Gå til innhold

Baby som våkner midt på natten, hvordan gjør dere det med dupping i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt råd😂 har vært heldig å få en sovebaby som stort sett sover fra 19 til 7/8 hver dag. Han er 13 måneder og har akkurat startet i barnehagen, og der har de faste sovetidspunkt mellom 11 og 12. Nå har han imidlertid begynt med noe nytt, mellom klokken 4 og 5 på natten våkner han og holder det gående i halvannen/2 timer. Så når han endelig legger seg til for å sove igjen i 7 tiden ringer vekkeklokka, og vi må stå opp for å dra på jobb🫠 da starter guttungen dagen med å være trøtt, og til duppen klokken 11 er han jo mildt sagt overtrøtt… 

Dere som har barnehagebarn som har lengre våkenperioder på natten, hvordan ville dere løst dette? Han kan jo ikke være våken fra 5 om natten til 11 på dagen når han bare er 13 mnd.😅

Anonymkode: 130a0...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell barnehagen hvordan natten hans har vært. De bør kunne legge han for hvil litt før de andre dersom han har behov for det.

Anonymkode: e86bc...23b

• Nyttig 2
Skrevet

Trykket send litt for tidlig. Vi hadde en slik periode og da fikk vi lov av barnehagen å levere han sovende i vogn. Han var litt eldre da og hadde ikke nettopp begynt i barnehagen så det kan være det blir et sjokk for han om han plutselig våkner i barnehagen så det er mulig det ikke er et godt tips for dere. Men snakk med barnehagen og hør hva de tenker om saken. Kanskje de har noen noe tips.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Trykket send litt for tidlig. Vi hadde en slik periode og da fikk vi lov av barnehagen å levere han sovende i vogn. Han var litt eldre da og hadde ikke nettopp begynt i barnehagen så det kan være det blir et sjokk for han om han plutselig våkner i barnehagen så det er mulig det ikke er et godt tips for dere. Men snakk med barnehagen og hør hva de tenker om saken. Kanskje de har noen noe tips.

Dette var et veldig godt tips! :) Da kan vi jo bare gå de ti minuttene det tar å komme seg til barnehagen, så sovner han nok fort😅 skal høre hva de tenker om det. Forhåpentligvis er det jo bare en liten fase, mye nytt med barnehagestart, flytting til nytt hus og ettårsjeksler på en gang😅 

Anonymkode: 130a0...1db

• Liker 1
Skrevet

I vår barnehage så tilpasser de det. Noen av de yngste trenger faktisk to dupper og da ordner de det. Så han ville de lagt tidligere.

Anonymkode: 21ddf...379

Skrevet

Leverer min sønn klokken 9 og da står det en ansatt og bysser på en baby i vogn. Så vil tro en av de minste har lur allerede klokken 9. Snakk med barnehagen, så tilpasser de. Rådet om å levere en sovende unge synes jeg er horribelt, og noe du absolutt ikke burde høre på. 

Anonymkode: 78c01...c7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Leverer min sønn klokken 9 og da står det en ansatt og bysser på en baby i vogn. Så vil tro en av de minste har lur allerede klokken 9. Snakk med barnehagen, så tilpasser de. Rådet om å levere en sovende unge synes jeg er horribelt, og noe du absolutt ikke burde høre på. 

Anonymkode: 78c01...c7

Det er jo ikke horribelt om barnet er trygg på de voksne og syns det er ok å våkne der. Noe annet om levering er vanskelig

• Liker 1
Skrevet
Anonym6789 skrev (11 minutter siden):

Det er jo ikke horribelt om barnet er trygg på de voksne og syns det er ok å våkne der. Noe annet om levering er vanskelig

Jo, det er ganske horribelt. 

Skrevet

Vi har tilvenning nå. Fikk høre at hvis barnet har sovet lite pleier de å legge det for en halvtimes dupp klokken 09.00 (etter frokost). Da står vognen utenfor vinduet.

Anonymkode: 90c26...bc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, det er ganske horribelt. 

Fordi at? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skrev at det kanskje ikke var noe for den siden barnet nylig hadde startet i barnehagen, men det var på ingen måte horribelt gjort av oss å levere barnet vårt som var trygg på de ansatte og hadde blitt forklart på forhånd at de kom til å våkne i barnehagen. Makan til hysteri 😂 Nei, slike kommentarer preller heldigvis av meg da jeg er trygg i min rolle som en meget god mor for mine barn 😊

• Nyttig 2
Skrevet

Det var flere slike barn på avdelingen til min yngste når de startet i august i fjor.

Der var det flere som ble lagt for første blund når vi leverte i åttetiden.

Anonymkode: 723a0...394

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...