Gå til innhold

En times reisevei til jobb. Hadde du giddet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømme jobben min ligger en time reisevei unna, hadde du orket å reise en time hver vei, om det var drømme jobben? 

Anonymkode: 896d1...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Om jeg var enslig og barnløs, så kanskje. Jeg brukte 45 min til jobben med buss i min forrige jobb. 

Men nå, med småbarn i bhg og tidsklemme, aldri i livet. Tvert sluttet jeg i jobben fordi jeg ikke ville bruke så mye dyrebar tid på reising, og fant meg en annen jobb 15 min gange unna. 

Anonymkode: d5b6d...16a

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er dør til dør så er det vel ikke helt unormalt. Bodde og jobbet på motsatt side av Oslo. før, brukte nesten en time hver vei, gikk fint. Var ikke engang drømmejobben, men trivdes godt og var der i 12 år.

Anonymkode: c6e7f...0d9

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er ikke noe problem for meg.

Anonymkode: fa11d...a03

• Liker 4
Skrevet

Det går fort noe sånt om en ikke bor i en mindre by. På bygda er det avstander i storbyene rush og begrensa bilbruk. 

Anonymkode: 3f420...5d8

• Liker 2
Skrevet

Jeg pendlet selv i mange år med enda lengre reisevei. Det var ikke drømmejobben, men jeg kan nesten ikke se hvilken jobb som skulle være verdt det. Det lan være greit for den som pendler (i hvert fall på tog) som kan sove, lese, høre på musikk, etc, men det er ikke ok om man har familie.

Anonymkode: 7e944...88c

Skrevet

Selvfølgelig. For drømmejobben ville jeg reist 2-3 timer hver vei. For en vanlig jobb nei. 

Anonymkode: 1c1c0...c79

• Liker 4
Skrevet

En time er jo ikke veldig langt, jeg bor på landet og har kort reisevei til jobb - bare 40 minutter hver vei! Mange i barnehagen som misunner meg den korte veien. 

Og så kommer det jo litt an på hva slags jobb det er også - er det mulig med flexitid og/eller hjemmekontor innimellom?

Anonymkode: 63a5c...b9b

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Har gjort dette som singel og fri. Det krever at det er drømmejobben og st du har et høyt engasjement for jobben, for plutselig innser du at 10 timer + går til jobb hver dag. Det kan være slitsomt, og mye fritid forsvinner. Tar det en time å kjøre, bør man jo beregne 15 min ekstra til forsinkelser og det å parkere, hente seg en kaffe osv.

Nå som mor er det det siste jeg ønsker, synes de 40 minuttene jeg har til jobb er for mye mtp barnehage osv. 

Anonymkode: 4a9e8...72a

Skrevet

Det kommer jo litt an på livet ellers. Er det fulltid, har du barn, mye forpliktelser hjemme, stort behov for hvile? Det kommer jo også an på mulighetene du har nærmere der du bor. 
jeg hadde 1 times reisevei i et par år, det gikk greit. Så fikk jeg jobb i en annen avdeling i gåavstand. Den jobben hadde jeg neppe fått, om jeg ikke hadde tatt den med reisevei først. Var litt sånn at et sted må en jo begynne. Hadde ikke små barn. 

Anonymkode: 0e187...937

• Liker 3
Skrevet

For drømmejobben - ja! 
For en helt ordinær jobb, med vanlig lønn - nei! Selv om jeg nå reiser 1,5 time hver vei. Har dessverre ikke noe valg på bosted og familieliv. 

Anonymkode: 38b5d...b95

Skrevet

1 time er ganske vanlig. Jeg hadde vel 1 time og 15 minutter i en jobb, men så ble jeg arbeidssøker og nav mente 2 timer var innafor. Da blir det 4 timer reise pr dag og da blir det jo lite igjen av dagen.

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på. Er det en time med bil? Med buss? Med tog?

Én time med bil hadde jeg ikke giddet, pga dieselpriser og slitasje på bilen. En time med tog, evt 45 min med tog og 15 min med bil går helt fint. Jeg kan lese mail på toget.

• Liker 3
Skrevet

Nei, uaktuelt. Derfor flyttet jeg nærmere jobb, den gang jeg fikk jobb i Oslo (orket ikke å pendle fra et sted i Viken til Oslo).

Skrevet
Portia Catonis skrev (Akkurat nå):

Kommer an på. Er det en time med bil? Med buss? Med tog?

Én time med bil hadde jeg ikke giddet, pga dieselpriser og slitasje på bilen. En time med tog, evt 45 min med tog og 15 min med bil går helt fint. Jeg kan lese mail på toget.

Bil.  Går ikke buss og tog der.

Anonymkode: 896d1...6cc

Skrevet

Nei. Vil ha så nærme som mulig. 

Skrevet

For drømmejobben....mest sannsynlig ja, men det kommer selvfølgelig helt an på.

Er lønnen bra, er de andre godene bra? 

Selv bruker jeg 45 min hver vei til jobb. Ikke drømmejobben, heller ikke veldig bra betalt sammenlignet med samme type jobb i andre firmaer. Men, jeg har hjemmekontor 3-4 dager i uken, å da er valget enkelt for min del.

Anonymkode: 86e26...12d

• Liker 1
Skrevet

Brukte fort over 1 time til og hjem fra jobb da jeg bodde og jobbet i Oslo.

Trodde ikke det var spesielt uvanlig reisetid akkurat.

• Liker 3
Skrevet

Hadde en times togtur til jobb i årevis uten problemer - sov om morgenen og leste på ettermiddagen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...