Gå til innhold

Lovt å ikke like hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1. Jeg vasker huset mitt før jeg inviterer folk inn.

2. Sofaen vår er kjempefin og hundene får ikke være i den. Dessuten blir den vasket og støvsugd regelmessig.

3. Det er ikke normalt.

4. Såklart bikkja må vere med på tur. Jeg ser ikke problemet? Dog dueller jeg ikke med bikkja når jeg går tur. Den går i sin egen verden og må følge meg. 

Anonymkode: 7c177...307

3. Er helt normalt. I alle fall blant de utallige hundefolkene jeg kjenner og er venn med. Det er ikke sånn at man vasker hendene etter man har koset med hunden, med mindre den har hud- eller pelsproblemer som tilsier at pelsen ikke klarer rense seg selv.

Anonymkode: 24bb5...ec1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ialfall normal hunde eier :) i forhold til de som blir fornærmet for at besøket ikke vil kose/dulle med hunden.

ja alle besøk forstår at hunden bor der også men vi er jo der får å besøke «menneske» vennene våres ikke hundene deres. Jeg er interresert i vennene mine og snakke om hvordan det går med dem, ikke hva «fido» gjorde men den ballen eller at «fido» snublet på ballen, jeg snakker ikke om mine hamstere feks.

Anonymkode: 81789...b41

Mange med hund "har" ikke bare hund, men er interessert i hund. Da er det helt naturlig at man snakker om det. Klager du på at vennene dine snakker om ungene sine? Du høres veldig trivelig ut. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

3. Er helt normalt. I alle fall blant de utallige hundefolkene jeg kjenner og er venn med. Det er ikke sånn at man vasker hendene etter man har koset med hunden, med mindre den har hud- eller pelsproblemer som tilsier at pelsen ikke klarer rense seg selv.

Veldig uhygensik spør du meg🤢

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig uhygensik spør du meg🤢

Det skal du bare mene 😊 Om du ikke kan ta på hunden uten å vaske hendene etterpå er det enten på tide å vaske hunden eller noe alvorlig galt (enten med hunden eller deg selv ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker at det har blitt veldig mange «bortskjemte» hunder med engasjerte hundeeiere. Hunder har et kort liv og skal derfor ha det så godt som mulig de få årene vi har dem. Hvor tullete det virker for andre bryr jeg meg ikke om. Grensen min går vel egentlig bare ved unødvendige klær på hund. 
Men, man må selvsagt akseptere at ikke alle er like glad i hund.

Anonymkode: c349f...4c6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Inspirert av en tråd

Er det virkelig så gale om man ikke liker hund? Jeg ville aldri ønsket noen hund noe vondt men liker dem ikke. føler folk tror jeg er gal og mangler skruer i hodet fordi jeg ikke liker/elsker hund. Jeg respekterer folk som elsker hunder men plis respekter at jeg ikke elsker/liker dem. Hater når folk prøver å presse bikkja si på meg, Og spesielt når den skal hilse hoppe på meg.. liten eller stor hund HATER jeg når de hopper på meg, skitne labber som skittner til kjolen/buksa mi.. eller skal sitte seg i fanget mitt når jeg besøker noen med hund. Hater slikkingen og, og den fæle hunde ånden, stinker!

Jeg pleier ikke ofte å besøke folk med hund fordi jeg synes er ekkelt 

1. huset stinker hund!

2. sofaen ser ikke ut og ser helt elendig ut og stinker hund den også..

3. Da jeg var på besøk forsynte jeg meg ikke fra snacks på bordet, da bikkja var oppi sofaen og eier ikke vasket hender og bare tok opp i skålen etter å klappet og bli slikket av bikkja.. æsj..

4. Spør sjeldent folk med hunder om å gå ut en tur, da de skal alltid ta med seg bikkja.. utrolig vanskelig å lage en samtale når de skal dulle osv og at bikkja skal snuse her og der. Eller spør dem om de vil komme til meg for da er det «selvfølge» At hunden skal verme med, jeg sier at hunden ikke får komme da velger de selv.

prøver mitt beste da jeg har skrive vansker.

Men hva er deres erfaring?

hvorfor  liker dere ikke hunder?

Jeg tror du har møtt mye rare hundeeiere uten kustus på bikkja si. Voksne hunder bør være avlært uvaner som hopping og kloring.

1 Hunden bør ha eget sovested litt unna oppholdsrom, gjerne i yttergang eller ombygd bod. Da lukter det mindre i huset og hunden kan velge å være i fred = vinn-vinn.

2 Hunder bør holdes unna sofa, uavhengig av hvor «liten og søt» den er. Hunden er ikke menneske, og hunder skal være på gulvet. Det betyr også at den ikke sitter i fanget, hverken ditt eller andre sitt.

3 Enig, det er uhygienisk å ikke vaske hendene mellom hundekos og mat.

4 Her tenker jeg du er litt sær. En hund som snuser på tur forstyrrer ikke noen samtale. At du ikke vil ha hund inn i din bolig er helt greit. 

Anonymkode: 04a53...436

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange med hund "har" ikke bare hund, men er interessert i hund. Da er det helt naturlig at man snakker om det. Klager du på at vennene dine snakker om ungene sine? Du høres veldig trivelig ut. 

Noen snakker altfor mye om barna sine også da. Er ikke noe bedre det. 😛 Jeg var sånn en stund rett etter jeg hadde fått mitt første barn. Trodde at alt han foretok seg var superinteressant for hele verden. Det gikk heldigvis forholdsvis fort over, men det er litt flaut å tenke tilbake på. ;) Var veldig bevisst på å ikke bli sånn da vi fikk hund, så jeg snakker bare om ham hvis noen spør.

Anonymkode: 8766c...f48

Skrevet

Voksne folk som oppfører seg som sjalu barn fordi en hund får litt oppmerksomhet på tur er ikke blant mitt valg av venner. Så har du så store problemer med hund, så er du uansett ikke velkommen i livet mitt. Problemet løst. 

Anonymkode: 70923...4db

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Inspirert av en tråd

Er det virkelig så gale om man ikke liker hund? Jeg ville aldri ønsket noen hund noe vondt men liker dem ikke. føler folk tror jeg er gal og mangler skruer i hodet fordi jeg ikke liker/elsker hund. Jeg respekterer folk som elsker hunder men plis respekter at jeg ikke elsker/liker dem. Hater når folk prøver å presse bikkja si på meg, Og spesielt når den skal hilse hoppe på meg.. liten eller stor hund HATER jeg når de hopper på meg, skitne labber som skittner til kjolen/buksa mi.. eller skal sitte seg i fanget mitt når jeg besøker noen med hund. Hater slikkingen og, og den fæle hunde ånden, stinker!

Jeg pleier ikke ofte å besøke folk med hund fordi jeg synes er ekkelt 

1. huset stinker hund!

2. sofaen ser ikke ut og ser helt elendig ut og stinker hund den også..

3. Da jeg var på besøk forsynte jeg meg ikke fra snacks på bordet, da bikkja var oppi sofaen og eier ikke vasket hender og bare tok opp i skålen etter å klappet og bli slikket av bikkja.. æsj..

4. Spør sjeldent folk med hunder om å gå ut en tur, da de skal alltid ta med seg bikkja.. utrolig vanskelig å lage en samtale når de skal dulle osv og at bikkja skal snuse her og der. Eller spør dem om de vil komme til meg for da er det «selvfølge» At hunden skal verme med, jeg sier at hunden ikke får komme da velger de selv.

prøver mitt beste da jeg har skrive vansker.

Men hva er deres erfaring?

hvorfor  liker dere ikke hunder?

Helt enig med deg i hele innlegget. 

Og jeg ser det jo "overalt" - de som har hunder klapper og koser på hunden og lar hunden sleike overalt og i ansiktet og det som er, og så lager de mat etterpå, eller grafser i godteskåla eller hva som helst. Jeg syns det er uhygienisk. 

Og noe av det verste er den ekle hundelukta når de har blitt våte. Våt bikkje lukter høgg. 

Og så tenker jeg at folk flest som ikke er glad i barn tenker det samme om barnefamilier. At unger lukter vondt, er uhygieniske, krever oppmerksomhet, bråker, snørrer etc. Og det er helt greit det også, så lenge det ikke går ut over barna at de ikke blir likt. Eller hunden. 

Anonymkode: 8a09c...055

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Og så tenker jeg at folk flest som ikke er glad i barn tenker det samme om barnefamilier. At unger lukter vondt, er uhygieniske, krever oppmerksomhet, bråker, snørrer etc. Og det er helt greit det også, så lenge det ikke går ut over barna at de ikke blir likt. Eller hunden. 

Anonymkode: 8a09c...055

Nettopp. Før jeg ble kjent med noen hunder og fikk hund selv, og generelt ikke likte hunder, så fikk jeg følelsen av at en del mente at man var et dårlig menneske om man ikke likte hunder (eller dyr generelt). Men jeg gjorde dem jo aldri noe, og i de sjeldne tilfellene jeg var sammen med en hund, så var jeg grei med den. Jeg mente ikke at hunder fortjente noe vondt, og jeg tok affære da jeg så en person mishandle hunden sin. Jeg hadde bare ikke lyst til å være noe særlig sammen med hunder. Og det må være lov.

Men man trenger jo ikke å snakke stygt om andres hunder da (eller barn). Det blir sjelden godt mottatt. ;)

Anonymkode: 8766c...f48

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har full forståelse for at mange ikke liker hunder, og jeg synes selv hundeånde er ekkelt. Og jeg har hund. Men jeg sleper den ikke med meg rundt overalt, med mindre de jeg skal besøke sier at de vil at den skal bli med. En venninne av meg har hund selv, og ba meg om å ta med min hund en gang jeg skulle dit. Da tar jeg den med, men ellers kan hunden være hjemme med min (voksne) sønn. Hunden er uansett gammel nå og liker best fred og ro hjemme.

Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Jeg har full forståelse for at mange ikke liker hunder, og jeg synes selv hundeånde er ekkelt. Og jeg har hund. Men jeg sleper den ikke med meg rundt overalt, med mindre de jeg skal besøke sier at de vil at den skal bli med. En venninne av meg har hund selv, og ba meg om å ta med min hund en gang jeg skulle dit. Da tar jeg den med, men ellers kan hunden være hjemme med min (voksne) sønn. Hunden er uansett gammel nå og liker best fred og ro hjemme.

Helt innafor.

forstår ikke de hunde eiere som må på livs død ta med hunden på slep over alt. Greit om personen som bor der sier at du kan ta med hunden, men vis de ikke sier noe da er det bedre å la vær eller man kan spørre, men må respektere er nei og da ser de om de kommer eller ikke.

jeg har sakt nei til folk pga hunder Som er vandt å sitte på sofaen eller tisser rundt.. eller  hunder som ikke er lært opp, hater folk som bare dukker opp med hunden uten å avklare med den som bor der.. jeg inviter personen ikke hunden

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt innafor.

forstår ikke de hunde eiere som må på livs død ta med hunden på slep over alt. Greit om personen som bor der sier at du kan ta med hunden, men vis de ikke sier noe da er det bedre å la vær eller man kan spørre, men må respektere er nei og da ser de om de kommer eller ikke.

jeg har sakt nei til folk pga hunder Som er vandt å sitte på sofaen eller tisser rundt.. eller  hunder som ikke er lært opp, hater folk som bare dukker opp med hunden uten å avklare med den som bor der.. jeg inviter personen ikke hunden

Helt enig.

• Liker 1
Skrevet

Hunder er som unger- jeg er veldig glad i mine egne unger og hund, men kanskje ikke så overbegeistret for alle andre sine..:P 

Katt derimot. De er nå seg selv lik, men liker selvsagt stort sett mine egne best. Men jeg blir jo unektelig mer glad i hunden. Katt er bare koselig og veldig enkelt. Fin er de og. 

Egentlig så synes jeg jo alle dyr er flotte på sin måte, uten at jeg nødvendigvis vil ha dem inn i stua mi. Jeg synes det er veldig usjarmerende med folk som "ikke liker" - "hater", "synes dyr er ekle". Jeg får vel et dårlig inntrykk av det, og litt fordommer mot at det må være litt feil med dem. 

Skrevet

Hvorfor ikke bare bruke tråden som ligger her fra før av? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...