AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Er det noen her som har erfaring med VTA? Hvordan har det fungert for deg? Andre ting du vil fortelle? Anonymkode: 084e3...e19
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Hva er bakgrunnen for at du skal inn i VTA? Anonymkode: c7493...8fe
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er bakgrunnen for at du skal inn i VTA? Anonymkode: c7493...8fe Jeg er psykisk syk og fungerer dårlig i ordinær jobb. Veileder sier at VTA trolig vil være det rette for meg da. Håper det er nok info, hvis ikke får du bare si fra så kan jeg forsøke svare bedre. Anonymkode: 084e3...e19
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 Har ei venninne med kronisk psykisk sykdom som har hatt det i over 20 år, og det fungerer veldig godt for henne. Hun jobber halv dag fire dager i uken på et sted hun også er utdannet til, men uten lønn. Slik gjør hun noe hun mestrer og trives med, men uten presset og stresset som ville gjøre henne syk(ere). Anonymkode: bcc17...4e9 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #5 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er psykisk syk og fungerer dårlig i ordinær jobb. Veileder sier at VTA trolig vil være det rette for meg da. Håper det er nok info, hvis ikke får du bare si fra så kan jeg forsøke svare bedre. Anonymkode: 084e3...e19 Greit nok det. Jeg har jobbet som miljøterapeut der hvor flere av brukerne har fått pålagt VTA for å ha krav på økonomisk stønad. Antar du er i samme situasjon. Sammen med VTA bedriften, NAV, og eventuelt psykolog så tilpasses arbeidshverdagen den enkeltes funksjonsnedsettelse. Det er ikke slik at et svar er det riktige her, det er utallige arbeidsoppgaver som kan utføres i forskjellige VTA bedrifter, personens motivasjon for å arbeide og hva personen og bedriften må ta hensyn til for den enkelte. Du må gå inn i en dialog med de involverte parter, VTA bedriften, lege/psykolog/Nav m.flr. Forsøk på å bevisst sabotere opplegget dere starter opp med er ikke å anbefale. Anonymkode: c7493...8fe
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #6 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har ei venninne med kronisk psykisk sykdom som har hatt det i over 20 år, og det fungerer veldig godt for henne. Hun jobber halv dag fire dager i uken på et sted hun også er utdannet til, men uten lønn. Slik gjør hun noe hun mestrer og trives med, men uten presset og stresset som ville gjøre henne syk(ere). Anonymkode: bcc17...4e9 Så godt å høre. Jeg tror også at det å kunne unngå press og stress vil gjøre en stor forskjell i livet mitt. Anonymkode: 084e3...e19 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #7 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Greit nok det. Jeg har jobbet som miljøterapeut der hvor flere av brukerne har fått pålagt VTA for å ha krav på økonomisk stønad. Antar du er i samme situasjon. Sammen med VTA bedriften, NAV, og eventuelt psykolog så tilpasses arbeidshverdagen den enkeltes funksjonsnedsettelse. Det er ikke slik at et svar er det riktige her, det er utallige arbeidsoppgaver som kan utføres i forskjellige VTA bedrifter, personens motivasjon for å arbeide og hva personen og bedriften må ta hensyn til for den enkelte. Du må gå inn i en dialog med de involverte parter, VTA bedriften, lege/psykolog/Nav m.flr. Forsøk på å bevisst sabotere opplegget dere starter opp med er ikke å anbefale. Anonymkode: c7493...8fe Jeg vet ikke om jeg er pålagt det for å få stønad, men når du sier det er slik så er det nok tilfelle for meg også. Jeg går ikke lengre til psykolog (så har bare fastlegen), har det noe å si? Jeg kommer selvfølgelig ikke til å sabotere, jeg er bare glad jeg får jobbe. Anonymkode: 084e3...e19 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 Jeg har ikke erfaring med det, men har hørt for noen som jobber som veileder i en slik bedrift at det er veldig godt miljø og stor trivsel. Gratulerer med jobb! Anonymkode: 284a0...32a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #9 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg vet ikke om jeg er pålagt det for å få stønad, men når du sier det er slik så er det nok tilfelle for meg også. - Hvis du ikke har fått beskjed om det så trenger det ikke være et krav. Det kan også rett og slett være en del av din habilitering, altså hva de mener er bra for din mentale helse. Studier viser at de som har falt utenfor grunnet sykdom eller psykdom har veldig godt av å være i arbeid. Da er VTA bedrifter et av de tilbudene staten kan tilby. Jeg går ikke lengre til psykolog (så har bare fastlegen), har det noe å si? -- Det har ingen betydning om det er lege eller behandler Jeg kommer selvfølgelig ikke til å sabotere, jeg er bare glad jeg får jobbe. - Høres veldig bra ut. Lykke til Anonymkode: 084e3...e19 Se svar i innlegget ditt. Anonymkode: c7493...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå