Det er vel hobbyen våres, og jeg lurer på om dette er fordi vi to voksne er hjemme hele dagen?... Vi har kun et kjøleskap og en ekstern fryser gående hele tiden... Anonymkode: d8570...5fa
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er tre voksne i husstanden, oss to foreldre er begge hjemme( ufør) og et barn på 20 år. Vi dusjer to ganger i uka alle tre, ikke samme dag, og jeg vasker to maskiner i uka, samt oppvaskmaskin annenhver dag. Vi har ikke noe oppvarming på, men på de varmeste nettene har vi brukt vifte på soverommet. Vi ligger i snitt på hele 18(!) Kvh daglig?! Leiligheten er på 100 kvm. Er ikke dette hinsides mye? Vi trakter en kanne kaffe om dagen også.. og alle tre har stasjonære pc 'er gående ofte. Det er vel hobbyen våres, og jeg lurer på om dette er fordi vi to voksne er hjemme hele dagen?... Vi har kun et kjøleskap og en ekstern fryser gående hele tiden... Anonymkode: d8570...5fa Ps. Vi lager kun varm middag to dager i uka også.... Skjønner ikke helt hvorfor det blir så høyt .. Anonymkode: d8570...5fa
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #10 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vi er tre voksne i husstanden, oss to foreldre er begge hjemme( ufør) og et barn på 20 år. Vi dusjer to ganger i uka alle tre, ikke samme dag, og jeg vasker to maskiner i uka, samt oppvaskmaskin annenhver dag. Vi har ikke noe oppvarming på, men på de varmeste nettene har vi brukt vifte på soverommet. Vi ligger i snitt på hele 18(!) Kvh daglig?! Leiligheten er på 100 kvm. Er ikke dette hinsides mye? Vi trakter en kanne kaffe om dagen også.. og alle tre har stasjonære pc 'er gående ofte. Det er vel hobbyen våres, og jeg lurer på om dette er fordi vi to voksne er hjemme hele dagen?... Vi har kun et kjøleskap og en ekstern fryser gående hele tiden... Anonymkode: d8570...5fa Det var svært mye. Til sammenligning bruker vi (to voksne og et barn) mellom 7 og 8 kwh om dagen nå om sommeren. Vi lager varm middag hver dag, jeg dusjer hver dag og barnet og mannen et par ganger i uka (mannen dusjer også på jobb), og vi har et kombinert kjøle- og fryseskap (ganske nytt). Vi bruker også stasjonær pc mye, men mest på kveld og helger, og vi bruker vaskemaskin og oppvaskmaskin omtrent som dere. De varmeste dagene nå nylig brukte vi også vifte, men ikke hele natta. Ser dere noen forskjell hvis dere ikke har på vifta? Ellers kan frysere og kjøleskap bli strømkrevende hvis de er gamle og det begynner å bli noe galt med dem. Anonymkode: 0132a...892
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå