Gå til innhold

Lovt å ikke like hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en tråd

Er det virkelig så gale om man ikke liker hund? Jeg ville aldri ønsket noen hund noe vondt men liker dem ikke. føler folk tror jeg er gal og mangler skruer i hodet fordi jeg ikke liker/elsker hund. Jeg respekterer folk som elsker hunder men plis respekter at jeg ikke elsker/liker dem. Hater når folk prøver å presse bikkja si på meg, Og spesielt når den skal hilse hoppe på meg.. liten eller stor hund HATER jeg når de hopper på meg, skitne labber som skittner til kjolen/buksa mi.. eller skal sitte seg i fanget mitt når jeg besøker noen med hund. Hater slikkingen og, og den fæle hunde ånden, stinker!

Jeg pleier ikke ofte å besøke folk med hund fordi jeg synes er ekkelt 

1. huset stinker hund!

2. sofaen ser ikke ut og ser helt elendig ut og stinker hund den også..

3. Da jeg var på besøk forsynte jeg meg ikke fra snacks på bordet, da bikkja var oppi sofaen og eier ikke vasket hender og bare tok opp i skålen etter å klappet og bli slikket av bikkja.. æsj..

4. Spør sjeldent folk med hunder om å gå ut en tur, da de skal alltid ta med seg bikkja.. utrolig vanskelig å lage en samtale når de skal dulle osv og at bikkja skal snuse her og der. Eller spør dem om de vil komme til meg for da er det «selvfølge» At hunden skal verme med, jeg sier at hunden ikke får komme da velger de selv.

prøver mitt beste da jeg har skrive vansker.

Men hva er deres erfaring?

hvorfor  liker dere ikke hunder?

Anonymkode: 81789...b41

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det lov å ikke like hund, og hundeeiere (som jeg selv er) bør ta hensyn og ikke la deres hunder oppsøke og være borti folk som ikke liker det.

Det er ikke det at du ikke liker hunder som er problemet, det er mer holdninger og ordbruk som "HATER", "stinker" og "æsj!" Det kan gjøre at folk reagerer.

• Liker 16
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at noen ikke liker hund. Hvordan kan man mislike et tillitsfullt, kjærlighetsfullt kontaktsøkende vesen, som i årtusener har tilpasset seg oss mennesker og samarbeidet med oss. Som likevel logrer og vil blidgjøre selv de verste eierene. Jeg tror ikke det er mulig.

Anonymkode: e6406...c28

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan ikke skjønne at noen ikke liker hund. Hvordan kan man mislike et tillitsfullt, kjærlighetsfullt kontaktsøkende vesen, som i årtusener har tilpasset seg oss mennesker og samarbeidet med oss. Som likevel logrer og vil blidgjøre selv de verste eierene. Jeg tror ikke det er mulig.

Anonymkode: e6406...c28

Og jeg forstår ikke hvordan folk ikke kan like katter.

Anonymkode: 5227d...950

• Liker 5
Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og jeg forstår ikke hvordan folk ikke kan like katter.

Anonymkode: 5227d...950

Enig! Katter er nydelige. De eneste dyrene jeg ikke liker er edderkopper og brennmaneter. Hunder har jeg aldri hatt selv, men pleier å kose med de hvis eieren synes det er greit😊

Skrevet

Laget du ikke en tråd om det samme tidligere i sommer?

Skrevet

Jeg liker ikke hund, jeg sier det ikke til hundeeiere men mine andre nærmeste vet at jeg ikke liker hund.

Jeg likte dem før, men ble tvunget barnepasser for en bortskjemt hund. Bjeffet på alt og alle, kunne ikke gå i bånd og gjorde som den selv ville. Måtte kjøre hunden 30 minutter unna og den skrapte opp innvendig i bilen fordi eieren mente den skulle være løs i bilen, holdt på å kræsje også fordi den var helt vill i bilen…Etter dette kan jeg ikke fordra hunder, og særlig ikke den hunden.

Anonymkode: 3d706...008

Skrevet

Det har du lov til men så lenge mitt liv handler om dyr vill jeg ikke ha deg i mitt liv av praktiske årsaker som også går på deg selv😊 jeg har med hundene overalt å det vill jeg kunne fortsette med å derfor kan jeg eksempel ikke være venn med noen som ikke liker hund da jeg vill at du skal sleppe det du ikke liker men jeg vill kunne gjøre det jeg liker å jeg liker å ha med hundene 😊 

Anonymkode: a495b...58e

• Liker 1
Skrevet

Jeg misliker de fleste hunder, men ingen tror at jeg er gal eller har noen skruer løs av den grunn. Kanskje de tenker det i sitt stille sinn på samme måte som jeg tenker det om de som ELSKER hunder, alle hunder. Men ingen av oss diskuterer det, jeg vet noen av mine beste venner elsker hunder, og det er greit, dem om det. De syns det er rart, men godtar det helt fint hvis jeg ber dem om å ta vekk hunden (det gjør jeg bare hvis den er plagsom, forstyrrende eller jeg er redd). Vi har ikke hunder hjemme hos oss inne, da må den vente på verandaen. De fleste hundeelskere tror jeg er redd hunder (jeg er redd store, fremmede, løse hunder, men ikke de søte relativt deloppdragene vennene mine har), og det lar jeg dem bare tro. 

Jeg syns de er mer ekle enn søte. Jeg vil ikke kose med dem! Hunder jeg kjenner litt liker jeg bedre, det er som med andre dyr og folk, de blir liksom søtere og greiere når man kjenner dem litt. Men jeg går jo ikke inn for å bli kjent med hunder, tvert i mot. 

Anonymkode: e6b7d...6d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har du lov til men så lenge mitt liv handler om dyr vill jeg ikke ha deg i mitt liv av praktiske årsaker som også går på deg selv😊 jeg har med hundene overalt å det vill jeg kunne fortsette med å derfor kan jeg eksempel ikke være venn med noen som ikke liker hund da jeg vill at du skal sleppe det du ikke liker men jeg vill kunne gjøre det jeg liker å jeg liker å ha med hundene 😊 

Anonymkode: a495b...58e

Tar du med hunden til butikken?

kjøpesenter?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg misliker de fleste hunder, men ingen tror at jeg er gal eller har noen skruer løs av den grunn. Kanskje de tenker det i sitt stille sinn på samme måte som jeg tenker det om de som ELSKER hunder, alle hunder. Men ingen av oss diskuterer det, jeg vet noen av mine beste venner elsker hunder, og det er greit, dem om det. De syns det er rart, men godtar det helt fint hvis jeg ber dem om å ta vekk hunden (det gjør jeg bare hvis den er plagsom, forstyrrende eller jeg er redd). Vi har ikke hunder hjemme hos oss inne, da må den vente på verandaen. De fleste hundeelskere tror jeg er redd hunder (jeg er redd store, fremmede, løse hunder, men ikke de søte relativt deloppdragene vennene mine har), og det lar jeg dem bare tro. 

Jeg syns de er mer ekle enn søte. Jeg vil ikke kose med dem! Hunder jeg kjenner litt liker jeg bedre, det er som med andre dyr og folk, de blir liksom søtere og greiere når man kjenner dem litt. Men jeg går jo ikke inn for å bli kjent med hunder, tvert i mot. 

Anonymkode: e6b7d...6d2

Jeg liker heller ikke å kose me hundene når jeg drar å beSøker folk med hund, jeg går på besøk for å snakke osv med venner ikke får å dulle med en hund.. derfor jeg ofte spør om de vil ver med åå cafe/restaurant, så vi faktiskt kan snakke. Umulig å snakke med venner når en hund er så oppmerksomhet syk.

jeg gir dem en klapp vis de sitter fint og ikke hopper på meg.. da ignorerer jeg dem bare. 

Skrevet

Jeg tenker at det må være greit at hundeeiere tar med hunden på tur, hunden trenger tur uansett. Hvis eieren skal gå en time tur med deg først før den skal gå en time med hunden er det plustelig gått 2 timer bare på ettermiddagen til det. I tillegg til at hunden vil trenge tur om kvelden også. 

Anonymkode: 20221...030

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Tabris said:

Selvsagt er det lov å ikke like hund, og hundeeiere (som jeg selv er) bør ta hensyn og ikke la deres hunder oppsøke og være borti folk som ikke liker det.

Det er ikke det at du ikke liker hunder som er problemet, det er mer holdninger og ordbruk som "HATER", "stinker" og "æsj!" Det kan gjøre at folk reagerer.

Enig om ordbruken. Jeg liker ikke hund, men tror ikke folk tenker noe om det. Jeg unngår dem så langt det er mulig, men gjør ingen stor sak av det

Anonymkode: e427a...d87

Skrevet

"Liker" ikke hunder jeg heller, men det er pga allergi.

Anonymkode: 8b3d5...589

Skrevet

Det er helt innafor å ikke like hund, men din fremtoning her er derimot verre å like. Du virker som en rigid og lite sympatisk person. 

Jeg har ingenting i mot at folk ikke liker hund, og det er fullt forståelig for meg. Selv har jeg tre hunder, som jeg gir beskjed om til eventuelle gjester før de kommer, og da mener jeg de bør være klar over hva det innebærer. Det betyr at det kan være/stort sett er hundehår i sofaen, skåler med hundegodis rundt om kring og at huset generelt bærer preg av at det også bor firbeinte der. Jeg sier i fra om at hundene gjerne vil hilse og de må gi beskjed dersom de ikke synes det er komfortabelt, uten at det er noe stress for min del. Om du synes det er ekkelt at jeg koser med hunden, forstyrrende at jeg gir hunden oppmerksomhet eller synes huset mitt er ekkelt – vel, da høres det rett og slett ut som at vi aldri kunne vært venner. Så da har jeg uansett ikke noe behov for å få deg, eller sånne som deg, på besøk 🤷‍♂️ 

Synes du det er ekkelt at folk tørker snørr fra ungene sine, er oppmerksomme på hva ungene driver med eller blir plaget av at huset bærer preg av at det bor kids der?

Uansett anbefaler jeg deg bare å unngå å besøke folk som har hund, så er hele problemet løst?

Anonymkode: 24bb5...ec1

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker ikke hunder da de er utrolig selvsentrerte og oppmerksomhetssyke. Jeg er ikke slik at jeg er vennlig når jeg møter de, jeg synes bare de er langt unna så fantastiske som folk hevder.

Anonymkode: d6ed7...84f

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å respektere at noen ikke liker hunder. Jeg er litt sånn selv, og vi har hund. 😛 Dvs jeg liker ikke de fleste hunder i utgangspunktet, men jeg liker som regel de jeg blir kjent med. Og vår egen hund er jeg veldig glad i. Men jeg er fullt klar over og har null problemer med at ikke alle liker ham, det er helt lov.

Jeg tar ham ikke med til andre, og jeg holder ham unna de som ikke aktivt viser interesse, og tar ellers de hensyn jeg ønsker at andre skal ta overfor meg med fremmede hunder. Men jeg har begynt å like andre hunder litt bedre etter at vi fikk hund selv da, akkurat som med barn, selv om jeg generelt likte barn i utgangspunktet også. 😛

Anonymkode: 8766c...f48

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Inspirert av en tråd

Er det virkelig så gale om man ikke liker hund? Jeg ville aldri ønsket noen hund noe vondt men liker dem ikke. føler folk tror jeg er gal og mangler skruer i hodet fordi jeg ikke liker/elsker hund. Jeg respekterer folk som elsker hunder men plis respekter at jeg ikke elsker/liker dem. Hater når folk prøver å presse bikkja si på meg, Og spesielt når den skal hilse hoppe på meg.. liten eller stor hund HATER jeg når de hopper på meg, skitne labber som skittner til kjolen/buksa mi.. eller skal sitte seg i fanget mitt når jeg besøker noen med hund. Hater slikkingen og, og den fæle hunde ånden, stinker!

Jeg pleier ikke ofte å besøke folk med hund fordi jeg synes er ekkelt 

1. huset stinker hund!

2. sofaen ser ikke ut og ser helt elendig ut og stinker hund den også..

3. Da jeg var på besøk forsynte jeg meg ikke fra snacks på bordet, da bikkja var oppi sofaen og eier ikke vasket hender og bare tok opp i skålen etter å klappet og bli slikket av bikkja.. æsj..

4. Spør sjeldent folk med hunder om å gå ut en tur, da de skal alltid ta med seg bikkja.. utrolig vanskelig å lage en samtale når de skal dulle osv og at bikkja skal snuse her og der. Eller spør dem om de vil komme til meg for da er det «selvfølge» At hunden skal verme med, jeg sier at hunden ikke får komme da velger de selv.

prøver mitt beste da jeg har skrive vansker.

Men hva er deres erfaring?

hvorfor  liker dere ikke hunder?

1. Jeg vasker huset mitt før jeg inviterer folk inn.

2. Sofaen vår er kjempefin og hundene får ikke være i den. Dessuten blir den vasket og støvsugd regelmessig.

3. Det er ikke normalt.

4. Såklart bikkja må vere med på tur. Jeg ser ikke problemet? Dog dueller jeg ikke med bikkja når jeg går tur. Den går i sin egen verden og må følge meg. 

Anonymkode: 7c177...307

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg liker ikke hunder da de er utrolig selvsentrerte og oppmerksomhetssyke. Jeg er ikke slik at jeg er vennlig når jeg møter de, jeg synes bare de er langt unna så fantastiske som folk hevder.

Anonymkode: d6ed7...84f

Helt enig, tror det er noe med folk som søker trøst etter hundene sine isteden for mennesker.. greit å være hundeeier men disse nøttskall av hunde eiere som behandler dyra som barn..

Alt skal handle om hundene.. hund bryr seg bare om mat og om jeg stjeler noen sin hund så vil den elske meg pga jeg gir den mat.. ikke at jeg ville gjort det fordi jeg liker ikke hunder.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke noe problem med å respektere at noen ikke liker hunder. Jeg er litt sånn selv, og vi har hund. 😛 Dvs jeg liker ikke de fleste hunder i utgangspunktet, men jeg liker som regel de jeg blir kjent med. Og vår egen hund er jeg veldig glad i. Men jeg er fullt klar over og har null problemer med at ikke alle liker ham, det er helt lov.

Jeg tar ham ikke med til andre, og jeg holder ham unna de som ikke aktivt viser interesse, og tar ellers de hensyn jeg ønsker at andre skal ta overfor meg med fremmede hunder. Men jeg har begynt å like andre hunder litt bedre etter at vi fikk hund selv da, akkurat som med barn, selv om jeg generelt likte barn i utgangspunktet også. 😛

Anonymkode: 8766c...f48

Ialfall normal hunde eier :) i forhold til de som blir fornærmet for at besøket ikke vil kose/dulle med hunden.

ja alle besøk forstår at hunden bor der også men vi er jo der får å besøke «menneske» vennene våres ikke hundene deres. Jeg er interresert i vennene mine og snakke om hvordan det går med dem, ikke hva «fido» gjorde men den ballen eller at «fido» snublet på ballen, jeg snakker ikke om mine hamstere feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...