AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Men det kan ikke jeg, jeg må lage middag, og annet husarbeid. Samt ta meg av barna. Er det rettferdig? Når skal jeg få slappet av? Anonymkode: 748f8...b67 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Og hva jobber samboeren din med - det er ganske vesentlig detalj for i hele tatt kunne ha en mening. Anonymkode: f19b0...1cb 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hva jobber samboeren din med - det er ganske vesentlig detalj for i hele tatt kunne ha en mening. Anonymkode: f19b0...1cb Han jobber, som produksjons medarbeider, jeg jobber på sykehjem. Anonymkode: 748f8...b67 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 Hahahaha, du er bra dumsnill som lar ham få lov. Han får legge seg tidligere på kveldene gitt. At du finner deg i det.... Anonymkode: 1d17a...b44 13 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #5 Skrevet 17. august 2022 Hvor lange dager har dere? Anonymkode: 25eda...c0b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #6 Skrevet 17. august 2022 Når står han opp? Når drar han på jobb? Hva slags jobb har han? Er han i god form? Deprimert? Middelaldrende? Alt dette betyr noe for hvorfor han legger seg til å sove. Ta tak i dette, så kan du ta tak i fordeling av ansvaret. Og om han ikke vil det, så må du velge, bli eller gå. Anonymkode: 1b61f...9f7 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #7 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lange dager har dere? Anonymkode: 25eda...c0b I forhold til hverandre, altså Anonymkode: 25eda...c0b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lange dager har dere? Anonymkode: 25eda...c0b Normal arbeidstid. Anonymkode: 748f8...b67
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #9 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når står han opp? Når drar han på jobb? Hva slags jobb har han? Er han i god form? Deprimert? Middelaldrende? Alt dette betyr noe for hvorfor han legger seg til å sove. Ta tak i dette, så kan du ta tak i fordeling av ansvaret. Og om han ikke vil det, så må du velge, bli eller gå. Anonymkode: 1b61f...9f7 Står opp halv 7, er på jobb 7. Legger seg rundt 22, på kvelden. Han er 40. Anonymkode: 748f8...b67
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #10 Skrevet 17. august 2022 Jeg drar på jobb klokken 6. Anonymkode: 748f8...b67
JegMotStrømmen Skrevet 17. august 2022 #11 Skrevet 17. august 2022 (endret) Burde tatt en tur til lege, bare for å utelukke søvnapne eller andre sykdommer. Hva som er rettferdig og ikke avhenger av mye. Kvalitet på nattesøvn, hvor god form man er i, søvnbehov, kroppens energibehov m.m. Men klart at begge parter skal få sin tid til å slappe av. Omså du lager middag hver dag, fordi han må ha en powernap etter jobb, så kan jo han ta seg av gulvvask og sånt senere på kvelden mens du slapper av. Endret 17. august 2022 av JegMotStrømmen 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 Mannen legger seg gjerne ned på og tar en lur etter middag. Men da er det stortsett han som har laget middag og vi rydder etter maten sammen. Skal ungene mye rundt omkring så er det ikke tid til det! Må legge til at jeg sitter gjerne å slapper av samtidig! Anonymkode: 19821...e10 2
hjärterdam Skrevet 17. august 2022 #13 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men det kan ikke jeg, jeg må lage middag, og annet husarbeid. Samt ta meg av barna. Er det rettferdig? Når skal jeg få slappet av? Anonymkode: 748f8...b67 Du får slappet av den dagen du sier dette til han og ikke til oss. Sorry om det var krasst, men det er jo sant. Jobber begge likt, eller jobber dere turnus? Ta en halvtime en gang i uka hvor dere blir enige om en ukesplan og ukesmeny, hvem gjør disse tingene og fordel på dager: - Ansvar for middag (den andre aktiviserer ungene imens) - Rydde etter mat - Ukeshandel - Treninger for ungene - Egentid (Hver forelder bør ha satt av et par timer i uka frem til det blir en rutine) - Klesvask inkl bretting og å legge tilbake i skap - Evt anrdre punkter som er viktige for dere. 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #14 Skrevet 17. august 2022 Kan du prøve å inngå et kompromiss, at han tar en hvil etter at middagen er inntatt i stede? Min mann har et stort behov for en hvil når han kommer hjem. Han er på mange måter fanget i en jobb han hater og jeg har oppriktig vondt av at han må dra dit hver dag. Jeg har også slitsomme arbeidsdager, men jeg trives og får energi og mestringsfølelse av å være på jobb. Vesentlig forskjell og ja, da synes jeg faktisk han må få ta seg de 30 min for å hente seg inn, «restarte» litt og i det minste få litt mer glede av fritiden hjemme sammen med oss på kveldstid. Anonymkode: 9edf3...00c 4 1
Raven.Writingdesk Skrevet 17. august 2022 #15 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men det kan ikke jeg, jeg må lage middag, og annet husarbeid. Samt ta meg av barna. Er det rettferdig? Når skal jeg få slappet av? Anonymkode: 748f8...b67 Problemet er ikke at han tar den duppen men at han bidrar for lite. Har også en partner som ofte dupper av, men det er etter han har laget middag, kjøpt inn, satt på ei maskin med klær, og før han skal ut å kjøre unger til x og y aktiviteter. Få han til å lage middag og sette på ei maskin med klær, så kan han ta den lille duppen etter dere har spist og mens maskina vasker ferdig. Så kan han stå opp og henge opp klær, kjøre unger osv. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #16 Skrevet 17. august 2022 Kan forstå at du må lage middag innen en viss tid. Men hvorfor ryder du? Det kan han gjøre når han våkner. Selvsagt gjør han ingenting så lenge alt rundt han magisk blir rydet opp mens han sover eller gjør andre ting Anonymkode: b1f1c...767 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #17 Skrevet 17. august 2022 Bare legg deg du og ett sted ingen finner deg ett par dager på rad så kan han se hva som skjer.... Anonymkode: 59b2c...ca5 2 1
Hippogriff Skrevet 17. august 2022 #18 Skrevet 17. august 2022 Kan duppen skje etter middag i stedet? Hvis ikke, kan hele familien ta en stille stund sammen en halvtime når man kommer hjem? Da er foreldre på sofaen og barna foran en skjerm i en halvtime, før man setter i gang med middag, lekser osv? Alle må få ta en stille stund ved behov. Poenget er vel at det må skje på en måte der man likefullt får oppfylt forpliktelsene sine. 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #19 Skrevet 17. august 2022 Naturlig å være sliten etter jobb, noen mye mer enn andre. Sånn er det bare. Slutt med tullet at folk er syke fordi de er slitne etter jobben, det handler mer om at vi er tvunget til å jobbe. Les: https://bokelskere.no/bok/frakoblet-de-egentlige-aarsakene-til-depresjon-og-de-overraskende-loesningene/588350/ Anonymkode: 5804d...5a4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #20 Skrevet 17. august 2022 hjärterdam skrev (1 time siden): Du får slappet av den dagen du sier dette til han og ikke til oss. Sorry om det var krasst, men det er jo sant. Jobber begge likt, eller jobber dere turnus? Ta en halvtime en gang i uka hvor dere blir enige om en ukesplan og ukesmeny, hvem gjør disse tingene og fordel på dager: - Ansvar for middag (den andre aktiviserer ungene imens) - Rydde etter mat - Ukeshandel - Treninger for ungene - Egentid (Hver forelder bør ha satt av et par timer i uka frem til det blir en rutine) - Klesvask inkl bretting og å legge tilbake i skap - Evt anrdre punkter som er viktige for dere. Jeg jobber turnus. Han jobber kun dagtid. Anonymkode: 748f8...b67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå