Gå til innhold

Hvorfor kurtisere og flørte når jeg allerede har deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte han om hvorfor han er så direkte og så lite... ja, flørtende. Han har ingen problemer med å fortelle ekle ting om egen kropp, legger ikke skjul på stort, ingen mystikk der. Spør ofte om sex direkte, ikke noe kurtise og forførelse her i gården. 

Han var litt sånn, næsj...🤷 Har jo fått deg, hvorfor skal jeg det da?

Jeg vet ikke helt, føler liksom ikke den store spenningen og tenningen når det blir sånn her. Jeg sier stort sett ja, burde jeg slutte med det? Gjøre det litt mer å jobbe for? 

Anonymkode: 1093a...00b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor skal han kurtisere deg når du allerede har blitt kurtisert? Dette er jo greia med å være i et langvarig forhold. Da har man gitt avkall på flørting, romanse, spenning, nyskjerrighet og mystikk. Til fordel for trygghet, samboerskap, felles økonomi, medlåntaker og potensiell medforelder. 

Hvorfor skal man kunstig gjøre ting til noe å jobbe for? Bare for at kvinnen skal få en illusjon om denne mystikken hun egentlig liker med å ikke være i et forhold. Det er heller ikke noe gøy å "kurtisere" dama. Det er gøy å kurtisere nye damer - når det er spennende og ferskt og man ikke vet hva utfallet og hva som skjuler seg bak neste dør. 

Anonymkode: 02c3c...bd4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er gøy å kurtisere nye damer - når det er spennende og ferskt og man ikke vet hva utfallet og hva som skjuler seg bak neste dør. 

Ja, det er nettopp her det ligger. Kurtise og flørting i et forhold som har vart i flere år, blir et rent narrespill. Ikke sunt for noen.

Anonymkode: 5f0bb...ee1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er nettopp her det ligger. Kurtise og flørting i et forhold som har vart i flere år, blir et rent narrespill. Ikke sunt for noen.

Når jeg leser HI, så tenker jeg det er en mellomting her. Å oppføre seg som en gentleman, og ikke drive med direkte avtennende snakk og oppførsel, må være et minimum. Og det finnes menn(esker) som greier å bevare hverdagsromantikk over flere tiår. Da enten med motivasjonen om at man liker det, eller at det er det som faktisk virker for å beholde god stemning, eller et sexliv. 

Anonymkode: 2504b...8fa

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Når jeg leser HI, så tenker jeg det er en mellomting her. Å oppføre seg som en gentleman, og ikke drive med direkte avtennende snakk og oppførsel, må være et minimum. Og det finnes menn(esker) som greier å bevare hverdagsromantikk over flere tiår. Da enten med motivasjonen om at man liker det, eller at det er det som faktisk virker for å beholde god stemning, eller et sexliv. 

Aaah, hverdagsromantikk❤️ det er nøkkelen som bevitner at jeg respekterer kvinnens ønske, som også gjør at forholdet blir mere spennende.. jeg tror når gnisten av romantikken og flørtingen tar slutt, forsvinner mye av forelskelsen. Da glir den bare over til kjærlighet og at jeg er "glad i deg" istedet for at "jeg elsker deg"..

Men hun må jo også like romantikk like mye som meg da, ellers passer ikke nøkkelen min. Det må jo være bedre å føle seg elsket, enn å være flau av å bruke eller unngå flørting?

"Hvorfor sier du aldri at du elsker meg lengre Anton?" sa fruen.. Slutt å mas kjærring!  "Jeg sa jo det i brullupet vårt for 20 år siden, så jeg skal gi deg beskjed om det endre seg" 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo greia med å være i et langvarig forhold. Da har man gitt avkall på flørting, romanse, spenning, nyskjerrighet og mystikk.

Tenker «du» har gitt avkall på noe viktig i livet. Nemlig å bygge et romantisk langvarig forhold med flørting, spenning, nysgjerrighet og mystikk.😉

Og så til ts. Synes ikke han skal ta deg som en selvfølge. Det taper begge parter på! Utfordre han på det!

Endret av Drigo
Skrevet

Men hvorfor skal han kurtisere deg når du allerede har blitt kurtisert? Dette er jo greia med å være i et langvarig forhold. Da har man gitt avkall på flørting, romanse, spenning, nyskjerrighet og mystikk. Til fordel for trygghet, samboerskap, felles økonomi, medlåntaker og potensiell medforelder. 

Hvorfor skal man kunstig gjøre ting til noe å jobbe for? Bare for at kvinnen skal få en illusjon om denne mystikken hun egentlig liker med å ikke være i et forhold. Det er heller ikke noe gøy å "kurtisere" dama. Det er gøy å kurtisere nye damer - når det er spennende og ferskt og man ikke vet hva utfallet og hva som skjuler seg bak neste dør. 

Ja nei, jeg vet ikke jeg. Er bare å gi opp da sikkert? Slutte å pynte meg for han eller ha håret slik han liker det. Droppe å gi han komplimenter eller flørte. Hva er vitsen liksom. Holde sammen til barnet er ute av bleiene og så ut og jakte ny mann?

Faen altså. Jeg orker ikke et langt samliv hvor det er sånn her "se, pikken min er ute og den er hard, har du lyst på? Neivel, da snur jeg ryggen til og sovner". Æsj.

• Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Det første er et godt poeng, som jeg er helt enig i. Hverdagsromantikk not so much. Det blir et forsøk på å skape illusjon som begge parter egentlig gjennomskuer.

• Liker 1
Skrevet
Drigo skrev (35 minutter siden):

Tenker «du» har gitt avkall på noe viktig i livet. Nemlig å bygge et romantisk langvarig forhold med flørting, spenning, nysgjerrighet og mystikk.😉

Og så til ts. Synes ikke han skal ta deg som en selvfølge. Det taper begge parter på! Utfordre han på det!

Uff, ble skikkelig demotivert her. Stusselige greier :(

Skrevet

Du kan svare han: for å holde på meg (slik at jeg ikke forlater deg)

Anonymkode: 7db80...721

• Nyttig 4
Skrevet
1 hour ago, Drigo said:

Det er stadig til forundring at enkelte her tenker at det er noe poeng i å bruke store deler av livet sitt på å overbevise seg selv om at man har et langvarig romantisk forhold med flørting, spenning, nyskjerrighet og mystikk. Det at man ikke har så mange andre valg og kjøper inn på sin egen illusjon gjør det ikke noe mer reellt. Men whatever floats your boat.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er stadig til forundring at enkelte her tenker at det er noe poeng i å bruke store deler av livet sitt på å overbevise seg selv om at man har et langvarig romantisk forhold med flørting, spenning, nyskjerrighet og mystikk. Det at man ikke har så mange andre valg og kjøper inn på sin egen illusjon gjør det ikke noe mer reellt. Men whatever floats your boat.

Hvem pissa i melka di i dag? 

Går da fint an å ha flørting og nysgjerrighet i mange år. Ikke så intenst og så spennende som i begynnelsen selvsagt, men du maler det jo som om forhold skal være begredeligheten selv og alle i forhold skal sitte som gråstein i sofaen, pelle seg i nesa og si "Hei Åse-Gunda, skavvi pule ellæ?" mens man tar ned smekken  "Jadda Glenn-Frankert, ska bærre drit først, bærre sitt me'n ute så kjæm æ å sætt mæ på'n"

Anonymkode: edbdb...870

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem pissa i melka di i dag? 

Går da fint an å ha flørting og nysgjerrighet i mange år. Ikke så intenst og så spennende som i begynnelsen selvsagt, men du maler det jo som om forhold skal være begredeligheten selv og alle i forhold skal sitte som gråstein i sofaen, pelle seg i nesa og si "Hei Åse-Gunda, skavvi pule ellæ?" mens man tar ned smekken  "Jadda Glenn-Frankert, ska bærre drit først, bærre sitt me'n ute så kjæm æ å sætt mæ på'n"

Legendarisk😂

Anonymkode: 6c28a...6de

• Liker 3
Skrevet

"Æ gidd itj å tørk mæ førræsten, du har no sett dritt før du, ittnå mystikk igjæn hær, de læst æ på KG"

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hverdagsromantikk not so much. Det blir et forsøk på å skape illusjon som begge parter egentlig gjennomskuer.

Du om det. Kanskje hele livet er en illusjon. Vi skaper den virkeligheten vi vil leve i. Hvis to stykker faker romantikk, i 30 år, så kanskje det er det rette?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Uff. Så løsningen er å aldri være sammen med noen lenger enn et par år? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du om det. Kanskje hele livet er en illusjon. Vi skaper den virkeligheten vi vil leve i. Hvis to stykker faker romantikk, i 30 år, så kanskje det er det rette?

Nei, jeg er realist, ikke en som tror på livsløgner. Det beste livet får vi når vi innretter oss etter realitetene, og gjør det beste ut av det. Å ta tilflukt i fantasier, som en Don Quijote, er oppskriften på et tragisk liv.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Å ta tilflukt i fantasier, som en Don Quijote, er oppskriften på et tragisk liv.

Si ikke det. Det kan jo være selve drømmetilværelsen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei, jeg er realist, ikke en som tror på livsløgner. Det beste livet får vi når vi innretter oss etter realitetene, og gjør det beste ut av det. Å ta tilflukt i fantasier, som en Don Quijote, er oppskriften på et tragisk liv.

Kanskje ta nesa ut av bøkene og begynne å leve et realistisk liv?

Anonymkode: 230b0...09f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje ta nesa ut av bøkene og begynne å leve et realistisk liv?

Anonymkode: 230b0...09f

Innsikt og refleksjon er nødvendig for å bevare realisme og bakkekontakt. Du ville sikkert også hatt glede og nytte av å lese en bok.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...