AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Han er 5 mnd nå, aldri fått noen reaksjoner, betyr det at han tåler det og kan fortsette å bruke de? Anonymkode: 0bc3d...ed5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Det betyr at han har tålt det til nå. Det betyr ikke at han ikke kommer til å reagere senere. Og hvorfor bruke noe som ikke er anbefalt..? Våre har heller ikke fått utslett eller reaksjoner de gangene vi har måttet bruke det, men ser ingen grunn til å bruke det når det finnes et bedre alternativ. Anonymkode: 66ddb...e92 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 "Faren" ved våtservietter er vel ikke først og fremst at barnet kan få en allergisk reaksjon, men at hyppig bruk kan gi sårhet og rødhet. Du kan fint bruke våtservietter av og til, men du bør absolutt ikke bruke dette fast. Tørre engangskluter som man fukter selv er det beste. Anonymkode: 3a1c1...cd3 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 Du skal uansett ikke smøre barnets hud med unødvendige kjemikalier og tilsetningsstoffer. I hvertfall ikke nedentil. Det er jo bare latskap. Kun vann holder. Lite tips, vask deg selv godt nedentil med en sånn serviett og kjenn hvordan det føles etterpå. Det er virkelig ubehagelig! Anonymkode: fd54f...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Dere som bruker våtservietter hele tiden, har dere prøvd å vaske dere selv i ansiktet eller på hendene med de? De etterlater et ekkelt lag med gud veit hva. Ikke noe jeg ville hatt i underlivet på baby med mindre det var krise. Lag heller våtservietter selv. Anonymkode: c06ea...de9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Han er 5 mnd nå, aldri fått noen reaksjoner, betyr det at han tåler det og kan fortsette å bruke de? Anonymkode: 0bc3d...ed5 Aner ikke hva jeg skulle gjort uten våtservietter😅 Brukt på begge mine fra de ble født og ingen reaksjoner her. Bruker gjerne litt babyolje i tillegg og veksler med tørrservietter i vannbad ved mye skitt. Men våtserviettene kommet for å bli her i huset. Vasker barna rundt munnen, søl på bordet, gulvet, klærne osv osv. Lista er uendelig😆 Anonymkode: 23a30...17d 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aner ikke hva jeg skulle gjort uten våtservietter😅 Brukt på begge mine fra de ble født og ingen reaksjoner her. Bruker gjerne litt babyolje i tillegg og veksler med tørrservietter i vannbad ved mye skitt. Men våtserviettene kommet for å bli her i huset. Vasker barna rundt munnen, søl på bordet, gulvet, klærne osv osv. Lista er uendelig😆 Anonymkode: 23a30...17d Men hvorfor? Det er miljøsvineri, i tillegg til at det ikke er bra for ungene. Hva er det som er så vanskelig med å bare bruke en helt vanlig klut til å tørke rundt munnen, bordet, gulvet, klærene, osv? En myk gasklut er mye bedre til dette formålet, og har mye mye bedre oppsugingsevne. Og om du synes klut er ekkelt til bleieskift, hva er det som er så vanskelig med å bare ta en tørrserviett, dyppe i litt vann som du har stående i en bolle ved stellebordet (eller bare fukter i vasken om du har den i nærheten), og vaske? Anonymkode: 66ddb...e92 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #8 Skrevet 18. august 2022 Bruker våtservietter på tur, i bilen, senga om natta (hvis det er avføring, som er sjeldent) og lignende. Hjemme, på besøk til kjente og på offentlige stellerom brukes våte engangskluter ☺️ Vasker godt med vann etter å ha vært borte og brukt våtservietter, og smører med en god krem hele stumpen etterpå 🙈 Anonymkode: d5a36...a54
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du skal uansett ikke smøre barnets hud med unødvendige kjemikalier og tilsetningsstoffer. I hvertfall ikke nedentil. Det er jo bare latskap. Kun vann holder. Lite tips, vask deg selv godt nedentil med en sånn serviett og kjenn hvordan det føles etterpå. Det er virkelig ubehagelig! Anonymkode: fd54f...fe6 Har prøvd de på meg selv, synes ikke de fra lille to legger igjen noe belegg. Merker de ikke. Anonymkode: 0bc3d...ed5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #10 Skrevet 18. august 2022 Jeg har brukt det på begge mine barn som er atopikere, og aldri har noen av de hatt rød rumpe. Skjønner ikke helt hvorfor så mange her misliker våtservietter. De tørre klutene fra apoteket som roses opp i skyen her inne er derimot noe av det verste og minst hudvennlig jeg har forsøkt. Men smak og behag. Anonymkode: 8f894...53f 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #11 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du skal uansett ikke smøre barnets hud med unødvendige kjemikalier og tilsetningsstoffer. I hvertfall ikke nedentil. Det er jo bare latskap. Kun vann holder. Lite tips, vask deg selv godt nedentil med en sånn serviett og kjenn hvordan det føles etterpå. Det er virkelig ubehagelig! Anonymkode: fd54f...fe6 Har aldri merket noe til at det er ubehagelig. Hvilke våtservietter er det du har brukt i underlivet da? Anonymkode: 8f894...53f 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #12 Skrevet 18. august 2022 Jeg bruker alltid våtservietter ved bæsjebleier. Null utslett Dvs. da han var nyfødt og bæsjet flere ganger om dagen brukte vi tørre kluter som var fuktet med vann, men nå er det kun en bæsjebleie om dagen og da er det kjekt å vaske over med våtserviett synes jeg. Bader jo guttungen bare to dager i uka, så føler det lukter tiss og bæsj hvis vi kun bruker kluter med vann de andre dagene Anonymkode: 8ed0d...e9f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #13 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har prøvd de på meg selv, synes ikke de fra lille to legger igjen noe belegg. Merker de ikke. Anonymkode: 0bc3d...ed5 Lille Go* Anonymkode: 0bc3d...ed5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #14 Skrevet 18. august 2022 Jeg har brukt våtservietter på de to siste mine. Men jeg skyller dem alltid i springen først. Noen barn tåler ikke våtservietter i det hele tatt, andre tåler det fint. Uansett er det jo unødvendig å bruke våtservietter i underlivet på babyen hele tida, når det finnes gode alternativer. Nesten som å blåse damprøyk fra sånn damperøyk-opplegg bare fordi det ikke er bevist at det er skadelig, og det er mer hendig å slippe å gå ut. Anonymkode: 2eba9...436
BobbySocks Skrevet 18. august 2022 #15 Skrevet 18. august 2022 Vi har brukt våtservietter på alle våre. De kjipe tørre klutene ga utslett med en gang, de er jo sandpapir i forhold. Har brukt våtservietter på meg selv og, både her og der, og merker ikke noe ekkelt med det. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #16 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Han er 5 mnd nå, aldri fått noen reaksjoner, betyr det at han tåler det og kan fortsette å bruke de? Anonymkode: 0bc3d...ed5 Jeg bruker våtservietter til å gnu bort maling etter jeg har malt og sølt litt. Ville aldri brukt våtservietter på barn. Anonymkode: 9d66e...143
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #17 Skrevet 18. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg bruker våtservietter til å gnu bort maling etter jeg har malt og sølt litt. Ville aldri brukt våtservietter på barn. Anonymkode: 9d66e...143 Det tar sprittusj, om noen har tegna på veggen også 👍🙈. Anonymkode: 89681...949
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #18 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tar sprittusj, om noen har tegna på veggen også 👍🙈. Anonymkode: 89681...949 Det kan olivenolje gjøre og. Anonymkode: 8f894...53f 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #19 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har brukt våtservietter på de to siste mine. Men jeg skyller dem alltid i springen først. Noen barn tåler ikke våtservietter i det hele tatt, andre tåler det fint. Uansett er det jo unødvendig å bruke våtservietter i underlivet på babyen hele tida, når det finnes gode alternativer. Nesten som å blåse damprøyk fra sånn damperøyk-opplegg bare fordi det ikke er bevist at det er skadelig, og det er mer hendig å slippe å gå ut. Anonymkode: 2eba9...436 Hvorfor bruker du våtservietter når du likevel skyller de i springen? Høres helt merkelig og unødvendig ut... Anonymkode: bfb33...461 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #20 Skrevet 18. august 2022 Vi brukte våtservietter ved bæsjebleier på den yngste, fordi hun lett ble sår og ble mist sår av det. Jeg har vært opptatt av å bruke det minst mulig fordi det ikke er særlig miljøvennlig. Men ingen av barna har reagert. I barnehagen vår bruker de våtservietter i utgangspunktet, men vet at en del har sagt nei til det. Anonymkode: c5e21...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå