AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Jeg er i uke 38+3, og har hatt et svangerskap som har preget meg både fysisk og psykisk. Nå på slutten er jeg helt ødelagt og jeg tror jeg har pådratt meg en ordentlig depresjon. Jeg er itillegg kvalm og får ikke sove, har ekstrem søvnmangel nå flere uker før fødsel fordi det er klinumulig å finne sovestilling uten at det blir helt jævlig. Jeg gråter mye hver dag, får nesten ikke puste pga liten plass til lunger og har mye vondt i hodet. Jeg har ingen livskvalitet og klarer såvidt å gjøre noenting før det føles ut som jeg skal besvime. Jeg bli på en måte sengeliggende uten å kunne ligge, jeg sitter på sengekanten og gråter. Samboer er sliten av meg og vi går også derfor fortere i tottene på hverandre dessverre. Alt er vanskelig. Det er umulig å snakke med jordmor om det, da hun skyver bort alt som ikke er perfekt og jeg må bare late som alt er bra. Vi har heller ingen kjemi pga hun er sånn. Nå trenger jeg at den lille kommer, men for all del så kan jeg faktisk gå gravid i flere uker til og tanken gjør at jeg får mange fæle tanker. Jeg har det ikke bra og føler heller ingen rundt skjønner. Setningen " det er bare bra at barnet er i magen litt til" skjærer i ørene mine, for nei jeg har det så dårlig at baby hadde faktisk også hatt godt av å komme ut nå. Er så lei av at folk bagatelliserer, jeg blir sittende fast i mørke snart og føler meg bare i veien for folk fordi de forventer at jeg skal gå rundt å være glad og kose meg hele tiden. Ville bare få dette ut en plass.. Anonymkode: 49cae...c9f 17
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Har du drøftet tankene med lege siden jordmor ikke vil høre? Anonymkode: bc8dd...b44 16 1
bolla92 Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 Det høres vondt ut å ha det sånn.. Du bør ta en tur til legen. Hvis du er deprimert, kan du ha behov for behandling. Lykke til❤ 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 Snakk med fastlegen. Du kan også prøve å ringe føden. Slett ikke sikkert at du blir igangsatt, men du kan i det minste forvente å få snakke med noen som forstår deg bedre. Virker som kommunikasjonen mellom deg og jordmor er dårlig. Anonymkode: 30a39...b16 7
Sansx Skrevet 17. august 2022 #5 Skrevet 17. august 2022 Jordmor har rett. Det er best for barnet å være født til termin. Det er ikke lenge igjen. De siste to ukene klarer du. Hvil deg så mye du kan. For ordet søvnmangel vil få ny betydning når barnet kommer. Den siste tiden er tung. Men hvis du er deprimert over normale svangerskapsplager, tyder det på at du hadde urealistiske forventninger. Få mannen til å massere føttene dine. Stell godt med deg selv. Plutselig er fødselen i gang. 10 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #6 Skrevet 17. august 2022 Sansx skrev (Akkurat nå): Jordmor har rett. Det er best for barnet å være født til termin. Det er ikke lenge igjen. De siste to ukene klarer du. Hvil deg så mye du kan. For ordet søvnmangel vil få ny betydning når barnet kommer. Den siste tiden er tung. Men hvis du er deprimert over normale svangerskapsplager, tyder det på at du hadde urealistiske forventninger. Få mannen til å massere føttene dine. Stell godt med deg selv. Plutselig er fødselen i gang. Er du jordmoren til TS tro? Anonymkode: 5db3f...abd 22
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #7 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er i uke 38+3, og har hatt et svangerskap som har preget meg både fysisk og psykisk. Nå på slutten er jeg helt ødelagt og jeg tror jeg har pådratt meg en ordentlig depresjon. Jeg er itillegg kvalm og får ikke sove, har ekstrem søvnmangel nå flere uker før fødsel fordi det er klinumulig å finne sovestilling uten at det blir helt jævlig. Jeg gråter mye hver dag, får nesten ikke puste pga liten plass til lunger og har mye vondt i hodet. Jeg har ingen livskvalitet og klarer såvidt å gjøre noenting før det føles ut som jeg skal besvime. Jeg bli på en måte sengeliggende uten å kunne ligge, jeg sitter på sengekanten og gråter. Samboer er sliten av meg og vi går også derfor fortere i tottene på hverandre dessverre. Alt er vanskelig. Det er umulig å snakke med jordmor om det, da hun skyver bort alt som ikke er perfekt og jeg må bare late som alt er bra. Vi har heller ingen kjemi pga hun er sånn. Nå trenger jeg at den lille kommer, men for all del så kan jeg faktisk gå gravid i flere uker til og tanken gjør at jeg får mange fæle tanker. Jeg har det ikke bra og føler heller ingen rundt skjønner. Setningen " det er bare bra at barnet er i magen litt til" skjærer i ørene mine, for nei jeg har det så dårlig at baby hadde faktisk også hatt godt av å komme ut nå. Er så lei av at folk bagatelliserer, jeg blir sittende fast i mørke snart og føler meg bare i veien for folk fordi de forventer at jeg skal gå rundt å være glad og kose meg hele tiden. Ville bare få dette ut en plass.. Anonymkode: 49cae...c9f Forstår følelsen. Jeg hadde det sånn med min tredje og siste, og gikk hele 11 dager over termin. Det var helt grusomt. De siste to ukene så bare kapitulerte jeg, lå som en hval som pustet og peset (og snorket som 15 menn) i senga med puter under meg her og der å gjorde ikke en dritt, annet enn å syntes synd på meg selv 😃 Det er bare sånn det er? Mener ikke å bagatellisere det jeg heller, men det er ikke en dans på roser på slutten, ofte er man veldig sliten og lei, og det er veldig tungt og krevende både fysisk og psykisk. Man er såå nærme målstreken liksom .. Snakk med mannen din om hvordan du har det, så dere ikke ryker sånn i tottene på hverandre, det er tøft på slutten og det er klisje å si - men hold ut ❤️ Anonymkode: e2dea...a16 5 1
Anim92 Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 Sansx skrev (1 minutt siden): Jordmor har rett. Det er best for barnet å være født til termin. Det er ikke lenge igjen. De siste to ukene klarer du. Hvil deg så mye du kan. For ordet søvnmangel vil få ny betydning når barnet kommer. Den siste tiden er tung. Men hvis du er deprimert over normale svangerskapsplager, tyder det på at du hadde urealistiske forventninger. Få mannen til å massere føttene dine. Stell godt med deg selv. Plutselig er fødselen i gang. Oj, klassisk «en normal funker for alle» eller? Nei, om mor blir ødelagt av å gå de siste ukene, får barnet det mest sannsynlig bedre av å komme ut, til en mor som har hodet over vannet enn en mor som er gått under. Depresjon trenger overhodet ikke lomme av urealistiske forventninger. Førstegangsfødende, gravide med barn nummer 5 og hvem som helst i mellom med alle mulige erfaringer kan bli deprimert. Det finnes de som har alvorlig søvnmangel når de er gravide, og faktisk får det lettere når barnet kommer. De får faktisk sove mer, og er de heldige stiller mannen opp og kan ta deler av natten også. Skjerpings! 18 2 3
Sansx Skrevet 17. august 2022 #9 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du jordmoren til TS tro? Anonymkode: 5db3f...abd Nei men jeg har mange barn. Hver del av svangerskapet har sin "sjarm". Men barseltiden er tøffere. TS bør heller være stolt over hva kroppen hennes får til. Fokusere på de positive tingene. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #10 Skrevet 17. august 2022 Sansx skrev (5 minutter siden): Jordmor har rett. Det er best for barnet å være født til termin. Det er ikke lenge igjen. De siste to ukene klarer du. Hvil deg så mye du kan. For ordet søvnmangel vil få ny betydning når barnet kommer. Den siste tiden er tung. Men hvis du er deprimert over normale svangerskapsplager, tyder det på at du hadde urealistiske forventninger. Få mannen til å massere føttene dine. Stell godt med deg selv. Plutselig er fødselen i gang. Mor har det jo åpenbart ikke bra! Så det er ikke nødvendigvis slik at barnet faktisk har det best i magen når mor har det sik hun har det… og ts er jo innenfor normal tid med å føde nå! ts, ta med deg innlegget du har skrevet til fastlegen din du❤️ Anonymkode: a8318...1e1 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #11 Skrevet 17. august 2022 Sansx skrev (6 minutter siden): Jordmor har rett. Det er best for barnet å være født til termin. Det er ikke lenge igjen. De siste to ukene klarer du. Hvil deg så mye du kan. For ordet søvnmangel vil få ny betydning når barnet kommer. Den siste tiden er tung. Men hvis du er deprimert over normale svangerskapsplager, tyder det på at du hadde urealistiske forventninger. Få mannen til å massere føttene dine. Stell godt med deg selv. Plutselig er fødselen i gang. Er du fødselslege? isåfall burde du vite at et svangerskap regnes som fullgått og baby klar fra uke 37+0. Å hvordan folk sover i svangerskap og etter svangerskap sitter du neppe på fasiten. Jeg sov MYE bedre etter ungen var ute! Å vet du hva, hun ble tatt ut 3 uker før termin fordi jeg var ødelagt av svangerskapet, men baby var helt frisk selvom hun kom før termin😱 Anonymkode: a3d2f...586 15
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 Sansx skrev (4 minutter siden): Nei men jeg har mange barn. Hver del av svangerskapet har sin "sjarm". Men barseltiden er tøffere. TS bør heller være stolt over hva kroppen hennes får til. Fokusere på de positive tingene. At barseltiden din var tøffere enn svangerskapet betyr vel aldeles ikke at alle har det sånn 🙄 Anonymkode: a3d2f...586 20
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #13 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du fødselslege? isåfall burde du vite at et svangerskap regnes som fullgått og baby klar fra uke 37+0. Å hvordan folk sover i svangerskap og etter svangerskap sitter du neppe på fasiten. Jeg sov MYE bedre etter ungen var ute! Å vet du hva, hun ble tatt ut 3 uker før termin fordi jeg var ødelagt av svangerskapet, men baby var helt frisk selvom hun kom før termin😱 Anonymkode: a3d2f...586 Vedkommende er verken fødselslege, jordmor eller psykolog. Hun er en synser, med egne barn... De vet alltid best, tenker de, men mangler i bunn og grunn kunnskap og kompetanse Anonymkode: 4d24c...054 13
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #14 Skrevet 17. august 2022 Be om samtale med fødselslege ❤️ Om de ikke ønsker å sette igang så finnes det andre ting som kanskje kan hjelpe. Modningsakupunktur, pumping 🤷♀️ Anonymkode: a3d2f...586 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #15 Skrevet 17. august 2022 Ei venninne fikk time til igangsettelse når hun var slik. Hun var helt på felgen og gråt konstant fordi hu var så sliten og hadde vondt i hele kroppen. Heldigvis begynte fødselen av seg selv, dagen før igangsettelse, men timen hadde hu fått. Var vel nesten 39 uker om jeg ikke husker feil. Du bør få snakke med noen andre. Det er ikke bra for noen at du kjøres i grøfta. Anonymkode: 055ac...674 3 3
Sansx Skrevet 17. august 2022 #16 Skrevet 17. august 2022 Mor blir ikke ødelagt av å gå gravid to uker til. Får være måte på stakkarsliggjøring. 7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #17 Skrevet 17. august 2022 Sansx skrev (2 minutter siden): Mor blir ikke ødelagt av å gå gravid to uker til. Får være måte på stakkarsliggjøring. Spar meg… Anonymkode: a3d2f...586 12
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #18 Skrevet 17. august 2022 Sansx skrev (4 minutter siden): Mor blir ikke ødelagt av å gå gravid to uker til. Får være måte på stakkarsliggjøring. Kutt ut Anonymkode: 055ac...674 6
Sansx Skrevet 17. august 2022 #19 Skrevet 17. august 2022 Nei dette er et diskusjonsforum. Da får du tåle at det er ulike meninger om ting. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #20 Skrevet 17. august 2022 Sansx skrev (Akkurat nå): Nei dette er et diskusjonsforum. Da får du tåle at det er ulike meninger om ting. Å du får tåle å høre at uttalelsen din er teit Anonymkode: 055ac...674 7 2 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå