Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min på 5 mnd sover 12 timer om natten, jeg ammer og barnet spiser i søvne. 

Problemet er at bleien blir full av tiss, skal jeg vekke babyen for å skifte, baby blir viken når jeg tar den ut av sengen og inn på badet i lys osv. 

Hvordan løser dere andre det når baby sover så mange timer i strekk? 

Anonymkode: 0f087...30c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare bytter tissebleie i senga

Anonymkode: 85434...a46

• Liker 9
Skrevet

Her bytter jeg tissebleie når barnet viser tegn til å ville amme første gangen etter at jeg har lagt meg. Skifter i senga. Han blir irritert (forståelig), men roer seg med amming etterpå og sovner som vanlig.

Anonymkode: 2aa32...3d1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Enten skift i sengen bare, eller bare ha et lite lys å badet (vi slo på en liten lommelykt som lyste inn i veggen, så vi fikk refleksjonen av dette lyset bare) om du er redd tissing i sengen (noen er eksperter på å tisse i det bleien er av). 

Har aldri vekket en baby for å skifte tissebleie, har kun skiftet om det er snakk om bæsj. 

Anonymkode: 5d2ee...92f

• Liker 2
Skrevet

Barnet vårt sover også 12 timer på natt, vi ammer ikke om natten så jeg skifter bare bleie hvis den er veldig tung eller virker som den burde byttes. Sjekker da bleien når jeg selv legger meg i 23 tiden, og eventuelt hvis jeg våkner tidligere på morningen 

Anonymkode: f6521...ac7

• Liker 2
Skrevet

Skifter bleie i senga. Må skifte tissebleier også hvis ikke er det lekkasje neste ammerunde 😅 og ja, har prøvd alle bleiemerker og justert bleien! Ammer på en pupp, skifter bleie, og ammer på andre puppen ☺️ Da er han trett nok til å bare legge han i senga hans.

Anonymkode: ef981...881

• Liker 4
Skrevet

Bytter kun tissebleier på natt hvis a) han er våken uansett eller b) han har tisset gjennom og er våt i nattklærne. 

Har aldri stått opp om natta for å bytte, har et par bleier i nattbordskuffa og ekstra nattis, og bytter i senga :) 

Anonymkode: 1a97c...dd0

• Liker 4
Skrevet

Jeg byttet kun bleier om natten når det var bæsjebleier. I tilfeller hvor baby er urolig og sliter med å sove midt på natten har jeg selvfølgelig tatt og byttet til en tørr bleie, og da har jeg gjort det i senga. Hadde alltid håndkle, bleier og våtservietter eller stellekluter og vann i nærheten av senga. 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Her bytter jeg tissebleie når barnet viser tegn til å ville amme første gangen etter at jeg har lagt meg. Skifter i senga. Han blir irritert (forståelig), men roer seg med amming etterpå og sovner som vanlig.

Akkurat det gjør jeg også 😊 funker utmerket. 

Anonymkode: 382d1...469

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Problemet er at bleien blir full av tiss, skal jeg vekke babyen for å skifte, baby blir viken når jeg tar den ut av sengen og inn på badet i lys osv. 

Bare bytt i senga. Bedre det enn lekasje. Vi bytter hver natt. 

• Liker 2
Skrevet

Bytter i senga. Av med gammel bleie, på med ny. Vask er ikke nødvendig på natten når det bare er tiss, så trenger ikke å ta med babyen på badet eller noe. 

Anonymkode: 3ccf6...653

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei det pleier man ikke å gjøre. Når barnet blir større kommer bleien til å være så tung på morgenen at den henger nedpå knærne. Men man vekker ikke et sovende barn for å bytte tissebleie.

Anonymkode: c2163...c33

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei det pleier man ikke å gjøre. Når barnet blir større kommer bleien til å være så tung på morgenen at den henger nedpå knærne. Men man vekker ikke et sovende barn for å bytte tissebleie.

Nei vel. Mye bedre at han tisser seg ut og ligger med våt pysj og nattpose 2 av 3 netter da.

Det blir bedre når vi roer ned nattammingen,  men sånn som det er nå så bytter jeg prevantivt hver kveld.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så du mene jeg bare skal la baby ligge å sove videre i våt pysj og laken?

Skrevet

Bytter oftest etter én pupp. Da får jeg både byttet bleien, og vekket han såpass at han vil ha pupp nummer to, så unngår jeg spreng. Har sammenleggbart stellebord på soverommet. Ellers bruker jeg vanntett stellebordlaken i sengen som jeg legger under han (fås hos Sparkjøp). Ellers er det veldig greit å ha dus nattlampe på både bad og soverom. 

Anonymkode: 79bbd...18c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig bytter man bleien om det er behov for det 

Anonymkode: 3ccf6...653

• Liker 1
Skrevet

Hvis han tisser, så skifter jeg med en gang. 

Anonymkode: 52d7e...089

Skrevet

Jeg ammer ikke, men gir mme en gang per natt. Da skifter jeg bleien i sengen etter mating, dersom bleien kjennes full ut hvilket den som oftest gjør midt på natten. Bruker kun pyjamaser med toveis glidelås slik at bleieskiftet går raskest og enklest mulig, uten å gjøre babyen mer våken enn nødvendig.

Anonymkode: bc425...df6

Skrevet

Vi har gått opp en bleiestørrelse på natt fordi han tisser ut alt om vi ikke bytter, men han klikker og skriker i en time om vi bytter 

Anonymkode: 41616...8ef

Skrevet

Skifter ikke bleie selv om han sover 12 timer, bruker gode nattbleier og en str. opp, men vi ammer kun en gang ila de 12 timene da😅

Anonymkode: ec821...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...